اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

معاون علمی رئیس جمهور: زنجیره‌ ارزش دارو فرصت ویژه برای سرمایه‌گذاری است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با اشاره به زنجیره‌ ارزش صنعت دارو، گفت: جوانان با استعدادی در کشور وجود دارند، بازار، زیرساخت‌ها و زنجیره‌های بالادستی موجود و فراهم است و حتما فرصت در این بخش، فرصت ویژه برای سرمایه‌گذاری است.

معاون علمی رئیس جمهور: زنجیره‌ ارزش دارو فرصت ویژه برای سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شازند روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در آیین افتتاح خط تولید مواد اولیه داروی استامینوفن در شازند اظهار کرد: امروز کارخانه‌ای که ارزش زیرساخت آن ۱۰ میلیون دلار  است، این ادعا را دارد که با تولیداتش سالانه ۳۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی را رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه امروز سخن از زنجیره ارزش مصداق صحبت از درخت است، صنعت نفت همان درخت است ادامه داد:‌ صنایع درختانی هستند که شکوفه‌ها دستاوردهای آن است؛ مجموعه‌‌ای که امروز خط تولید ماده اولیه داروی استامینوفن را راه‌اندازی کرده شکوفه‌ای است که می‌تواند ثمره و ارزش داشته باشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با اشاره به زنجیره‌های ارزش بیان کرد: درست است که در برخی موارد زیرساخت، مواد اولیه و شاید دانش لازم را نداشته باشیم اما یکی از بزرگترین فرصت‌های دنیا در زنجیره ارزش دارو در اختیارمان است؛ مواد اولیه، ثروت و سرزمین آماده است و تنها نیاز به دانش و فناوری به روز داریم.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: جوانان با استعدادی در کشور وجود دارند، بازار، زیرساخت‌ها و زنجیره های بالادستی موجود و فراهم است و حتما فرصت در این بخش، فرصت ویژه برای سرمایه‌گذاری است.

وی اضافه کرد: معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان به تأمین زنجیره‌های ارزش حوزه دارو کمک می‌کند، یکی از فرصت‌های توسعه صنایع پتروشیمی تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر پتروشیمی خلیج فارس با ارزش دو هزار میلیارد تومانی از محل منابع قانون جهش تولید و اعتبار مالیاتی است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور بیان کرد: پتروشیمی‌ها به جای اینکه در مورد ۵ درصد ارزش عوارض، گمرک و... چانه‌زنی کنند، به فکر سرمایه گذاری و ورود در صنعت داروسازی باشند چراکه ثروت آینده در این حوزه است.

ایران جزو ۵ کشور اول دنیا در عرصه تولید داروهای بیولوژیک

حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو نیز با بیان اینکه پیشرفت و توسعه صنعت دارویی یکی از برکات انقلاب اسلامی است گفت: زمانی ایران دارو وارد می‌کرد اما امروز به صادرکننده آن تبدیل شده و داروها و مواد اولیه آن خواهان زیادی دارد.

وی با بیان اینکه البته صنعت دارو برای تبدیل شدن به صنعت قوی‌تر و برای تکمیل همه زنجیره‌های تولید به حمایت نیاز دارد، افزود: قطعا این صنعت در بحث نقدینگی، مباحث بودجه ای و... مشکلاتی دارد که باید برای رفع این مشکلات گام برداشت.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا صنعت دارویی کشور به نقطه‌ای که در حال حاضر به آن دست پیدا کرده، برسد؛ حیف است این صنعت پیشرو با نبود حمایت درست و عدم رفع نیازها، تحت تاثیر قرار گیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ایران جزو ۵ کشور اول دنیا در عرصه تولید داروهای بیولوژیک است؛ امیدواریم روزی فرا برسد که جشن خودکفایی صنعت دارویی کشور را برگزار کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول