اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جشن تولد متفاوت مادر ۷۰۰ یتیم فارسی در داراب/ شکوفه لبخند بر لب ۱۳۰ نفر کودک یتیم نشست+ فیلم

در واپسین روزهای منتهی به بهار ۱۴۰۲ که همه در تکاپوی نو شدن و تازه شدن هستند، ۱۳۰ نفر یتیم دارابی در یک اقدامی غافلگیرانه، بهار ۷۵ سالگی مادر معنویشان را جشن گرفتند.

جشن تولد متفاوت مادر ۷۰۰ یتیم فارسی در داراب/ شکوفه لبخند بر لب ۱۳۰ نفر کودک یتیم نشست+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، در این روزهایی که جامعه آبستن فراز و نشیب های اقتصادی و اجتماعی است، هنوز هم هستند کسانی که با سخاوت ذاتی اشان ، دستان کودکان یتیم را به گرمی میفشارند و تمام تلاششان را می‌کنند تا غم نداشته هایشان از چشمان غمزده شان زبانه نکشد، کسانی که بودنشان یک دنیا امید به آنها هدیه می‌دهد.

کسانی که مهربانی ذاتی آنان، ریشه دار است و نه برای شهرت بلکه برای رضای خدا پا به این مسیر گذاشته اند. 

افرادی که حواسشان به کسانی است که در زندگی ندار هستند.

مادر معنوی ایتام داراب معتقد است که باید کار برای خدا باشد تا به دل بنشیند، او می‌گوید اگر ویلچر نشین هم شوم‌ دوباره همین مسیر را طی می‌کنم چون اعتقاد دارم که بزرگترین ثروت آدمی رضایت پرودگار با دستگیری از ایتام و نیازمندان است.

بارش باران همدلی از جغرافیای تهران تا داراب

 تنها دو روز مانده بود تا تولد ۷۵ سالگیش را به جشن بنشیند، خرامان خرامان خودش را به جایگاه مدعوین رساند، خسته راه بود و این را میشد از نفس زدن هایش  فهمید، آخر او هزار و ۱۲۵ کیلومتر راه را آمده بود، 
اما با همه خستگی هایش، انگار با خودش یک سبد گل لبخند آورده بود که همه جا عطر و بوی خوش مهربانی اش را گرفته بود. 

فروغ شریعمتداری، بانوی نیک اندیش تهرانی الاصل ، مادر معنوی ۷۰۰ یتیم استان فارسی است که از این تعداد ۱۳۰ نفر از آنها دارابی است . 

دغدغه های مادرانه اش باعث شده تا برای دلخوشی فرزندان یتیم اش رنج فرسنگها راه (هزار و ۱۲۵ کیلومتر) را از تهران تا داراب به جان بخرد که مبادا فرزندان معنوی اش در آستانه سال جدید رنج بی خوراکی و بی لباسی را همراه با تازه شدن فصل بهار، تجربه کنند. 

 او از تبار آب بود و همسایه خورشید. کسی که تمام سخنانش خلاصه در وحدانیت پرودگار عالمیان بود و این را به عینه میشد از چهره نورانیش دریافت.  

این مادر معنوی نیک اندیش که سرپرستی ۱۳۰ یتیم  دارابی را عهده دار شده با کمک همکاران خود، ماهیانه با واریز مستمری به حساب فرزندان معنوی خود تلاش دارد تا رنج نداری را از وجودشان بکاهد. 

 کسی که به صورت متغیر هر ماه ۲ یا ۳ راس گوسفند به مبلغ ۱۰ میلیون تومان قربانی و برای فرزندانش می‌فرستد. 

همین ۵ ماه پیش بود که در دیدار با فرزندان خود دست پُر به شهر داراب آمد و بر قامت دختران و پسران یتیم اش رخ نو به تن کرد و با بسته های معیشتی  به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان برای خود باقیات صالحات به جای گذاشت. 

و اما سخاوت مثال زدنی این بانوی نیک اندیش در نیمه شعبان امسال نیز تلالویی از امید را بر ذهن فرزندان معنوی اش گذاشت.

 پنج شنبه گذشته او آمده بود تا در جشن نیمه شعبان هم‌صدا با نونهالان ایتام داراب برای ظهور حضرت حجت دست به دعا بردارد. 

مادری که  این بار هم در آستانه نوروز دوباره  ۱۲۳ دست رخت و لباس نو برای کودکان معنوی اش آورده بود. 

او حتی حواسش به مادران ایتام هم بود و تعداد ۲۵  قواره چادر مشکی و خانگی (هدیه حضرت زهرا سلام الله علیه)  و ۹۳ بسته غذایی به ارزش هر بسته ۲ میلیون تومان هدیه آورده بود‌.
 
فروغ شریعتمداری آنقدر به زیر و بَم زندگی ایتام آشنایی داشت که نگذاشت حتی فرزندانشان برای دیدار با او هزینه ایاب ذهاب بپردازند و او خود را مفتخر کرد تا ناهار روز دیدارش را هم با هزینه خیریه اش در کنار کودکان ایتام و مادرانشان صرف کند.

گاهی زبان از خوبی های برخی انسان های بزرگمنش قاصر است و این کلمات هستند که با شتاب بیشتری برای ادا کردن حق مطلب از یکدیگر پیشی میگیرند. 

چهره نورانی خانم فروغ شریعتمداری و توسل های گاه و بیگاهش به امام عصر ارواحنا فداء و پناه بردنش به خداوند یکتا ، انسان را به وجد می آورد تا آنجا که دوست داری لحظاتت در همان دقایق بماند و پیش نرود. 

 این مادر معنوی ایتام، اینبار هم برای دلخوشی بچه های معنوی اش دست پُر به داراب آمده بود و با هزینه کرد ۷۵ میلیون تومان بسته معیشتی ، ۳۰ میلیون تومان پوشاک، ۵۰ میلیون تومان گوشت قرمز تصویر دیگری از انسان دوستی خود را بر بوم زندگی ایتام دارابی ترسیم کرد. 

جشن تولدی که صاحب اش به بچه ها هدیه داد

اما دیدار مادر معنوی کودکان یتیم داراب بخش ویژه ای هم داشت و این کودکان در اقدامی غافلگیرانه تولد ۷۵ سالگی مامان فروغشان را با تهیه کیک تولدش به جشن نشستند و تصاویر چهره های خندان خود با دستانی آویز به گردن این فرشته زمینی در قاب دوربین خبرگزاری فارس و دهها دوربین موبایل مادران ایتام به یادگار ثبت شد، جشن تولد متفاوتی که صاحبش برای بچه ها کادو آورده بود‌، جشنی که همه با هم ،همصدا با دستانی بلند شده به سوی فردوس آرزوها، امّن یجیب گویان برای سلامتی و ظهور حضرت قائم نیایش کردند.

در حاشیه این مراسم این بانوی نیک اندیش در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد که شروع  فعالیت های خیرخواهانه وی و دوستانش  از زمانی که یکی از دخترانش به عقد فرزند آیت الله مرعشی قمی در آمده شروع شده است، فعالیتهایی که باعث شده تا با دعای خالصانه ایتام روز به روز گسترده تر شود. 

به گفته خانم شریعتمداری یکی از دختران دیگر وی نیز که ساکن آمریکاست، هم به همراه همسرش که یک پرفسور و فیزیومدیکال است، در امر تبلیغ و فعالیتهای انسان دوستانه مشارکت دارند. 

۷۰۰ یتیم از ۴ شهرستان فارس زیر چتر حمایتی مامان فروغ

مامان فروغ گزارش ما، از سرپرستی ۷۰۰ یتیم توسط  مجتمع علمی و قرآنی امام حسن مجتبی علیه السلام خبر داد و گفت: این مجتمع خیریه در ابتدای کار  با سرپرستی حدود ۵ تا ۱۰ بچه یتیم فعالیتش را آغاز کرد، اما به لطف خداوند در حال حاضر ۷۰۰ فرزند یتیم در شهرستانهای خفر ، فسا، اشکنان و داراب زیر چتر حمایتی خود دارد.

او اضافه کرد: این مجتمع به نام نامی امام حسن مجتبی (ع) است و با تحقیقاتی که انجام دادیم متوجه شدیم که شهرستان داراب منتسب به  شهر امام حسن مجتبی علیه السلام است و همین موضوع باعث شد تا توجه مان بروی ایتام این شهرستان بیشتر متمرکز شود. 

شریعتمداری عنوان کرد: در تلاش هستیم تا با اتمام پذیرش ایتام شهرستانهای یاد شده ، کلیه ایتام شهرستان داراب را تحت پوشش مجتمع علمی و قرآنی خودمان قرار دهیم‌.

او ضمن ابراز رضایتمندی از قرارگیری اش در این مسیر خداپسندانه ابراز کرد: از وضعیت موجود رضایت قلبی داریم چرا که اعضای دلسوز مجتمع علمی و قرآنی امام حسن مجتبی علیه السلام پُر تلاش پای کار ایستاده اند.

او از اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بخش اشکنان شهرستان لامرد در جنوب استان فارس نیز سخن گفت و افزود: با این حال که فعالیت مجتمع خیریه ما در حوزه تامین جهیزیه نبود اما توانستیم با توکل به خدا و مشارکت خیرین نیک سیرت، ۴۹ سری جهیزیه به زوج های جوان دم بخت اشکنان اهداء کنیم.  

شریعتمداری رسیدگی به ایتام را لذتی وصف ناشدنی عنوان کرد و گفت: تا روزی که زنده ام حتی اگر ویلچر نشین هم شوم ،این مسیر را میروم چون‌لذتی بهتر از رسیدگی به کودکان ایتام‌ نیست.

بیقراری اش برای رسیدگی و دلجویی از بچه های ایتام  مانع از پرسش های دیگرم میشود و ترجیح میدهم از دور نظاره گر بارش باران همدلی این بانوی نیک اندیش بر سر کودکان یتیم داراب باشم.

حمایت ۳ هزار حامی از ۱۶۰۰ فرزند یتیم وطرح محسنین در داراب

در ادامه این برنامه، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)  شهرستان داراب نیز در گفتگو با خبرنگار فارس از تحت حمایت بودن ۱۶۰۰ نفر فرزند یتیم و طرح محسنین( فرزندان دارای پدر بیمار و از کارافتاده)  خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۰۰ نفر یتیم و یکهزار نفر فرزندان محسنین هستند. 

یاسر نظریان با بیان اینکه در حال حاضر ۳ هزار نفر حامی از  ۱۶۰۰ فرزند یتیم و محسنین شهرستان داراب حمایت میکنند، یادآور شد:  ۸۰۰ یتیم دارابی هم که پشت نوبت قرار دارند در انتظار چتر حمایتی خیرین هستند.

او ، بیشترین دلایل یتیم شدن کودکان دارابی را بروز تصادفات جاده ای عنوان کرد و افزود: در آیات و روایات مختلف رسیدگی به امور مادی و معنوی ایتام تاکید شده است و به همین جهت همه ما باید به این مهم توجه کنیم.

 

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان داراب به کمک های نقدی و غیر نقدی سالجاری خیرین به ایتام این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هدایای غیر نقدی به کودکان ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان اهداء شده است. 

نظریان ادامه داد: مبلغ ۶ میلیارد تومان نیز بصورت نقدی  و مستقیم به حساب این فرزندان در یکسال اخیر واریز شده است. 

گزارش از: آمنه سپهر

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول