اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی باید آزمایشگاه استانداردسازی کالاهای فرهنگی باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در دانشگاه آزاد باید محک علمی و آزمایشگاه استانداردسازی کالاهای فرهنگی باشند.

دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی باید آزمایشگاه استانداردسازی کالاهای فرهنگی باشد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاحیه دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی واحد علوم و تحقیقات با تبریک اعیاد شعبانیه، تقارن افتتاح این دانشکده را با ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) به فال نیک گرفت و با طرح این سؤال که چرا سراغ دانشکده‌های موضوعی در دانشگاه آزاد اسلامی رفتیم، گفت: دانشکده موضوعی یک نگاه چند رشته ای به یک موضوعی است که در بطن خود گروه های دانشی دارد که با هم تعامل می کنند. در واقع در دانشکده های موضوعی گفتمان مشترکی بین گروه های مختلف ایجاد می کنیم.

وی با بیان اینکه در کشور دو دیدگاه نسبت به دانش وجود دارد، افزود: یک نگاه، تربیت نیروی حرفه ای و توسعه دانش است. در این نگاه محیط عملی و محیط دانش با هم متصل هستند. از این نگاه در دانشکده های موضوعی دانشگاه آزاد اسلامی الهام می گیریم.

 طهرانچی با اشاره به فلسفه تأسیس مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: هدف از تأسیس و گسترش مدارس سما ایجاد عرصه و زمینه ای برای دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی است. دانشکده های تعلیم و تربیت تنها به مدرسه بسنده نمی کند، بلکه به دنبال تأسیس کودکستان ها و مهد کودک هاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مدیریت دانش سبب می شود دانش ضمنی به دانش مستند تبدیل و وارد دانشگاه شود، افزود: در تعلیم و تربیت در کشور دو خط داریم. یک خط، تولید دانش ضمنی تعلیم و تربیت است. در مدارس ما تجربه های بسیاری وجود دارد، اما متأسفانه هیچگاه دانش ضمنی به دانش کلاسیک و مستند تبدیل نشده است. رسالت دانشکده های تعلیم و تربیت مدیریت دانش است. مدل های بومی اسلامی تربیتی مان را می توانیم از مدارس استخراج کنیم.

 طهرانچی تأکید کرد: کالاهای فرهنگی برای مدارس در محیط های علمی محک نمی خورد. دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی باید محک علمی و آزمایشگاه استانداردسازی کالاهای فرهنگی باشند. دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی موظف است با یک نگاه جامع به تمامی کنشگران فعال در عرصه تعلیم و تربیت مدیریت دانش داشته باشد و نوع جدیدی از تربیت دانشجویان را تجربه کند.

وی با بیان اینکه پردستاوردترین و پر چالش ترین موضوع در کشور مسأله تعلیم و تربیت است، خاطرنشان کرد: این امر به خاطر آن است که هیچگاه دانشگاه های کشور نخواسته اند بین آنچه داریم و آنچه باید باشیم، ارتباط برقرار کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با تأکید بر پرهیز از کار گذشته گرایی، از همه افرادی که با نگاه نو اقدام به ایجاد دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی کردند، قدردانی کرد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول