اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

تلاش هم‌افزای رسانه‌های معاند برای القای حس ناامنی

معصومه نصیری گفت: رسانه‌های خارجی همزمان در حال پیگیری چندین فرایند هستند. یکی از این فرایندها، اعتبارزدایی از نهاد‌های مختلف کشور است که این کار را با استفاده از برخی کلیدواژه‌ها و تکرار آن‌ها انجام می‌دهند. از جمله این کلیدواژه‌ها می‌توان به سریالی یا زنجیره‌ای یا گاز سمی اشاره کرد که موجب بروز نگرانی و دلهره مردم می‌شود.

تلاش هم‌افزای رسانه‌های معاند برای القای حس ناامنی

به گزارش گروه هنر و رسانه خبرگزاری فارس، معصومه نصیری، کارشناس سواد رسانه، شانزدهم اسفند در برنامه سلام تهران از نقش رسانه‌های ضد ایرانی در التهاب‌آفرینی سخن گفت. نصیری در رابطه با مسمومیت دانش‌آموزان گفت: ما با سیل بی‌امان اخبار و اطلاعاتی مواجه هستیم که به این اتفاق ضریب مضاعف و چندبرابری می‌دهند. این اتفاق از اهمیت زیادی برخوردار بوده و بسیار ناراحت‌کننده است، به طوری که مقام معظم رهبری از واژه جنایت غیرقابل اغماز برای توصیف آن استفاده کردند. اما در هر حال باید با دید آگاهانه‌تری آن را مورد بررسی قرار دهیم.  

وی افزود: ما در حوزه مهندسی سیاسی جوامع از طریق رسانه اشاره به این داریم که تغییر قالب ماهوی در حال رخ دادن است. این به معنای اعتبارزدایی از نهاد‌هایی است که مردم به آن‌ها اعتماد دارند. از جمله این نهاد‌ها می‌توان به آموزش و پرورش یا سازمان بهداشت و درمان اشاره کرد. 

وی در ادامه گفت: رسانه‌های خارجی همزمان در حال پیگیری چندین فرایند هستند. یکی از این فرایندها، اعتبارزدایی از نهاد‌های مختلف کشور است که این کار را با استفاده از برخی کلیدواژه‌ها و تکرار آن‌ها انجام می‌دهند. از جمله این کلیدواژه‌ها می‌توان به سریالی یا زنجیره‌ای یا گاز سمی اشاره کرد که موجب بروز نگرانی و دلهره مردم می‌شود.

نصیری اظهار کرد: با اینکه در صحبت‌های مقام معظم رهبری، با شفافیت به برخورد قاطع با عاملان این اتفاق اشاره شده است، ما شاهد تیترهایی از جانب رسانه‌های خارجی هستیم که به انکار مسمویت توسط ایشان پرداخته‌اند. این به وضوح تولید اخبار کذب و دروغ را صرفا جهت القای حس ناامنی به مردم نشان می‌دهد. 

وی افزود: ما به وضوح شاهد تلاش هم‌افزای رسانه‌های خاجی برای ایجاد احساس ناامنی مضاعف در بین مردم هستیم. هرچند که بروز نگرانی در خانواده‌ها در رابطه با این موضوع کاملا طبیعی است، اما در عین حال همگی باید از سیاست‌های این رسانه‌ها آگاه باشیم. 

وی در آخر گفت: پیوند رسانه‌های داخلی و مسئولین در این موضوع اجتناب ناپذیر است. متاسفانه ما تاکنون شاهد اظهار نظرهای متععد و متکثر از جانب مسئولین بوده‌ایم. این حجم زیاد از اطلاعات و اظهارات که بر اساس فهم فردی هر یک از مسئولین از این اتفاق است، به صورت طبیعی سبب بروز تناقض نیز می‌شود.  

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول