اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| ماجرای یک تولد با ۷۰۰ میزبان/ دیگر بچه‌دار شدن یک رویا نیست!

دقت کرده‌اید، ما انسان‌ها هر وقت با خدا کار داریم، او را صدا می‌زنیم. البته نه همه‌مان. اما چه قدر خوب است که وقتی هم که کاری نداریم، بگوییم: خداجان ما هستیم. فقط برای خودِ خودت. برای مهربانی بی‌انتهایت. برای نگاه بزرگوارنه‌ات! بیایید در هر زمانی به پیشگاه خداوند برویم. چه وقت نیاز چه وقت ناز.

خبر خوب| ماجرای یک تولد با ۷۰۰ میزبان/ دیگر بچه‌دار شدن یک رویا نیست!

گروه خبر خوب: دقت کرده‌اید، ما انسان‌ها هر وقت با خدا کار داریم، او را صدا می‌زنیم. البته نه همه مان. اما چه قدر خوب است که وقتی هم که کاری نداریم، بگوییم: خداجان ما هستیم. خداجان شکرت فقط برای خودِ خودت. برای مهربانی بی‌انتهایت. برای نگاه بزرگوارنه ات! 

از مرحوم آیت الله احمد مجتهدی تهرانی (ره) نقل است: «شیخی می‌گفت: من هر وقت که نماز می‌خواندم، از خداوند حاجتی می‌خواستم. یک روز گفتم: «بگذار یک بار برای خود خدا نماز بخونم و حاجتی نخواهم.» همان شب شیخ در عالم خواب دید که به او گفتند: «چرا دیر آمدی؟!» یعنی تو باید سی سال پیش به فکر این کار می‌افتادی، حالا سر پیری باید بفهمی و نماز بخوانی و حاجتی طلب نکنی! 
پس بیایید در هر زمانی به پیشگاه خداوند برویم. چه وقت نیاز چه وقت ناز. اکنون که روزهای مبارک ماه  شعبان را یکی پس از دیگری می‌گذرانیم و به ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم، بیایید پیوسته به یاد ایزد منان باشیم و به او متصل شویم. وصل شدن به خدا طعم نابی دارد، با چاشنی یک  آرامش بی‌انتها. آن وقت است که نه به راحتی می‌رنجیم و نه به راحتی می‌رنجانیم. الهی که لحظه به لحظه‌تان با خدا باشد. 

* خبرهایی خوش برای ناباروران! 

اجازه بدهید اولین خبر بسته خبر خوب امروزمان را با یک دستمریزاد به بر و بچه‌های فناوران دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگاه رویان شروع کنیم. دانش آموختگانی که با تکیه بر علم و توکل به خدا توانستند با بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی، به روش تشخیصی جدیدی برای درمان ناباروری دست بیابند. بله درست شنیدید. دیگر در آغوش گرفتن فرزند خودتان رویا نیست. با تکیه بر علم و همت دانش آموختگان ایرانی و یاری پروردگار هر روز خبر‌های خوشی در حیطه علم به گوش‌مان می‌رسد که لبخند بر لب‌هایمان می‌آورد. این بار هم خبر خوشی برای پایان قصه تلخ ناباروری.

این طرح تحقیقاتی اولین بار است که در داخل کشورمان انجام شد. طبق گفته این دانش آموختگان، تکنیک‌هایی که در دنیا انجام می‌شد زمانبر بود و نیاز به ابزار پیچیده‌ای داشت. اما کانال میکروفلوئیدیک بسیار سریع و ارزان قیمت است و با هزینه کمتر از صد هزار تومان می‌توان یک آزمایش را به صورت کامل انجام داد. نمونه آزمایشگاهی این طرح تحقیقاتی با موفقیت بر روی موش انجام شده است و آماده ورود به مرحله آزمایش بالینی است. خدا قوت. 

*در دنیای ورزش، نشدنی ها هم ممکن است!

اما بشنوید از دنیای ورزش. دنیایی که به ما می‌آموزد هیچ چیز غیر ممکن نیست.البته با تکیه بر صبر و پشتکار و همت . شاید یکی از معایبی که بشر دارد، دست کم گرفتن خودش باشد. این عیب است که سد راه انسان در ترقی و پیشرفت می‌شود. در حالی که برای رسیدن به موفقیت و بالا رفتن از پله های ترقی باید آستین ها را بالا زد و با یک یا علی فقط به رسیدن به هدف فکر کرد. مانند همین ورزشکاران غیور کشورمان که شاید ابتدا فکر می‌کردند ناشنوایی سد راه آنها در رسیدن به موفقیت است.اما با کنار زدن همه افکار منفی و با توکل به خدا راه موفقیت را در پیش گرفتند.
سخن کوتاه کنیم؛ کاروان اعزامی ناشنوایان ایران به اولین دوره مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه با کسب ۳۷ مدال رنگارنگ به کار خود پایان داد. در پایان مسابقات آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۳ ناشنوایان در قرقیزستان، کاروان ایران متشکل از ۴ رشته تکواندو، جودو، کشتی فرنگی و کشتی آزاد با کسب ۳۷ مدال شامل ۱۴ طلا، ۹ نقره و ۱۴ برنز به کار خود پایان داد. یک هورای جانانه برای پهلوانان ایرانی. افتخار مائید! 

*دشمنان ایران، هرچقدر دل تنگتان می‌خواهد دشمنی کنید!

دشمن هرچقدر تلاش می‌کند که ایران و ایرانی را بچزاند، بیشتر مغلوب می‌شود. نمونه‌اش این چند سالی که با انواع و اقسام تحریم‌ها به جان ایران افتاده تا ما را از پای در بیاورد اما هربار سخت‌تر از قبل شکست خورده است. در همین راستا  اوجی وزیر نفت گفته که از سال ۱۳۹۷ به بعد، امروز بالاترین میزان فروش نفت را داریم. امسال ۱۹۰ میلیون بشکه نفت بیشتر از سال ۱۳۹۹ و ۸۳ میلیون بشکه بیشتر از سال ۱۴۰۰ نفت صادر کردیم.
همچنین میزان صادرات گاز امسال نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است. صادرات LPG نیز نسبت به سال قبل افزایش یافته است. پس‌ ای دشمنان ایران بدانید که دشمنی و بد ذاتی شما فقط ما را خودکفا‌تر و قوی تر می‌کند. پس هرچقدر دل تنگتان می‌خواهد دشمنی کنید!

* جشن تولدی متفاوت برای مادری با ۷۰۰ فرزند! 

در روزهای آخر سال،۱۳۰  یتیم در یک اقدامی غافلگیرانه، بهار ۷۵ سالگی مادر معنویشان را جشن گرفتند. جشن تولد متفاوتی که صاحبش برای بچه‌ها کادو آورده بود. مادر معنوی ایتام داراب معتقد است که باید کار برای خدا باشد تا به دل بنشیند، او می‌گوید اگر ویلچرنشین هم شوم دوباره همین مسیر را طی می‌کنم چون اعتقاد دارم که بزرگترین ثروت آدمی رضایت پرودگار با دستگیری از ایتام و نیازمندان است. این بانوی بزرگ که فروغ شریعمتداری نام دارد یک بانوی نیک اندیش تهرانی الاصل، مادر معنوی ۷۰۰ یتیم استان فارسی است که از این تعداد ۱۳۰ نفر از آن‌ها دارابی است. 

دغدغه‌های مادرانه‌ این بانو باعث شده تا برای دلخوشی فرزندان یتیمش رنج فرسنگ‌ها راه (هزار و ۱۲۵ کیلومتر) را از تهران تا داراب به جان بخرد که مبادا فرزندان معنوی‌اش در آستانه سال جدید رنج بی‌خوراکی و بی‌لباسی را همراه با تازه شدن فصل بهار، تجربه کنند. 

این مادر معنوی نیک اندیش که سرپرستی ۱۳۰ یتیم دارابی را عهده دار شده با کمک همکاران خود، ماهیانه با واریز مستمری به حساب فرزندان معنوی خود تلاش دارد تا رنج نداری را از وجودشان بکاهد. کسی که به صورت متغیر هر ماه ۲ یا ۳ راس گوسفند قربانی و برای فرزندانش می‌فرستد. خدا قوت بانوی بزرگ. خداوند اجرتان دهد.

*بازگشت زندگی به «دریاچه ارومیه» 

اما رسیدیم به خبر خوب آخرمان. خبر خوبی که شوق و شادی را به مردم کشور برگرداند. خبری از جنس زندگی. از جنس انتظار. شاید شما هم برای پر آب دیدن و حیات دریاچه ارومیه سال‌ها انتظار کشیدید و وقتی این دریاچه عظیم را خسته و فرتوت و خالی می‌دیدید، ناراحت و غمگین می‌شدید. خرسندیم که این مژده را به شما مردم عزیز کشورمان بدهیم که در حال حاضر دریاچه ارومیه پر آب شده است و انتقال آب از سد کانی سیب، موجب خوشحالی مردم آذربایجان و جذب گردشگران بیشتری شده است. 

طرح تونل انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه متشکل از تونل ۳۶ کیلومتری و کانال ۱۱ کیلومتری است و قابلیت آبرسانی حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب در سال به دریاچه ارومیه را دارد. خدا را شکر. خوش خبر باشید! 

* یادت نرود «عاقبت به خیری ات» را بطلبی! 

حاج محمد اسماعیل دولابی حکایت می‌کرد: «حر بن یزید ریاحی اولین کسی بود که آب را به روی امام حسین (ع) بست و اولین کسی شد که خونش را برای او داد. عمر سعد هم اولین کسی بود که به امام نامه نوشت و دعوتش کرد برای آنکه رهبرشان شود و اولین کسی شد که تیر را به سمت او پرتاب کرد! چه کسی میداند آخر کارش به کجا می‌رسد؟ دنیا دار ابتلاست. با هر امتحانی چهره‌ای از ما آشکار می‌شود، چهره‌ای که گاهی خودمان را شگفت‌زده می‌کند. چطور می‌شود در این دنیا بر کسی خرده گرفت و خود را ندید؟ می‌گویند خداوند داستان ابلیس را تعریف کرد: تا بدانی که نمی‌شود به عبادتت، به تقربت، به جایگاهت اطمینان کنی. خدا هیچ تعهدی برای آنکه تو همان که هستی بمانی، نداده است.
شاید به همین دلیل است که سفارش شده، وقتی حال خوبی داری و می‌خواهی دعا کنی، یادت نرود «عافیت» و «عاقبت به خیری ات» را بطلبی. عاقبت به خیر باشید!

*خوش‌خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوب‌تان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتس‌اپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول