اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

کتابی از رحیم‌پور ازغدی درباره مهدویت که باید خواند

کتاب «ده انقلاب در یک انقلاب»، متن سه سخنرانی در سال‌های ۷۹ و ۸۰ در دانشگاه تهران و مشهد است که توسط استاد حسن رحیم پور ازغدی ایراد شده و مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است.

کتابی از رحیم‌پور ازغدی درباره مهدویت که باید خواند

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، از حضرت مهدی (عج) هر چه بگوییم حکایت انگشتانه و دریاست. ایشان در چشم‌انداز بسیار مرتفعی هستند و ما از هر زاویه‌ای که بخواهیم به ایشان بنگریم، باید کلاهمان را از سرمان برداریم. ایشان روی بام جهان و بر شانه تاریخ ایستاده‌اند، در حالی‌که ما زیر دست و پای جهان و زیر چرخ‌های ارّابه تاریخ دست و پا می‌زنیم، نه ما، بلکه همه بشریت. قیام مهدی (عج)، نقطه غلیان تاریخ و شوک بزرگ تاریخی است که علیه ستم‌گران جهان و برای گشودن راه تنفّس بشریت محروم وارد می‌شود و بر اساس روایات، نه فقط راه تنفّس، بلکه ایشان راه تعقّل را هم برای بشریت، باز می‌کنند.

بخش‌های عظیمی از ظرفیت بالقوّه تعقّل و عقلانیت بشر تا قبل از ظهور ایشان تعطیل است و در روایات رسیده است که وقتی ایشان بیایند عقلانیت، تازه فعلیت پیدا می‌کند و بالفعل می‌شود. یعنی عقل بشر، بعضی از موتورهایش خاموش بوده و به‌دست ایشان و در عهد ایشان روشن خواهد شد و ایشان مخالفان «عقل» و مخالفان «عدل»، هر دو را، یک‌جا بر سر جای خود خواهند نشاند. بازار عقلانیت و عدالت، هر دو را، گرم خواهد کرد که به هم مربوط‌اند و نه «عدالت» را جدا از «عقل» می‌توان به‌درستی فهمید و معنا و اجرا کرد و نه عقل و عقلانیت اگر به عدالت، معطوف نباشد، عقل سالم و عقل به معنای واقعی کلمه است.

کتاب «ده انقلاب در یک انقلاب» متن سه سخنرانی در سال‌های ۷۹ و ۸۰ در دانشگاه تهران و مشهد است که توسط استاد حسن رحیم پور ازغدی ایراد شده و مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. موضوع سخن، راجع به حضرت مهدی (عج) است که در سه بخش «دولت عاشقی و عدل جهانی»، «مهدی(عج) نیمی شرقی و نیمی غربی» و «جهانی شدن و پایان تاریخ و مهدویت» از نظرتان خواهد گذشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول