اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

خدمتی ویژه به پژوهشگران/ کلیدواژه‌ بدهید، مقاله علمی بگیرید

خدمتی ویژه به پژوهشگران و محققان در سمنان ارائه می‌شود؛ اینجا می‌توانید کلیدواژه‌ بدهید و تمام مقالات علمی به‌روز و قابل‌دسترسی را دریافت کنید.

خدمتی ویژه به پژوهشگران/ کلیدواژه‌ بدهید، مقاله علمی بگیرید

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با مرکز علمی کاربردی شرکت صنعتی روستا به‌منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، برگزاری جلسات و نشست‌های تخصصی معرفی کتاب و ارائه خدمات فرهنگی به جامعه هدف منعقد شد.

به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نشستی با حضور محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و محمود گلستانی، رئیس مرکز علمی کاربردی شرکت صنعتی روستا، تفاهم‌نامه همکاری دو سازمان با هدف ارائه خدمات بهتر فرهنگی به جامعه هدف امضا شد. 

محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این نشست ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (ع) و همچنین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با استقبال از انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری تصریح کرد: با توجه به رسالت کتابخانه‌های عمومی در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه مفید و توجه به کتاب و کتاب‌خوانی و همچنین رسالت آموزشی و پژوهشی مرکز علمی کاربردی شرکت صنعتی روستا در راستای تقویت بنیان‌های علمی دانشجویان، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین این دو دستگاه تأثیرات مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

طاهریان با اشاره به راه‌اندازی خدمت میز مرجع مجازی برای پژوهشگران و محققان یادآور شد: در این روش نیز پژوهشگران برای دسترسی به منابع موردنیاز خود نیازی به جست‌وجوی منابع ندارند و می‌توانند با اعلام کلیدواژه‌های موردنظر به همکارانمان، تمام مقالات علمی به‌روز و قابل‌دسترسی در حوزه کلیدواژه‌ها را به‌صورت فایل فشرده دریافت کنند.

وی گفت: تمامی خدمات ارائه‌شده در کتابخانه‌های عمومی استان رایگان بوده و صرفاً مبلغ اندکی به‌عنوان حق عضویت دریافت می‌شود و این مبلغ اندک نیز در مناسبت‌های مختلفی چون سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، هفته کتاب و... رایگان می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان افزود: این اقدام صرفاً در راستای ترغیب افراد به مطالعه و کتاب‌خوانی صورت می‌گیرد؛ چراکه اگر کتاب‌خوانی بازندگی مردم آمیخته شود، بسیاری از مسائل فرهنگی نیز حل خواهد شد و طبق پژوهش‌های انجام‌یافته در این زمینه افرادی که کتاب می‌خوانند بیش از سایر افراد مسؤولیت‌پذیر هستند.

رئیس مرکز علمی کاربردی شرکت صنعتی روستا نیز در این نشست بیان کرد: مراکز علمی کاربردی امروزه به‌عنوان نهادی عمومی و غیردولتی یکی از دستاورد خوب انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که در ابعاد مختلف توفیقات مثبتی را کسب کرده‌اند.

محمود گلستانی بابیان اینکه مرکز علمی کاربردی شرکت صنعتی روستا در محورهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی فعالیت می‌کند، ادامه داد: هم‌اکنون ظرفیت‌های خوبی در مرکز به وجود آمده و با داشتن نیروهای جوان و متخصص، تمامی سعی خود را در راستای توسعه استان به کار بسته‌ایم.

اطلاع‌رسانی تخفیف عضویت در کتابخانه‌های عمومی و تمام جامعه هدف مرکز آموزش در کتابخانه‌های عمومی به مناسبت‌های ویژه با شرایط تخفیف ویژه و یا رایگان بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه و با هماهنگی و اخذ موافقت اداره کل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی، اعلام نیاز علمی سالانه آموزشی و پژوهشی و فرهنگی نهاد به مرکز آموزش، فراهم کردن زمینه بازدید دانشجویان مرکز آموزش علمی و کاربردی شرکت صنعتی روستا از کتابخانه‌های عمومی به‌صورت متمرکز، برگزاری مراسم نقد، رونمایی و معرفی کتب اساتید، مدرسین و دانشجویان» مرکز آموزش، معرفی کتابخانه‌های عمومی استان به دانشجویان و اطلاع‌رسانی مستمر برنامه‌های اداره کل به «مرکز آموزش» از طریق نماینده معرفی‌شده از آن مرکز، دعوت از اساتید «مرکز آموزش» برای تعدادی از نشست‌های مربوط به کتاب و در صورت لزوم و ایجاد امکان استفاده از فرصت مطالعاتی مدرسین «مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت صنعتی روستا» در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی اداره کل کتابخانه‌های استان ازجمله تعهدات اداره کل کتابخانه‌ها در این تفاهم‌نامه است.

 همچنین معرفی جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و همکاری لازم در تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های این جشنواره در گروه و فضاهای مجازی دانشجویی و سایت «مرکز آموزش، همکاری علمی در قالب طرح‌های پژوهشی با نهاد کتابخانه‌های عمومی در زمینه توسعه کتاب و کتاب‌خوانی، سوق دادن دانشجویان مرکز آموزش به استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در راستای دانش‌افزایی، برگزاری نشست‌های تخصصی کتاب‌خوانی ویژه اساتید و دانشجویان، مشارکت در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک، مسابقات، مراسم رونمایی، نقد کتاب و فراهم آوردن امکان بازدید علمی کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی و اعضای منتخب از گروه صنعتی روستا از تعهدات این مرکز در این تفاهم‌نامه است.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول