اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

اجرای طرح ملی پویش یوسف زهرا(عج) و فعالیت موکب مهدوی دانشگاه آزاد در قم

در شب میلاد منجی عالم بشریت، موکب مهدوی دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر پیاده‌روی حرم تا جمکران در شهر مقدس قم پذیرای سیل مشتاقان و زائران حریم مهدوی بود.

اجرای طرح ملی پویش یوسف زهرا(عج) و فعالیت موکب مهدوی دانشگاه آزاد در قم

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، طرح ملی پویش یوسف زهرا(عج) در دانشگاه آزاد اسلامی امسال نیز با برپایی موکب مهدوی این دانشگاه در شهر مقدس قم و در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) برگزار شد.

این برنامه که در قالب طرح پویش یوسف زهرا (عج) و ذیل برنامه‌های دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود، از روز گذشته آغاز و تا شامگاه امروز چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ همزمان با میلاد خجسته منجی عالم بشریت ادامه دارد.

برپایی موکب مهدوی از مأموریت‌هایی است که به نمایندگی از واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی به استان سمنان محول شده و به منظور ارائه خدمات فرهنگی به زائران، تکریم و تبیین ارزش‌ها و مبانی مهدویت با همکاری سایر استان ها از جمله اصفهان و قم تدارک دیده شده است.

بر اساس این گزارش در شب میلاد سراسر نور و امید و رحمت حضرت ولی عصر ارواحنا فدا که با حضور میلیونی عاشقان امامت و ولایت برگزار شد، شرکت کنندگان مسیر حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد جمکران را با پای پیاده طی کردند و از نزدیک شاهد فعالیت ۳۰۰ موکب مستقر در این مسیر بودند.

در موکب مهدوی دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر ارائه خدمات، برنامه های متنوعی در آمفی تئاتر روباز موکب هم به اجرا درآمد که پخش کلیپ های مناسبتی ، اجرای سرود، تواشیح و برنامه های نمایشی توسط گروههای هنری و مذهبی از آن جمله بود.

همچنین پخش برنامه زنده از رادیو مهدوی در شبکه‌های سراسری و مراکز استانی صدای جمهوری اسلامی ایران با موضوع‌های مختلفی چون شعر و آواز خوانی توسط احمد حسینی شاعر پاکستانی الاصل متخلص به شهریار به زبان های فارسی و اردو از دیگر برنامه‌های شب میلاد در موکب مهدوی دانشگاه آزاد اسلامی بود.

موکب مهدوی دانشگاه آزاد اسلامی برای دومین سال متوالی در محل عمود ۵۷ بلوار پیامبر اعظم (ص) شهر مقدس قم برپا شده و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و اجرای مأموریت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌ریزی و ایفای نقش می‌کند.

این موکب در قالب هشت غرفه با عناوین شاهد و ایثارگر، امور بین‌الملل، معارف مهدوی، پزشکی، کودک و نوجوان و مدارس سما، دستاورد‌های پژوهشی و فناورانه، خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسکانیوز) گروه رسانه و ارائه آثار هنری و فرهنگی مهدوی برپا و به زائران و راهپیمایان خدمات‌رسانی می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های برجسته این مراسم، حضور پررنگ رؤسای استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای مختلف بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول