اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

حکم نهایی پرونده هواپیمایی اوکراینی به زودی صادر می‌شود

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: حکم نهایی پرونده هواپیمایی اوکراینی به زودی صادر می‌شود.

حکم نهایی پرونده هواپیمایی اوکراینی به زودی صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه حکم نهایی پرونده هواپیمایی اوکراینی به زودی صادر خواهد شد، گفت: سقوط هواپیمای اوکراینی دل همه را به درد آورد و به خانواده شهدای این حادثه تسلیت می‌گوییم.

وی افزود: از همان ابتدا سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به این موضوع ورود کرد و به صورت دقیق و کارشناسی‌های چند جانبه، در چند مرحله مورد رسیدگی قرار داد و در نهایت، پرونده با صدور قرار جلب دادرسی برای ۱۰ نفر و صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، ادامه داد: بعد از تشکیل ۲ جلسه از دادگاه، اولیای دم نسبت به ابلاغ کارشناسی ایراداتی را مطرح کردند که برای حفظ حقوق اولیای دم، پرونده با قرار رفع نقص به دادسرا اعاده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان، افزود: پرونده به گروه کارشناسان جدید ارجاع شد و آن‌ها نیز بعد از بررسی‌های دقیق نظر نهایی خودرا اعلام کردند و پرونده مجددا به دادگاه ارسال و ۱۸ جلسه دیگر دادگاه برگزار شد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، گفت: در مجموع برای رسیدگی به این پرونده ۲۰ جلسه دادگاه برگزار شده است که جلسات دادگاه از صبح آغاز و تا ساعت ۱۲ ادامه می‌یافت.

وی بیان کرد: قضات این پرونده، قضات متبحر و دارای سوابق طولانی قضایی، مسلط، مومن و متدین هستند که پرونده را دقیق مورد بررسی قرار دادند. ختم رسیدگی پرونده اعلام شده و به زودی حکم نهایی صادر خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان از افرادی که در مورد این پرونده پیشاپیش اظهار نظر می‌کنند درخواست کرد که با توجه به اهمیت و حساسیت پرونده اجازه دهند قضات در نهایت بی‌طرفی و با دقت کامل حکم این پرونده مهم را صادر کنند و از هرگونه اظهار نظر پیش‌دستانه خودداری کنند. 

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، تاکید کرد: علی‌رغم طولانی بودن گردش کار پرونده به دلیل اهمیت بالای آن، حکم در فرجه قانونی صادر خواهد شد. صدور حکم دادگاه به معنی پایان پرونده نیست، این رای هم از طرف اولیا دم و هم متهمین قابل اعتراض است و در نهایت در صورت اعتراض پرونده به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول