اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تشکیل سامانه نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی معاونان فرهنگی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: سامانه‌های نظارتی بر فعالیت‌های فرهنگی معاونان فرهنگی در دانشگاه‌ها در حال شکل‌گیری است و به تسهیل فرایند‌ها کمک می‌کند.

تشکیل سامانه نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی معاونان فرهنگی

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: سامانه‌های نظارتی بر فعالیت‌های فرهنگی معاونان فرهنگی در دانشگاه‌ها در حال شکل‌گیری است و به تسهیل فرایند‌ها کمک می‌کند تا عملکرد و امور در این حوزه قابل نظارت شود.

وی با بیان اینکه فرایند تسهیل برنامه‌ها در دانشگاه‌ها زمان‌بر است، گفت: وزارتخانه و معاونت فرهنگی سامانه‌ای را تدارک می‌بیند که رویت پذیر باشد یعنی زمان ثبت درخواست اجرایی تا اجرا شدن یک برنامه مشخص بوده و فرایندها تا انتها رویت پذیر باشد بنابراین اگر مشکلی در این مسیر صورت بگیرد، قابل پیگیری است.

* را‌ه اندازی سامانه هدف

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه هدف گفت: سامانه هدف در راستای افزایش مشارکت دانشجویان در طراحی آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های حوزه‌های فرهنگی شکل گرفته و آیین‌نامه‌ها با کمک دانشجویان و مشارکت دانشجویان بازنگری می‌شود، سامانه هدف یک سامانه جمع‌سپاری است که از ظرفیت دانشجویان برای تسهیل تصمیمات کلانی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی، آموزش عالی گرفته می‌شود، استفاده کنیم.

وی افزود: از دیگر کارکرد‌های سامانه هدف ثبت شکایات و نظراتی است که در سامانه فراهم شده و دانشجویان می توانند انتقاداتی که به فرایند فرهنگی و اجتماعی، هنری دانشگاه خود دارند، بدون نام و نشان ثبت کنند تا با کد رهگیری پیگیری شود.

* تجمیع سامانه‌ها با یکدیگر 

کلانتری خاطرنشان کرد: در بحث جمع‌سپاری تجمیع سامانه‌هایی موجود است و ما سامانه هایی مانند سامانه نشریات و جشنواره رویش را تدارک دیدیم که این سامانه‌ها در حال یکپارچگی هستند و پنجره‌ای واحد شکل می‌گیرد که دانشجویان ورود پیدا کنند که گام های اولیه برداشته شده و تعدادی از مجموعه‌ها و نشریات با یکدیگر یکپارچه شدند و امیدواریم تا پایان سال به سرانجام برسد.

وی افزود: این فرایند امکان تبادلات فرهنگی میان‌ دانشگاهی و رویت پذیری برنامه‌های فرهنگی، هنری دانشگاه‌ها را افزایش می‌دهد و نکته مهم‌تر اینکه امکان گزارش گیری را آسان تر می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  واقعیت این است که ما از فرهنگ زیاد صحبت می‌کنیم ولی در عمل حمایت‌های لازم صورت نگرفته است و حمایت چشمگیری در پیش رو نیست و امیدواریم به پیشنهاد ۵ در صدی بودجه فرهنگی با ردیف مستقل در لایحه بودجه هم دولت و مجلس اهتمام ببخشند.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول