اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

درخشش فیلمساز قمی در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

جایزه بهترین فیلم مستند نیمه بلند در بخش اصلی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به مهدی آخوندی فیلمساز قمی برای فیلم «به رنگ انار» تعلق گرفت.

درخشش فیلمساز قمی در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اهدای جایزه بهترین فیلم مستند نیمه بلند به مهدی آخوندی برای فیلم «به رنگ‌ انار»، به کار خود پایان داد.

مهدی آخوندی تهیه‌کننده و کارگردان مستند ۴۰ دقیقه‌ای به رنگ انار اظهار داشت: داستان این مستند نیمه‌بلند که در شهر قم فیلمبرداری شده، روایتی از زندگی و زمانه مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدباقر آخوندی است که به مدت ۳۵ سال امام جماعت مسجد چهل اختران قم بوده که سومین مکان زیارتی در این استان بعد از حرم حضرت معصومه(س) و جمکران محسوب می‌شود.

وی افزود: در طول هشت سال دوران دفاع مقدس با راه‌اندازی ستاد جمع‌آوری کمک‌های مردمی در این مسجد، آیت‌الله آخوندی، کاروانی متشکل از ۵۰ کامیون‌دار، کمک‌های مردمی پایین شهر قم را روانه جبهه‌های جنگ می‌کرد.

این کارگردان خاطرنشان کرد: آیت‌الله آخوندی همزمان که نماینده مردم در مجلس بود در کوره‌های آجرپزی قم نیز کار می‌کرد که یکی از مسببان اصلی تحول اساسی در میان کوره‌پزداران استان قم از ماقبل انقلاب تا بعد از هشت سال دفاع مقدس، این مجتهد عالیقدر بود که ماحصل آن ۵۰ شهید و ۱۵۰ جانباز کوره‌پزخانه‌های قم می‌شود.

آخوندی ادامه داد: در به رنگ انار به این تحول اساسی که به اعزام بیش از ۵۰ بار کمک‌های مردمی توسط کاروان کامیون‌داران کوره پزخانه‌های قم به جبهه‌های جنگ می‌شود پرداخته شده است.

وی افزود: این اقدام که در آن زمان حرکتی جهادی محسوب می‌شد در به رنگ انار به تصویر کشیده شده است.

این درام مستند به مجری طرحی موسسه فرهنگی هنری شناخت قم و توسط کنگره شهدای این استان تهیه شده است.

خاطرنشان می‌شود، هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار گفتمان مقاومت، نهضت جهانی مستضعفین و آزادی قدس شریف و دبیری جلال غفاری‌قدیر و به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در عسلویه برگزار شده است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول