اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روحانیت شیعه ابایی از نثار جان در راه دین و‌ حفظ اسلام ندارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت:روحانیت شیعه ابایی از نثار جان در راه دین و‌ حفظ اسلام ندارد و چون پیرو‌ حقیقی از اهل بیت(ع) در این راه گام بر می‌دارد.

روحانیت شیعه ابایی از نثار جان در راه دین و‌ حفظ اسلام ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در دیدار با مسؤولان شورای هماهنگی روحانیت در دفاع مقدس اظهار کرد: پس از سال‌ها کم توجهی و غفلت نسبت به تبیین و تشریح اقدامات، ایثارگری‌ها و نقش برجسته روحانیت و طلاب در دفاع مقدس، با همکاری مشترک بین سپاه، حوزه علمیه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان شاهد برگزاری همایش عظیم شهدای روحانی و طلبه بودیم.

وی با بیان اینکه به واقع باید آحاد مردم جامعه، خاصه جوانان از ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های قشرطلبه و روحانیت در میادین مختلف انقلاب اسلامی ایران چون دفاع مقدس آگاه شوند، گفت: امروز با تبیین و تشریح دقیق و روشن نقش برجسته روحانیون و طلاب در هشت سال جنگ تحمیلی باید این پیام درخشان را منعکس کنیم که روحانیت شیعه، خود پیشتاز عرصه جهاد و‌ عامل به عملی است که خود به دیگران می‌گوید.

طباطبایی‌نژاد ابراز کرد: باید مجموعه اقدامات و مصاحبه‌های تاریخ شفاهی، چاپ کتاب و مقالات ما منجر به این نتیجه شود که ملت ایران و جهان متوجه باشند روحانیت شیعه ابایی از نثار جان در راه دین و‌ حفظ اسلام ندارد و چون پیرو‌ حقیقی از اهل بیت(ع) در این راه گام بر می‌دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با انتقاد از ضعف عملکردها و‌ توجهات در تبیین نقش روحانیت و‌ طلاب در عرصه‌های حفظ دین و انقلاب، عنوان کرد: به گواه تاریخ روحانیت شیعه همیشه جلودار هر حرکت ضد استعماری و استکباری بوده است.

وی اذعان کرد: این پیام روشن خداوند است که در قرآن کریم می‌فرماید:«کسانی که در مقابل سختی‌ها و توطئه دشمنان استقامت کنند و صبر پیشه سازند، بدانند مورد محبت و لطفت خداوند هستند» یا در جایی دیگر می‌فرماید «إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا...»

طباطبایی نژاد با تاکید بر ضرورت تبیین و اطلاع رسانی فضیلت‌های روحانیت اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی روحانیت و طلاب به جلوداری امام راحل(ره) در ابتدا مقابل رژیم‌ خونخوار شاهنشاهی ایستادند و کسی جرأت ایستادگی را نداشت، مردم و‌ جوانان ما باید این مطالب و رشادت‌ها را بدانند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: آمار بالای تعداد شهدا، جانباز و اسیر روحانیت و طلاب در دوران دفاع مقدس حاکی از آن است که روحانیت شیعه فقط پیشتاز عرصه جهاد و دفاع از اسلام هستند و روحانیون هیچ دینی و آیینی این چنین نیستند، تبیین نقش برجسته روحانیت در انقلاب با هدف این بوده که متوجه باشیم که به تعبیر امام راحل(ره)، اسلام و انقلاب اسلامی بدون روحانیت بی‌معنی است و غفلت در این عرصه خیانت به اسلام و انقلاب است.

 

وی با اشاره به اهمیت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای همه اقشار مختلف و از جمله قشر فرهیخته و‌ جانفشان روحانیت یک اصل اساس و امری ضروری و مهم است که نباید در این مسیر کوتاهی کرد که مدیون آیندگان خواهیم بود.

در ابتدای این جلسه مسؤولان مربوطه چون رئیس سازمان بسیج طلاب، دبیر همایش شهدای روحانیون استان و رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان درباره مجموعه اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در عرصه شهدای طلبه و روحانیت در دفاع مقدس پرداختند .

همچنین رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان به تشریح اقدامات طلاب بسیجی در ایام کرونا، چون اعزام‌های جهادی، کمک به اقشار مختلف مردم در عرصه‌های متعدد، مباحث تبلیغی و فرهنگی چون برگزاری نمایشگاه‌ها پرداخت.

محمد رضایی رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان درخواست همکاری مجدانه اساتید مبرز حوزه علمیه اصفهان درباره تقویت بنیه علمی مقالات دانشنامه شهدای روحانیون را داشت.

پایان پیام/۶۳۱۲۹/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول