اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

واکنش کاربران به توافق ایران - عربستان/ بساط ایران اینترنشنال جمع شد!

در روزهای گذشته خبر توافق ایران و عربستان در صدر اخبار قرار گرفته و کاربران فضای مجازی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.

واکنش کاربران به توافق ایران - عربستان/ بساط ایران اینترنشنال جمع شد!

فارس پلاس؛ واکنش کاربران - (۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱)، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ یی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر شد.

در بیانیه مذکور آمده است: جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی با سپاس و قدردانی از جمهوری عراق و سلطنت عمان به خاطر میزبانی گفت‌وگوهای انجام شده بین دو طرف در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ خورشیدی (۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ میلادی) از رهبری و دولت جمهوری خلق چین برای میزبانی و حمایت از گفت‌وگوهای انجام شده در این کشور و تلاش برای به ثمر نشستن آن تشکر کردند. 

کشورهای اسلامی و عربی، به ویژه عراق، مصر، امارات، اردن و قطر، از نزدیکی ایران و عربستان استقبال کرده و تاکید داشتند که این توافق به ایجاد فضای مثبت در منطقه و کمک به ثبات و امنیت آن کمک می‌کند. جناح‌های محور مقاومت از جنبش حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن گرفته تا جنبش‌های مقاومت فلسطین از این توافق استقبال کرده و آن را برای آینده منطقه مثمرثمر خواندند.

این توافقنامه با واکنش کاربران شبکه اجتماعی همراه شد. رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در همین رابطه نوشت: «رفقا/ ‏هرچه دلار ذخیره کردید در بازار بریزید چرا که یکی از توافقات پکن سرازیر شدن درهم از طرف امارات است و از یکشنبه کلید خواهد خورد.»

 

یک فعال رسانه ای نیز نوشت:«طرف سعودی با توقف حمایت از گروهک‌های تروریستی جیش العدل، منافقین، الاهوازیه و رسانه اینترنشنال موافقت کرد. همچنین موافقت شد که محدودیت‌ها علیه شیعیان عربستان رفع و اجازه سفر آنان به مشهد داده شود. یمنی‌ها در این توافق از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شدند.»

 

در ادامه واکنش‌‌های دیگر کاربران فضای‌مجازی را ببینید :

پایان پیام/.

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول