اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بهره مندی 4 شهرستان خراسان جنوبی از مزایای قانون جوانی جمعیت

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: پیگیرهای انجام شده مثمر ثمر واقع شد و چهار شهرستان استان از مزایای قانون جوانی جمعیت بهره مند شدند.

بهره مندی 4 شهرستان خراسان جنوبی  از مزایای قانون جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، همین دو روز قبل بود که مصطفی نخعی، رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در نطقی در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت:  قانون جوانی جمعیت که مصوبه مجلس شورای اسلامی است و قانون بسیار خوبی هم است این ایراد به آن وارد است که چون ضریب دو و نیم درصدی نرخ باروی مشمول همه شهرستان ها و استان های کشور نمی شود سبب شده تا برخی از زوج ها و خانواده ها برای بهره مندی ازمزایای این قانون به نقاط و شهرهایی مهاجرت کنند که مشمول مزایای آن شوند و فرزند خود را در این نقاط به دنیا آورند.

وی این اقدام را در شان مردم ندانست و ادامه داد: استان های یزد، هرمزگان، خراسان های جنوبی، شمالی و  رضوی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان های غربی و شرقی، گلستان، فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان از جمله استان هایی هستند که مشمول بهره مندی از ضریب دو ونیم درصد نرخ باروری نشده اند.

به گفته نخعی لازم است سه مورد از مواد این قانون نه همه آن که برا ی مردم اهمیت بیشتری و بار مالی آنچنانی ندارد اصلاح شود.

وی با قدردانی از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی که گزارش خوبی در این زمینه تهیه کرده است، تضریح کرد: سه تا از مواد قانون ضریب دو و نیم درصد نرخ باروری برای سال ۱۴۰۲ مستنثی شود تا همه مردم در تمام نقاط کشور بتوانند از مزایای آن استفاده کنند که این خود به اجرای عدالت نیز نزدیک تر است.

گویا این پیگیری مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی امروز به ثمر نشسته و در آستانه نیمه شعبان و تولد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) اعلام کرد که شهرستان های قاینات، خوسف، نهبندان و سربیشه از مزایای طرح جوانی جمعیت بهره مند شدند.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید طی نامه شماره ۹۳۹۸۲ در تاریخ ۲۴ آبان همان سال توسط ریئس جمهور ابلاغ شد.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول