اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

10 میلیارد دلار حجم برنامه‌های مشترک ازبکستان و بانک جهانی

رئیس جمهور ازبکستان با معاون اروپا و آسیای مرکزی رئیس بانک جهانی در شهر «تاشکند» دیدار و توسعه شراکت راهبردی و همکاری‌های همه جانبه را بررسی کردند.

10 میلیارد دلار حجم برنامه‌های مشترک ازبکستان و بانک جهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «آنا بئردا» معاون اروپا و آسیای مرکزی رئیس بانک جهانی در شهر «تاشکند» توسعه شراکت راهبردی و همکاری‌های همه جانبه بین ازبکستان و بانک جهانی و همچنین حضور این نهاد بین المللی در پیشبرد برنامه های اصلاحات در ازبکستان را بررسی کردند.

در ابتدای این دیدار رئیس جمهور ازبکستان انتصاب اخیر جدید «آنا بئردا»را صمیمانه تبریک و برای وی در این سمت آرزوی موفقیت کرد.

همچنین بر سیر بالای و پرثمری همکاری‌های عملی تاکید شد. در سال‌های اخیر سبد سهام پروژه‌های مشترک به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و از سطح 10 میلیارد دلار فراتر رفته است.

برنامه شراکت برای سال‌های 2022 و 2026 میلادی مبنی بر ابعاد کلیدی استراتژی توسعه ازبکستان جدید تصویب شده و اجرا می‌شود. پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه‌هایی مانند مبارزه با فقر، گذار به اقتصاد «سبز»، راه اندازی خصوصی سازی، تنظیم استراتژی برای جذب سرمایه گذاری‌‌های خارجی، حمایت از سیستم بهداشت و دیگر به دست آمده است.

معاون اروپا و آسیای مرکزی رئیس بانک جهانی بر عزم راسخ بانک جهانی برای تداوم حمایت از استراتژی اصلاحات برگشت ناپذیر در ازبکستان تاکید کرد.

بانک قصد دارد برای اجرای برنامه‌های بزرگ مبارزه با فقر، تنظیم استراتژی توسعه و تامین مالی پروژه‌های تجاری، نوسازی زیرساخت‌های روستایی و شهرهای متوسط، اشتغال زنان و آموزش حرفه‌ای جوانان، اجرای استراتژی بهداشت تا سال 2030 میلادی از نزدیک کمک کند.

همچنین به تداوم کارهای عملی در زمینه‌های حمایت از بودجه، اصلاحات زمینی، بهبود کارایی تامین مالی کشاورزی و مدیریت آب و همچنین تسریع برنامه خصوصی سازی بانک‌ها و شرکت‌های دولتی توجه خاص شد.

علاوه بر این، بر اهمیت حضور بانک در اجرای پروژه‌های استراتژیک منطقه‌ای مبنی بر تامین ثبات و توسعه پایدار در آسیای مرکزی تاکید شد.

طرفین در پایان در مورد تصویب «نقشه راه» مشترک در تسریع اجرای پروژه‌های اولویت دار به توافق رسیدند.

ازبکستان در سال 1992 میلادی به عضویت بانک جهانی درآمد و این بانک از سال 1995 میلادی برای اجرای طرح‌ها در زمینه‌های خصوصی‌سازی، رشد بخش مالی، مدرنیزه کردن کشاورزی، الکتروانرژی، بهبود زیرساخت‌های اجتماعی، بهداشت و آموزش به ازبکستان بیش از یک میلیارد و 600 میلیون دلار وام داده است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول