اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

غفوری فرد انقلابی بود، انقلابی ماند و انقلابی از دنیا رفت

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مرحوم غفوری‌فرد یک سیاستمدار دانشمند و سیاستگذار بود و از مسائل آکادمیک و دانشگاهی، فهم بسیار عمیق و همه‌جانبه‌ای از مسائل داشت.

غفوری فرد انقلابی بود، انقلابی ماند و انقلابی از دنیا رفت

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - تسنیم نوشت: «مهدی عرب‌صادق»  معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی، با اشاره به درگذشت مرحوم حسن غفوری فرد اظهار کرد: آقای غفوری‌فرد به معنای واقعی دلسوز انقلاب و مردم بود. مرحوم علی‌رغم بیماری و سختی که در حضور در جلسات داشتند بسیار منضبط و متعهد بود و در جلسات، مشارکت منظمی داشت.

وی افزود: تقریبا دو هفته گذشته مکالمه تلفنی نسبتا طولانی با وی در مورد مسائل مربوط به انرژی کشور داشتم.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در انتخابات خانه احزاب به آقای غفوری فرد اصرار کردیم که مسئولیت فراکسیون اصولگرایان را بپذیرند  چرا که تجربه ارزشمند و ذی‌قیمت وی واقعاً راهگشا بود، در مسائل و حواشی که ایجاد شد متانت، تواضع و سعه صدر وی که از ایمان وی بود مثال‌زدنی بود.

عرب‌صادق تصریح کرد: غفوری فرد یک سیاستمدار دانشمند و سیاستگذار بود و در موضوعات تخصصی گاهی از وی تلفنی یا حضوری مشورت می‌گرفتم، علیرغم گذشت زمان زیاد از مسائل آکادمیک و دانشگاهی، فهم بسیار عمیق و همه‌جانبه از مسائل داشت. وی هم از برترین‌های عرصه علم در حوزه فیزیک و صنعت برق بود و استاد تمام دانشگاه امیرکبیر بود و همزمان یک سیاستمدار ولایی و انقلابی بود.

وی با بیان اینکه در زمینه علمی، خیلی خوب مشکلات را می‌شناخت، مسئله را استخراج می‌کرد و راه‌حل هم داشت، بیان کرد: در دوره تصدی وی بر وزارت نیرو، یک دانشمند متخصص منشاء شکوفایی در صنعت بود و مسائل را دقیق می‌دانست. مرحوم غفوری‌فرد حتی در مقاطعی که دبیر کل تشکل‌های دیگر بود، مؤتلفه‌ای بودن خود را مقدم می‌دانست و حتی در این اواخر در جلساتی که وی را دعوت می‌کردیم حضور به‌موقع و فعال داشتند و تواضع او، همواره ما را شرمنده می‌کرد‌.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: غفوری‌فرد انقلابی بود و ماند و انقلابی هم از دنیا رفت و فضیلت‌های علمی وی، او را دچار خودبینی نکرد. در موضوعات سیاسی مشترکی که با وی داشتیم همواره بر حضور جدی و مشارکت جوانان تأکید می‌کرد و اگر جایی لازم بود حضور خود را کمرنگ می‌کرد که جوانان مؤثرتر و با انگیزه‌تر شوند.

عرب صادق در پایان تأکید کرد: نظر شخصی بنده همواره این بوده که توفیقات علمی و رفاهی هر کشور به رابطه  سیاست‌مداران با دانشمندان جامعه آن کشور وابسته است. آقای غفوری‌فرد، اهل علم و عمل  بود و آن ظاهر و بارز بود. از گروه‌بازی و لابی سیاسی دور بود، او به سیاست خدامحور، جامع و عالمانه می‌نگریست و در این نگرش منیت راه نداشت.

یادآور می‌شود، مراسم تشییع پیکر این سیاستمدار انقلابی پیش از ظهر امروز جمعه، 19 اسفندماه همراه با اقامه نماز رهبر معظم انقلاب برگزار شد و پیکر وی برای خاکسپاری در حرم مطهر رضوی به مشهد انتقال یافت.

پایان پیام/ت

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول