اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

زمزمه دلار زیر 40 هزار تومان در میدان فردوسی/ دلالان فقط فروشنده‌اند؛ کسی ارز نمی‌خرد

امروز در بازار ارز میدان فردوسی و مقابل صرافی‌ها، زمزمه‌هایی از کاهش قیمت دلار به زیر 40 هزار تومان هم به گوش می‌رسد، دلالان دلار نمی‌خرند اما قیمت فروش را 45 هزار تومان اعلام می‌کنند.

زمزمه دلار زیر 40 هزار تومان در میدان فردوسی/ دلالان فقط فروشنده‌اند؛ کسی ارز نمی‌خرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازار ارز و طلا امروز نیز در ادامه ریزش گسترده بار دیگر با فشار عرضه مواجه شد و همین مسئله زمینه تداوم کاهش قیمت‌ها را تضمین کرد.

بر این اساس، بررسی‌های میدانی انجام شده از بازار غیر رسمی خرید و فروش ارز در میدان فردوسی بیانگر آن است که دلار توسط دلالان با قیمت 45 هزار تومان فروخته می‌شود اما خرید ارز توسط این قشر انجام نمی شود.

عمده دلالان از خرید ارز اجتناب می‌کنند و علت این مسئله را عدم ثبات بازار عنوان می‌کنند.

یکی از همین افرادی که مقابل صرافی ها ایستاده بود در پاسخ به این سوال که دلار خرید دارید؟ عنوان کرد: ارز در بازار خریدار ندارد و همین موضوع باعث شده تا کشف قیمت کمی دشوار باشد ما هم نمی خریم فعلا.

این فروشنده ارز گفت: امروز روز عجیبی را پشت سر گذاشتیم و شاهد معاملاتی بین دلالان با قیمت هر دلار زیر 40 هزار تومان هم بودیم و هیچ پیش‌بینی از آینده بازار نداریم.

وی با اشاره به وضعیت نرخ ارز در روزهای پایانی سال گفت: همه ساله در این وقت از سال به دلایلی خریدار ارز زیاد می‌شد و قیمت افزایش پیدا می‌کرد اما امسال شاهد این هستیم که خریداری برای دلار نیست و برخی از دوستانی که دلار دارند همه کار می‌کنند تا ارز خود را بفروشند و تبدیل به دارایی دیگری کنند.

این فرد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در بازار شایعه شده قیمت ارز به زیر 40 هزار تومان می‌رسد، گفت: همانطور که گفتم همین امروز معامله‌ای زیر 40 هزار تومن هم صبح داشتیم و اگر این شرایط در بازار حکمفرما باشد، این مسئله بعید نیست.

* قیمت دلار صرافی چند است؟

به گزارش فارس، در لحظه انتشار این گزارش، قیمت هر دلار در بازار مبادله برای اسکناس 42 هزار 116 تومان و برای نرخ حواله 38 هزار  287 تومان به ثبت رسیده است. همچنین قیمت دلار در تارنمای صرافی ملی 44 هزار 450 تومان درج شده است.

از سوی دیگر قیمت دلار در صرافی‌های رسمی نیز به 44 هزار و 500 تومان رسیده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول