اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

خسروپناه: رفع آسیب‌های اجتماعی را باید در نمایش خانگی دنبال کنیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما نباید ترویج‌کننده فرهنگ سایر کشورها باشیم بلکه باید در نمایش خانگی رفع آسیب‌های اجتماعی را دنبال کنیم.

خسروپناه: رفع آسیب‌های اجتماعی را باید در نمایش خانگی دنبال کنیم

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در اختتامیه نخستین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران(رصتا) با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: مسوولیت رسانه‌های کاربر محور و ناشر محور شبکه نمایش خانگی با سازمان صدا و سیماست، جا دارد از زحمات مسوولان این سازمان تشکر ویژه داشته باشیم.

وی همچنین از زحمات وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی که حکمرانی رسانه‌ای خوبی دارد، قدردانی کرد و گفت: دستگاه‌های حاکمیتی و تشکل‌های مردمی باید از سازمان صدا و سیما تبعیت کنند، تعدد حاکمیتی در رسانه‌های صوتی و تصویری آسیب می‌زند چراکه باید وحدت رویه حفظ شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نظریه  مهدویت بیان کرد: نظریه مهدویت یا نظریه عدالت جهانی در همه ادیان وجود دارد و تقریبا همه ادیان به موعودگرایی اعتراف دارند اما انتظار فرج به چه معناست؟ منتظران واقعی چه کسانی هستند و انتطار سازنده چیست و چه عناصری دارد؟ عدالتخواهی، مبارزه با فساد، استکبارستیزی، امیدبخشی، اخوت و محبت، مردم‌داری از نشانه‌های انتظار سازنده است.
خسروپناه اضافه کرد: وقتی خودمان را منتظران واقعی می‌دانیم باید این ویژگی‌ها را داشته باشیم، کسی که خودش را منتظر واقعی می‌داند باید عدالت‌گرا، امیدبخش،‌ استکبارستیز باشد، کسانی که دنبال تجزیه‌طلبی هستند منتظر واقعی نیستند، ایران یکپارچه با اقوام متکثر از وحدت برخوردار است، تمام اقوام ایرانی عزت ایران را می‌خواهند و البته این وحدت همراه با استکبارستیزی و مبارزه با فساد است.

وی با بیان اینکه رسانه ابزار انتقال پیام است، ادامه داد: رسانه امروزه می‌خواهد چه پیامی را به مردم جهان ارسال کند؟ آیا پیام رسانه‌های صوتی و تصویر فراگیر خشونت است یا محبت، عقلانیت است یا شهوت، عدالت است یا ظلم، امیدبخش است یا ناامید کننده؟ همانطور که شخصیت‌های حقیقی و حقوقی منتظر هستند، رسانه‌های صوتی و تصویری هم باید منتظر واقعی باشند بنابراین باید در رسانه‌های صوتی پیام عدالت‌گرایی، مبارزه با ظلم و دوستی باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وقتی سریال خانگی ترویج خشونت و شهوت می‌کند با مهدوی‌گرایی نمی‌سازد، اگر فرض کنیم که پلتفرم‌ها بعد از ساخت سریال‌های خانگی در جامعه اثربخشی محبت، عشق، تحکیم خانواده و دادن محبت به فرزندان باشد بنابراین منتظر واقعی هستند.

خسروپناه با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: با برخی از افرادی که در جریان اعتراضات دستگیر شدند، صحبت کردم می‌گفتند که کمبود محبت داشتند، بنابراین وقتی محبت کافی از سوی پدر و مادر تامین نشود فرزندان منحرف می‌شوند.

وی ادامه داد: سریال‌های نمایش خانگی باید محبت بین زن و شوهر، عشق بین فرزندان و والدین را افزایش دهند. نظریه مهدویت، عدالت، معنویت و اخلاق است. آیا جامعه ایرانی توانسته این رویکرد را معرفی کند؟ ما نباید ترویج‌کننده فرهنگ سایر کشورها باشیم بلکه باید در نمایش خانگی رفع آسیب‌های اجتماعی را دنبال کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول