اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آغاز عملیات اجرایی آب بندان «خارکلاته» علی‌آبادکتول

کلنگ آغاز عملیات اجرایی ساخت آب بندان در «خارکلاته» علی‌آبادکتول به زمین زده شد.

آغاز عملیات اجرایی آب بندان «خارکلاته» علی‌آبادکتول

به گزارش خبرگزاری فارس از علی‌آبادکتول، کلنگ آغاز عملیات اجرایی ساخت آب بندان در «خارکلاته» علی‌آبادکتول با حضور استاندار گلستان به زمین زده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در این مراسم اظهار‌ کرد: عملیات اجرایی پروژه اب بندان روستای خارکلاته از توابع شهرستان علی‌آباد کتول به مساحت ۸/۷ هکتار، ارتفاع پنج متر و میزان حجم آب دهی ۳۰۰ هزار متر مکعب آغاز شد.

محمد برزعلی تاکید کرد: این پروژه ۲۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد و ۵۰۰ نفر از کشاورزان از آن بهره مند خواهند شد‌.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ پروژه‌های احیا و مرمت ۱۵ قنات با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، تجهیز و نوسازی ۲۰۰ هکتار از اراضی نسخ با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، راه اندازی سامانه‌های نوین آبیاری در ۱۰۰ هکتار با اعتبار ۶ میلیارد تومان، اصلاح و مرمت ۱۷ هکتار از آب بندان‌ها با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و بهسازی و احداث کانال‌ها با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در دستور کار بوده که بخشی از خدمات دولت سیزدهم برای مردم شهرستان علی‌آباد کتول است.


۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های حوزه کشاورزی گلستان مصوب شد
نماینده مردم علی اباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های جهاد کشاورزی استان در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۶ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است‌.
رحمت الله نوروزی اظهار کرد: با همدلی و تعامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم قرار است مشکلات حوزه کالاهای اساسی و نهاده گ‌های دامی برطرف شود و این کالاها با شرایط بهتر و قیمت مناسب‌تری در اختیار مردم و دامداران قرار‌گیرد.
وی تصریح کرد: با موافقت سران سه قوه و همدلی بین مجمع نمایندگان، استاندار و وزارت جهاد کشاورزی، اعتبار ویژه‌ای برای استان گلستان در نظر گرفته شده است.

 

سیاست ائتلافی در گلستان برای توسعه و پیشرفت

استاندار گلستان نیز در این جلسه تصریح کرد: در سفر رییس جمهور به گلستان ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مصوبه انجام شد.

زنگانه افزود: ما در استان گلستان ۱۱۰ هزار متر مربع اراضی شیب‌دار داریم که برای این اراضی اعتبار دیده شده و برای مسائل کشاورزی استان اعتبارات بسیار خوبی دیده شده تا شاهد رشد و پیشرفت در بخش‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی باشیم.

وی اضافه کرد: در بخش‌های مختلف برای استان گلستان و شهرهای استان برنامه داریم و با نقشه راه در حال پیشروی هستیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: کارهای شبکه‌ای و متحدانه در استان گلستان باعث پیشرفت استان می‌شود و یکی از این اقدامات همین افتتاح روگذر علی‌آبادکتول است.

زنگانه گفت: تلاش ما این است بتوانیم از همه ظرفیت‌ها برای توسعه استان استفاده کنیم. 

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول