اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رئیسی: برنامه دولت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است/ گرایش جوانان به دانش پزشکی را یک فرصت می‌دانیم

رئیس‌جمهور درسخنانی در مراسم افتتاح بیمارستان حضرت مهدی(عج)، برنامه دولت را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمامی دانست که سال‌ها بر زمین مانده‌اند و گفت: همه این کارها در کارنامه و به نام نظام جمهوری اسلامی ایران و در راستای خدمت به مردم عزیز ایران نزد خدا ثبت می‌شود.

رئیسی: برنامه دولت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است/ گرایش جوانان به دانش پزشکی را یک فرصت می‌دانیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، کلان بیمارستان هوشمند هزار تختخوابی حضرت مهدی (عج) صبح امروز (چهارشنبه 17 اسفند) با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در تهران به بهره برداری رسید.

رئیس‌جمهور در سخنانی در آیین افتتاح این بیمارستان، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد امام زمان(عج) گفت: نیمه شعبان شب قدر است زیرا ظرف تولد یک انسان کامل است و امیدواریم در این ایام با برکت خداوند برکات خود بر امت اسلامی نازل کند.

رئیسی با اشاره به اینکه این مرکز درمانی برای خدمت به مردم افتتاح شده است، از همه دست‌اندرکاران ساخت آن از دولت‌های گذشته و همچنین خیرینی که در این پروژه نقش داشتند، طراحان، مهندسان، شرکت های پیمانکاری، ناظران و کارگران، وزرای سابق و اسبق بهداشت و وزیر کنونی بهداشت تشکر کرد که کمک کردند یک مرکز درمانی آبرومند و مجهز افتتاح شود.

رئیس‌جمهور برنامه دولت سیزدهم را تکمیل و به سامان رساندن کارها و پروژه‌های نیمه‌تمامی دانست که سال‌ها بر زمین مانده‌اند و گفت: همه این کارها در کارنامه و به نام نظام جمهوری اسلامی ایران و در راستای خدمت به مردم عزیز ایران نزد خدا ثبت می‌شود. این بهره برداری برای خدمتگزاری به مردم کار با ارزشی است و از افتخارات کشور محسوب می‌شود. می‌گفتندکارها به نام چه کسی تمام می‌شود عرض کردم این کارها در سند افتخارات جمهوری اسلامی است و به نام هر کسی می‌خواهد ثبت شود. کسی که با فکر و اندیشه خود کاری را با فکر به مردم صورت داده ارزشمند است و آن کار در سبد جمهوری اسلامی قرار دارد و باعث افتخار است.

وی با بیان اینکه حسن برگزاری این جلسات این است که ما نمایندگان مجلس و نمایندگان مردم در استان‌ها را می‌بینیم، گفت: رسانه‌های خبری ممکن است بخواهند در دوره‌ای شخصی را ارتقا بدهند اما کار بزرگ از آن کسی است که انگیزه والا داشته باشد و کار او مصداق خدمت به مردم باشد.

رئیس‌جمهور ضمن تقدیر و تشکر از کادر درمان برای حفاظت و صیانت از جان مردم، خاطرنشان کرد: این حرکت ماندگان عزیزان در حوزه پزشکی برای برخورد با کرونا ایثار ارزشمندی بود. اینکه تجهیزات اتاق عمل توسط دانشمندان و متخصصان ما باعث شود با تجهیزات دنیا رقابت کنند کار قابل تقدیر و ارزشمندی است.

رئیسی بیان کرد: در سفرهای خارجی محصولات شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی را ارائه می‌دهم. اینکه ۹۷ درصد داروی کشور در داخل تولید شود بسیار ارزشمند است. در بازدیدی که از یکی از شرکت‌های داروسازی در پارک‌های علم و فناوری داشتم گفتند کاری کنید مهاجرت معکوس شود. کار هست و زمینه صادرات نیز فراهم است. شرکت‌های دانش بنیان می‌گویند شرکت‌های آن‌ها قابلیت کارآفرینی دارند. عزیزان دانشجو که آماده کار و شغل هستند از این موضوع استقبال کنند.

وی افزود: اینکه این بیمارستان را بیمارستان هوشمند نامیدند و قریب به ۴۰۰ عضو هیئت علمی در آن فعالیت دارند باعث افتخار است. اساتید کیفیت کار را حفظ کنند. ممکن است مراجعه و درخواست زیاد باشد اما سعی کنید از کیفیت کار کاشته نشود. کیفیت کار پزشکی همان است که پزشکی ما را نه در منطقه بلکه در دنیا نام‌آور کرده است.

رئیسی گفت: قطب سلامت ما در شیراز، مشهد، تهران و سایر نقاط بسیار حائز اهمیت است تا جایی که تمایل دارند از خارج از ایران برای درمان به کشور ما بیایند. حساسیت‌های دولت و مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان که کار را دنبال می‌کنند بسیار ارزشمند است. احداث بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها و مراکز درمان در کشور پروژه‌هایی هستند که دچار عقب ماندگی هستند و مردم چشم انتظار راه‌اندازی آن‌ها هستند و این‌ها کارهای دولت هستند که باید تمام شوند و تمام خواهند شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما با کمک دولت و خیرین حتماً پروژه‌های نیمه تمام را به سامان خواهیم رساند. برای همه تلاش‌ها تشکر می‌کنم اما نکته‌ای که وجود دارد این است که ساخت بیمارستان و کلینیک ضروری است اما ما باید نسبت به حوزه بهداشت، یکسری اقدامات انجام دهیم. دانشمندان ما مطالعات دارند اما ما تا کجا قصد داریم پیش برویم؟ آیا قصد داریم کار متفاوتی انجام دهیم؟ از شما می‌خواهم در رابطه با بهداشت کار متفاوتی انجام دهید تا کار اصلاً به بیمارستان و اتاق عمل کشیده نشود. برای مثال در برخی مناطق آلایندگی‌هایی وجود دارد و برای کاهش آن‌ها باید زمینه کارهای بهداشتی را مدنظر قرار داد تا کمتر به بیمارستان احتیاج داشته باشیم. سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت حتماً برای ما اهمیت و ضرورت دارد و باید برای پیشگیری و درمان راه و روش داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این کارهای بزرگ باید با همت بلند حرکت کنیم. این بیمارستان نشانه بزرگی از همت بلند است. عنوان «ابر پروژه» و «کلان پروژه» نشان دهنده آن است که کار بزرگ و متفاوتی انجام شده و این‌ها خیلی خوب و ارزشمند است. کشور ما ظرفیت کارهای بزرگ بسیاری دارد و نباید به کارهای گذشته متوقف ماند. ظرفیت این کشور و ظرفیت نیروی انسانی اهل فکر و خلاق و مبتکر و کارآمد سرمایه‌های بسیار ارزشمندی است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه علم پزشکی باید ارتقا پیدا کند تا مشخص شود دانش پزشکی از کشور ما از این مقطع به نقطه بالاتری ارتقا پیدا کرده خاطرنشان کرد: گرایش جوانان به دانش پزشکی را یک فرصت می‌دانیم. ما باید حرف برتری در کشور داشته باشیم و در جهان و منطقه مرجعیت علمی پیدا کنیم. حرف‌های جدید در حوزه دانش را باید بررسی کرد. راه را برای حرف‌های جدید باز بگذاریم و نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها را بپذیریم و مورد توجه قرار دهیم.

رئیسی عنوان کرد: ممکن است کسی در عالم هستی نظریه‌ای بدهد و باید شنیده شود. شاگرد ممکن است حرف متفاوتی از استاد بزند و از حرف‌های استادش برتر باشد و باید راه باز گذاشته شود تا حرف‌های جدید زده شود و مورد بررسی قرار گیرد. نباید در ذوق شخص زده شود. این‌ها همان بحث کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی است که مقام معظم رهبری گفتند اجازه دهید مسیر برای حرف‌های جدید باز باشد.

وی در پایان تاکید کرد: بحث‌های آکادمیک و علمی جای همین چیزهاست. در عمل باید به حرف متقن عمل کرد. نسبت به کارهای نو و ارتقای علمی تاکید دارم تا بتوان کارها را همواره نو نگه داشت. به عنوان سال تولید، اشتغال و دانش بنیان ان‌شاءالله دانایی‌ها زمینه توانایی‌ها شود تا مردم ما راضی شوند. رضایت مردم زمینه رضایت حق تعالی است. امروز سلامت و بخش درمان، بخش قابل توجهی از زندگی و سبد هزینه خانواده است و باید تلاش کنیم سقف هزینه را با بیمه یا روش‌های دیگر کاهش دهیم تا خانواده‌ها احساس آرامش بیشتری داشته باشند.‌

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول