اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین: روسیه برتحریم‌های مالی غرب غلبه کرده است

رئیس‌جمهور روسیه گفت که علی‌رغم تحریم‌های شدید غرب، بخش مالی روسیه توانسته بر مشکلات مالی ناشی از تحریم‌ها غلبه کند.

پوتین: روسیه برتحریم‌های مالی غرب غلبه کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه گفت علی‌رغم فشارهای اقتصادی و تحریم‌های غرب، روسیه توانسته بر مشکلات مالی ناشی از تحریم‌ها غلبه کند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه در دیدار با «هرمان گرف» رئیس «اسبربانک» بزرگترین بانک در روسیه گفت: «به لطف اقدامات حرفه‌ای بخش بانکی، سازمان‌های دولتی و تلاش‌های بانک مرکزی، ما توانستیم بر همه مشکلات غلبه کنیم.»

پوتین افزود که روسیه حاکمیت اقتصادی و مالی خود را تقویت کرده و موقعیت پایدار اسبربانک علامتی خوب برای کل اقتصاد روسیه است. گرف نیز در ملاقات با پوتین گفت که بیشترین حملات مالی علیه اسبربانک صورت گرفته است.

وی افزود که این بانک با دوره بسیار دشواری روبرو شد زیرا تقریبا تمام دارایی‌های خود را در خارج از کشور از دست داد و این باعث زیان هنگفتی شد.

رئیس بزرگترین بانک روسیه افزود که  تحریم‌های آمریکا نیز اسبربانک را از بازارهای سهام منع  و امکان کار با دلار و یورو را کاهش داد.با این حال، این بانک برای غلبه بر همه مشکلات صندق ذخایر مالی تشکیل داد تا ثبات خود را نشان دهد.

رئیس جمهور روسیه اخیرا در دیدار با محققان و شخصیت‌های دانشگاهی این کشور از شکل گیری ایده‌های خلاقانه در بحبوحه تحریم‌ها علیه روسیه و ساخت هرگونه کالا سخن گفت.

پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز با اشاره به باج ندادن بسیاری از کشورهای جهان به غرب برای تحریم روسیه گفته بود: «علی‌رغم فشارها و باج‌گیری‌های غرب، ۸۰ درصد کشورهای جهان به تحریم‌های غرب علیه روسیه نپیوستند» (جزئیات بیشتر).

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین در فوریه گذشته، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته دستکم ۲۰ درصد از خاک اوکراین را به تصاحب خود درآورد.

مسکو بارها تأکید کرده که کشورهای غربی با تأمین تسلیحات برای اوکراین به صورت غیررسمی خودشان را وارد جنگ کرده‌اند. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین هفته پیش گفت: مرز میان دخالت مستقیم و غیرمستقیم بتدریج در حال از بین رفتن است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول