اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

ساخت یک میلیون مسکن توسط تعاونی‌ها در 4 سال

معاون امور مجلس اتاق تعاون در مراسم رونمایی از پلت‌فرم کلینک تعاون گفت: براساس مصوبه لایحه بودجه 1402 مقرر شد یک میلیون مسکن از 4 میلیون مسکن وعده شده توسط تعاونی‌ها ساخته شود.

ساخت یک میلیون مسکن توسط تعاونی‌ها در 4 سال

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از پلت‌فرم نرم‌افزار کلینک تعاون امروز در محل اتاق تعاون ایران انجام شد. در ا ین مراسم مهرداد لاهوتی با بیان اینکه در زمان حاضر نمی‌توان بدون نرم‌افزارها کارها را انجام دهیم، اظهار داشت: روزگاری برای پرداخت قبض آب و برق باید به بانک‌ها مراجعه می‌کردیم اما  اکنون با نرم‌افزارها به راحتی قابل پرداخت است، یا پلت‌فرم‌هایی مانند تاکسی اینترنتی که به عنوان حلقه واسط بین متقاضیان و عرضه‌کنندگان قرار می‌گیرد. 

وی افزود: براساس مصوبه نمایندگان در لایحه بودجه 1402 قرار است یک میلیون واحد مسکن در قانون جهش تولید توسط شرکت‌های تعاونی ساخته شود که این به معنای یک میلیون ارتباط بین تعاونی‌های مسکن و مردم خواهد بود که روش سنتی جواب نمی‌دهد و باید از طریق پلت‌فرم‌ها و نرم‌افزارها انجام شود.

معاون امور مجلس اتاق تعاون گفت: یکی از راههای کاهش ترافیک در تهران و کاهش آلودگی هوا همین پلت‌فرم‌ها و نرم‌افزارها مانند  تاکسی‌‌های اینترنتی و سایر پلت‌فرم‌ها هستند.

در این مراسم همچنین مهدی درخشانی‌مهر مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی خدمات پشتیبانی و امور عمومی تهران گفت: این اتحادیه در اواسط سال 96 آغاز شد و از اول سال 97 اعلام موجودیت کرد و هدف آن ارائه خدمات پشتیبانی و امور عمومی به شرکت‌های تعاونی است.

به گفته درخشانی‌مهر، سامانه کلینک تخصصی تعاونی‌ها مواردی مانند بیمه، مالیات، مسائل حقوقی، حسابداری و آموزش تعاونی‌ها را به اعضا ارائه می‌کند و ما برای خروج از ساختار سنتی تعاونی مجبوریم به بازاریابی دیجیتالی و خدمات الکترونیکی در بخش تعاون روی بیاوریم.

وی افزود: در بخش تعاون از حوزه مسکن شروع کردیم که پرچالش است و نرم‌افزار تعاون سیستم را با جامع هوشمند تعاون وزارت کار متصل کردیم و از نظر امکان‌سنجی امکان گسترش آن نیز وجود دارد.

درخشانی مهر گفت: با راه‌ا ندازی آزمایشی کلینک تعاون در نسخه اول سه امکان وجود دارد، یکی خدمات، مشاوره و آموزش است و مخاطبان ما شرکت‌های تعاونی هستند که نیازهایی مانند بیمه، مالیات، تنظیم دفاتر و قراردادها را می‌توانند از این پلت‌فرم دریافت کنند.

در این مراسم همچنین باقرپور مدیرتعاونی مسکن استان تهران گفت: کوچه تعاون در کشور ما خاکی است. زمانی که هوا گرم شود لباس آدم خاکی می‌شود و اگر باران ببارد لباس فرد گل آلود می‌شود و ما باید دست به دست هم بدهیم این کوچه را آسفالت کنیم.

باقرپور با بیان اینکه جایگاه تعاونی را از دست داده‌ایم، عنوان کرد: ما حتی جایگاه تعاونی را در حاکمیت از دست داده‌ایم اما باید در عین حال نیمه پر لیوان تعاون را هم ببینیم و فقط مشکلات را بیان نکنیم.

به گفته وی، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که در طرح جهش مسکن زمین در اختیار مردم قرار می‌دهد  اما اعلام نکرده زمین در اختیار تعاونی‌ها می‌گذاریم تا برای اعضای خود مسکن بسازد. بنابراین باید به بخش تعاون باور واقعی پیدا کنیم.

پایان پیام/ ت 1790

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول