اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آئین روز ملی راهیان‌نور در خرمشهر برگزار شد

آئین روز ملی راهیان‌نور با حضور گسترده زائران سرزمین‌نور در خرمشهر برگزار شد.

آئین روز ملی راهیان‌نور در خرمشهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، دقایقی پیش آئین ملی روز راهیان‌نور با حضور گسترده مسوولان لشکری و کشوری، خانواده معزز و مکرم شهدا، رزمندگان سال‌های دفاع مقدس و زائران سرزمین‌نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد.

در این آئین فرمانده فراجا، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، دبیر ستاد مرکزی راهیان‌نور، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، استاندار خوزستان، فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، فرمانده فراجا خوزستان و... حضور دارند.

در این آئین از شعار سال راهیان‌نور که توسط سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در قالب پیام مطرح شد، رونمایی صورت گرفت.

ما می‌توانیم شعار امسال راهیان‌نور است که تمامی برنامه‌های حرکت عظیم این آئین تحت عنوان این شعار اجرا خواهد شد.

سردار احمدرضا رادان دقایقی قبل در آئین ملی روز راهیان‌نور در اردوگاه شهید باکری شهرستان، اظهار داشت: روز ملی راهیان‌نور از ایام الله انقلاب اسلامی است. 

وی با طرح این پرسش که چه خصوصیتی باید باشد که یک سرزمین را به یک مکان مقدس و پرنور تبدیل شود، بیان کرد: شلمچه، نهر خین، سوسنگرد، طلائیه، هویزه، ایلام و کرمانشاه امروز ملجأ و محل حضور دلباختگان عشق و ایثار است، فلسفه نورانیت این سرزمین‌ها چیست. 

فرمانده فراجا گفت: فلسفه و علت اصلی مقدس شدن این سرزمین‌ها، اتصال آنها به نورانیت الهی و مکتبی مقدس است، ایران در طول تاریخ جنگ‌های زیادی را تجربه کرد اما هیچکدام از آنها، جز دفاع مقدس ماندگار نشد. 

وی افزود: رزمندگان و شهدا با اتصال به مکتب سرخ عاشورا ماندگار شدند و به همین علت است که امروز این سرزمین‌ها محل تبرک و بوسه‌گاه و زیارت اقشار مختلف مردم شده است. 

سردار رادان بیان کرد: امروز دشمن از حرکت عظیم راهیان‌نور و اردوهای جهادی ترس دارد چرا که این دو برگرفته از مکتب پرفروغ شهادت است. 

وی خاطرنشان کرد: شهدا به همه ثابت کردند که می‌شود با دست خالی حماسه خلق کرد و فرهنگ نمی‌توانیم را به می‌توانیم تبدیل کردند، عزت و سرافرازی امروز ملت ایران برگرفته از همان روحیه است. 

فرمانده فراجا گفت: امروز به برکت شهدا، جوانان ما موشک‌هایی درست می‌کنند که دشمنان را در هر سوراخ موشی دنبال می‌کنند و مورد هدف قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: دشمن امروز هر از گاهی فتنه و توطئه و هزینه برای کشور ایجاد می‌کند، اما اثر وجودی شهدا این مکر آنها را به خودشان برمی‌گرداند و ما به تمامی دشمنان اعلام می‌کنیم که به مانند قبل پوزه همه آنها را به خاک می‌زنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول