اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

برگزاری جشن رقیه خاتون در تهران/ بی‌آزار تهرانی: 8 هزار میلیارد دلار خرج کردند تا حرم‌های اهل بیت نباشد

تولیت آستان مقدس امامزاده صالح(ع) با بیان اینکه این تکه ضریح حرم حضرت رقیه(س)، سند بیش از ١۴٠٠ ساله برای شیعه است، گفت: دشمن بیش از ٨ هزار میلیارد دلار هزینه کرد تا این حرم‌های پاک باقی نماند.

برگزاری جشن رقیه خاتون در تهران/ بی‌آزار تهرانی: 8 هزار میلیارد دلار خرج کردند تا حرم‌های اهل بیت نباشد

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مراسم جشن رقیه خاتون (س) عصر امروز جمعه ١٩ اسفندماه همزمان با ١٧ شعبان سالروز میلاد حضرت رقیه (س) در حوزه علمیه امام خمینی (ره) ازگل برگزار شد. شروع این مراسم با استقبال اهالی محله ازگل تهران از تکه ضریح حرم حضرت رقیه (س) آغاز شد.

این بخش از ضریح سال‌ها محل زیارت زائران سه ساله کربلا در سوریه بوده است که اخیراً با تعویض ضریح، بخشی از آن به مردم محله ازگل تهران اهدا شد و بناست در محل گلزار شهدای این محله نصب شود.

در ابتدای این مراسم گروه سرود احسان که متشکل از دختران بود، سرودهای «جشن فرشته‌ها» و «عزیزم حسین ٢» را اجرا کردند.

زنانی پای این ضریح اشک ریختند، که ظاهرشان شبیه ما نبود

حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی تولیت حرم مطهر امامزاده صالح (ع) در این مراسم با اشاره به اینکه این تکه ضریح به مدت ٢ هفته در امامزاده صالح(ع) نصب بود اظهارداشت: در این ٢ هفته شاهد استقبال پرشور مردم، هم زنان و هم مردان بودیم. زنانی پای این ضریح اشک ریختند که چادر امامزاده روی سرشان بود یعنی همان بیان رهبری که شاید ظاهرشان شبیه ما نباشد اما دل در گرو اهل بیت(ع) دارند.

وی با بیان اینکه این تکه ضریح سند بیش از ١۴٠٠ ساله برای شیعه است، گفت: دشمن بیش از ٨ هزار میلیارد دلار هزینه کرد تا این حرم‌های پاک باقی نماند. این تکه‌ای از ضریح قدیمی حضرت رقیه (س) است که اخیراً توسط ایرانیان بازسازی شد.

تعبیر یک مستشرق اروپایی از حرم حضرت رقیه(س) در شام

بی‌آزار تهرانی با اشاره به اینکه این ضریح و چوب‌ها و نقره‌هایش تقدس دارد و شفا می‌دهد زیرا منسوب به حضرت رقیه (س) است، تصریح کرد: چند سال پیش در سوریه و مقابل حرم حضرت یک خانم مستشریق اکراینی را که سیاح بود و حجاب هم نداشت دیدم. او بسیار اشک می‌ریخت. از مترجمش ماجرا را پرسیدم و از او جویا شد و گفت: زمانی که وارد شهر شدم سراغ قبور سلاطین قدیمی گرفتم که همه مخروبه بودند با اینکه هنوز پیروانشان در این شهر هستند اما گفتند این دختر در خرابه جان داده است و حال مزار او چنین شکوهی دارد قطعاً او یک معجزه الهی است.

تولیت حرم مطهر امامزاده صالح (ع) افزود: به این ضریح حاج قاسم سلیمانی و شهدایی مانند مصطفی صدرزاده و محمدرضا دهقان دست زده‌اند. پای این ضریح شهدای بسیاری سینه سپر کردند.

وی در پایان سخنان خود گفت: این ضریح امروز به گلزار شهدای محله ازگل و این مدرسه علمیه رسیده است تا سند افتخاری شود تا همه بفهمند این دختر سه ساله از شام تا ایران گره‌گشایی می‌کند.

در بخش دیگر این مراسم گروه سرود معراج سرودهایی در مدح حضرت رقیه (س) و امام زمان(عج) خواند.
محمد فصولی و سید محمدرضا نوشه‌ور نیز در این مراسم مدیحه‌خوانی کردند.

حضرت رقیه (س) در شام علمدار بود

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت حوزه علمیه امام خمینی (ره) در بخش پایانی این مراسم با اشاره به اینکه حضرت رقیه (س) پرچم پیروزی آل الله است اظهارداشت: این دختر سه ساله دلیل حقانیت، مظلومیت و شناخت حق و باطل است. علم حضرت عباس (ع) اگر در کربلا افتاد، در شام به دست حضرت رقیه (س) بلند شد.

وی با بیان این که حضرت رقیه(س) از یک سو آینه مادرش حضرت زهرا (س) و از سوی دیگر آینه حجاب است گفت: او کنار پیکر پدر از کشف حجاب شکایت می‌کند. او مجموع ارزش‌های یک مومن و بانوی مسلمان است که خدا پرچم پیروزی کربلا را در شام به دست او داد.

این ضریح حال و هوای کربلا را در شمال تهران به پا می‌کند

صدیقی با اشاره به اینکه مجاهدان و شهدای بسیاری از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی به این ضریح بوسه زدند و کنار آن برات شهادت گرفتند، تصریح کرد: تکه‌ای از ضریح در شمال تهران نصب می‌شود تا همچون جنوب تهران که حال و هوای کربلا دارد، کنار مزار شهدا حال و هوای کربلا را به پا کند و هرکس خواست با این علمدار سنگر حیا و عفا و عزت بیعت کند، به اینجا بیاید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول