اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مطالبه‌گری از مطالبه‌گران/ روایت مجریان «شنبه‌های مطالبه‌گری» فارس از یکسال برگزاری این رویداد

شنبه‌های مطالبه‌گری این هفته شاهد یک اتفاق خاص بود و میزبانان همیشگی شنبه‌های مطالبه‌گری مالک لیراوی مدیر امر به معروف و نهی از منکر معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس و رقیه جوکار مسئول مطالبه‌گری و امر به معروف و نهی از منکر، این بار خود در مقام پاسخگویی بر روی صندلی این نشست به سوالات حاضرین پاسخ دادند و پذیرای انتقادات و پیشنهادات حاضرین شدند.

مطالبه‌گری از مطالبه‌گران/ روایت مجریان «شنبه‌های مطالبه‌گری» فارس از یکسال برگزاری این رویداد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در ابتدای شنبه‌های مطالبه‎‌گری این هفته که با حضور مجریان و برپاکنندگان این رویداد در مقام پاسخگو همراه بود به رسم هفته‌های پیشین وصیت‌نامه یکی از شهدای گرانقدر(شهید عزت‌الله رمضان‌نیا) در جلسه قرائت شد و حال و هوایی خاص و معنوی به این محفل بخشید: «خدایا، به ما چنان قدرتی ده تا بتوانیم اماممان را بهتر بشناسیم و چنان نیرویی عطا فرما که پشت ابرقدرت ها را به خاک بمالیم . برادران عزیز ، شما باید در بین مردم الگو باشید . چون که مردم از شما انتظار دارند هرگز کاری نکنید که از خود ضعف به جای گذارید و افراد فرصت طلب آن مسأله را بزرگ کنند.»

در ادامه مالک لیراوی با اشاره به وصیت‌نامه شهید رمضان‌نیا بیان کرد: تنها راه و در واقع بهترین راه برون‌رفت از شرایط اضطراری فعلی در جامعه، احیا و اجرای همگانی امر به معروف در سطوح داخلی و خارجی است.

مطالبات جامع و فراگیر اما در حیطه اختیارات مقام پاسخگو باشد

لیراوی در پاسخ به این سوال که ایده شنبه‌های مطالبه‌گری از کجا و چگونه خلق شدگفت: مطالبه‌گری چیزی منفک از امر به معروف و نهی از منکر نیست و به جهت اهمیت تحقق امر به معروف و نهی از منکر و وجوه مشترک زیاد آن با مطالبه‌گری، تصمیم گرفتیم جلسات شنبه‌های مطالبه گری را برگزار کنیم. 

 وی در خصوص اینکه چرا نام شنبه بر این رویداد اطلاق شد نیز تشریح کرد: این نشست را با قید مکانی و زمانی گره زدیم تا ملزم به برگزاری مداوم و قطعی آن شویم.

لیراوی در ادامه افزود: ما به دنبال کسب تجربه و رسیدن به یک مدل ایده آل برای برگزاری شنبه‌های مطالبه‎‌گری هستیم و برای اصلاح و بهبود، پذیرای پیشنهادات سازنده مردمی هم هستیم اما تا تصویب مدل مطلوب و ایده آل به همین صورت فعلی این جلسات را ادامه خواهیم داد. 

وی تشریح کرد: برخی از نقدها منصفانه نیست چرا که در نقد و تحلیل عملکرد نهادها باید مطالبه خود را در چارچوب حیطه اختیارات نهاد مربوطه بیان کنیم و نه فراتر از آن؛ همچنین مطالبات باید تمام حیطه‌های مسوولیتی آن نهاد و سازمان را پوشش بدهد و تنها به موارد خاصی چون حجاب محدود نگردد.

امر به معروف لسانی با رعایت آداب، از جهاد میدانی بالاتر است

 در ادامه رقیه جوکار در خصوص برپایی سلسله نشست‌های شنبه‌های مطالبه‌گری گفت: من در تمام ادوار زندگی چه به عنوان مسئول و چه به عنوان یک شهروند، همواره مطالبه‌گری را با روحیه جهادی دنبال کرده ام و تفاوت شاخصی که ایده شنبه‌های مطالبه‌گری با دیگر روش‌های مطالبه‌گری دارد این است که مطالبات را از حالت جزیره‌ای خارج کرده و وحدتی کارآمد به آن بخشیدیم.

جوکار افزود: دیدگاه ما در این حوزه، همان دیدگاه رهبر معظم انقلاب مد ظله‌العالی است که مطالبه امیدافزا را به جای مطالبه امیدزدا و یاس‌آور توصیه می‌کنند و تلاش ما در این نشست‌ها نیز بر این پایه بوده که تا حد امکان استعداد نخبگانی مردم را در بهبودبخشی به سطح کیفی جلسات به کار گیریم. 

مختاری روحانی مطالبه‌گر و جهادی دیگر شرکت کننده در این نشست نیز در پاسخ به تعدادی از حاضرین در جلسه که نسبت به مغفول ماندن حوزه امر به معروف و نهی از منکر در سیاست‌گذاری‌های کلان معترض بودند ابتدا گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب تذکر لسانی از جهاد میدانی برتر و تاثیرش از سلاح‌های نظامی بیشتر است و علاوه بر این امر به معروف و نهی از منکر آدابی دارد که باید عالمانه، محترمانه، مقتدرانه و تقوامدارانه باشد و اگر این موارد را به کار گیریم بیشتر تذکرات نتیجه خواهند داد و عمل ما اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

شایان ذکر است این نشست که با حضور مجریان و برگزارکنندگان شنبه‌های مطالبه‌گری برگزار شد آخرین جلسه از سلسله جلسات شنبه‌های مطالبه‌گری در سال جاری بود.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول