اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فعالیت ۲۱ هزار عضو هیأت علمی در وزارت بهداشت/ لزوم آموزشی شدن بیمارستان‌های آمل

معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان با اشاره به لزوم آموزشی شدن بیمارستان‌های دولتی شهرستان آمل، گفت: بیش از ۲۱ هزار عضو هیأت علمی در ۱۵۰ رشته تخصصی و فوق‌تخصصی فعالیت دارند.

فعالیت ۲۱ هزار عضو هیأت علمی در   وزارت بهداشت/ لزوم آموزشی شدن بیمارستان‌های آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، ابوالفضل باقری‌فرد عصر امروز در حاشیه افتتاح فاز نخست پردیس پزشکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فضای خوب و زیبایی مهیا شده و قدم‌های خوبی برداشته است که اقدامات فازهای دیگر رو به جلو است.

وی با اشاره به از دو سال گذشته آمل پذیرای دانشجویان پزشکی است، افزود: با تلاش دانشگاه علوم پزشکی مازندران باید بیمارستان‌های آمل به سمت آموزشی شدن پیش رود تا دانشجویان پزشکی در امر آموزشی و بالینی امور خود را در این شهرستان سپری کنند زیرا خوشایند نیست که برای امور بالینی دانشجویان پزشکی به شهرهای همجوار بروند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: باید با کسب مجوزهای لازم بیمارستان‌های آموزشی در شهر ایجاد شده تا همه رشته‌های دیگر و رشته پزشکی توسعه پیدا کنند و در رشته پزشکی توسعه فراوان داشته باشیم تا در آینده منجر به ارتقای دانشکده علوم پزشکی آمل شود.

معاون وزیر بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۵۰ هزار دانشجو در رشته‌های وابسته به این وزارتخانه فعالیت دارند و بیش از ۲۱ هزار عضو هیأت علمی در ۱۵۰ رشته تخصصی و فوق‌تخصصی داریم.

وی با بیان اینکه امروزه بیمارستان‌های آمل در زمینه درمانی فعالیت دارند که باید با رعایت و ایجاد استانداردهای لازم به بیمارستان‌های آموزشی تبدیل شوند، ادامه داد: مسؤولان باید شرایط استانداردها را آماده کنند و پس از بازدید و تأیید بازرسان وزارت بهداشت و درمان موافقت‌ها انجام شود.

باقری‌فرد با اعلام اینکه دو بیمارستان از مجموع بیمارستان‌های دولتی آمل درخواست تبدیل به آموزشی شدن را دارند، تصریح کرد: کارهای کارشناسی در حال انجام است تا مجوزهای لازم آموزشی داده شود و رشته پزشکی و دیگر رشته‌ها توسعه یابند.

وی با اشاره به بازنشسته شدن تعدادی از کادر و کارکنان وزارت بهداشت و درمان، بیان کرد: در زمینه توسعه خانه‌های بهداشت و پزشک خانواده اقدامات لازم در دستور کار وزارت بهداشت است که قرارگاهی در وزارت بهداشت تشکیل شد و همه نیازها در حوزه شبکه‌های بهداشت توسط معاونت بهداشتی وزارت بهداشت احصا شد و تعداد بازنشستگان و افراد در شرف بازنشستگی مشخص شد تا برای سال آینده با تصمیمات معاونت بهداشتی و توسعه وزارت بهداشت برنامه جایگزینی انجام شود.

افتتاح دانشکده ها و پردیس پزشکی آمل با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال

فرهاد غلامی رئیس دانشگاه مازندران نیز در آئین افتتاح فاز یک دانشکده‌ها و پردیس پزشکی آمل اکبری دانشکده ها و پردیس پزشکی این شهرستان اظهار کرد: در مازندران ۱۷ شهید سلامت در ایام شیوع کرونا ویروس تقدیم شدند که در این شهرستان دکتر بهرام طهماسبی رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) با توجه به وخامت حال به شهادت نائل شد.

وی با اشاره به حمایت بی امان خیران سلامت در مازندران، افزود: این پروژه با اعتبار بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال در فاز اول به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: آمل از شهرهای شاخص و بزرگ در علم و پژوهش است و انتظار داریم نماینده مردم آمل در مجلس با توجه به انجام تعهدات دانشگاه علوم پزشکی بیشتر از گذشته نگاه حمایتی داشته باشند.

وی گفت: باید با ایجاد دانشکده پزشکی، ساختار آموزشی در بیمارستان های این شهرستان ایجاد شده و ردیف های مختلف پرسنلی ایجاد شود.

رئیس دانشکده ها و پردیس پزشکی آمل در این مراسم با اشاره به افتتاح فاز نخست دانشکده ها و پردیس پزشکی این شهرستان، بیان کرد: ساختمان شماره ۲ دانشکده ها و پردیس پزشکی آمل در زمینی اهدایی خیر نیک اندیش مرحوم مرتضی فاطمی نیا به مساحت حدود ۱۳ هزار مترمربع در بلوار ولایت این شهر مستقر شده که برای ساخت و تجهیز آن بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شد.

اسماعیل اکبری با بیان اینکه فاز دوم این مجموعه شامل محوطه سازی، سردرب و فاز سوم ساختمان جامع دانشکده های علوم پزشکی آمل به مساحت حدود ۱۰ هزار مترمربع است، افزود: از مجموع ۱۱ دانشکده زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران تعداد یک پردیس و دو دانشکده پرستاری و مامایی با قدمت ۳۰ ساله در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و دانشکده پیراپزشکی با قدمت ۱۰ ساله در سه رشته دانشگاهی فوریت پزشکی پیش بیمارستانی، فناوری اطلاعات سلامت و علوم آزمایشگاهی در شهرستان آمل مستقر هستند.

وی با اشاره به راه اندازی رشته پزشکی در شهرستان آمل از بهمن ۱۳۹۹ و جذب سه دوره دانشجو به تعداد ۷۵ دانشجو برای توسعه آموزش پزشکی در این شهرستان که زیرساخت بهبود ریشه ای شاخص های حوزه سلامت است، تصریح کرد: با افتتاح ساختمان شماره دو، دانشکده ها و پردیس پزشکی آمل مجموع فضای دانشکده پزشکی آمل به بیش از ۲۰هزار متر مربع افزایش یافت همچنین در حال حاضر ۶۵۰ دانشجو در رشته های پرستاری فوریت پزشکی، فناوری اطلاعات سلامت و علوم آزمایشگاهی تحصیل دارند.

اکبری با بیان اینکه راه اندازی رشته پزشکی در آمل یک ضرورت مهم محسوب می شد، خاطرنشان کرد: تعداد چهار بیمارستان دولتی با بیش از ۷۰۰ تخت درمانی و پذیرش بیماران از شهرهای مختلف مرکزی و غرب مازندران روزانه پذیرش دارند و راه اندازی رشته پزشکی آمل نیاز ضروری و مهم بود که مطالبه جدی شهروندان، مسئولان و حوزه سلامت است.

وی با بیان اینکه در زمینه ساختار و شاخص های آموزشی که از مؤلفه های استاندارد دهی، اعتباربخشی و لازمه استاندارهای آموزشی بیمارستان‌ها است، گام های خوبی برداشته شد، بیان کرد: سه مجموعه آموزشی و آموزشگگاهی دانشکده از دو مکان اصلی استفاده می کنند که ساختمان شماره یک واقع در خیابان فیاض بخش حدود 8 هزار متر عرصه داشته و از 5 هزار متر بنای اداری و آموزشی برخوردار است.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول