اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ارتقاء بیمارستان شهدای آبیک نیازمند کار جهادی است/ قول وزیر بهداشت برای تکمیل و تجهیز پروژه الحاقی بیمارستان

مسئولان استان قزوین و شهرستان آبیک و نمایندگان مجلس در مراسم کلنگ زنی پروژه الحاقی بیمارستان دولتی شهدای آبیک به روند رو به توسعه و پیشرفت این شهرستان اشاره و تاکید کردند ارتقاء بیمارستان شهدای شهرستان آبیک نیازمند کار جهادی است.

ارتقاء بیمارستان شهدای آبیک نیازمند کار جهادی است/ قول وزیر بهداشت برای تکمیل و تجهیز پروژه الحاقی بیمارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، در مراسم کلنگ زنی پروژه الحاقی بیمارستان دولتی شهدای آبیک که عصر امروز برگزار شد، مسئولان و نمایندگان مجلس و خیر پروژه، با ذکر مطالبی به تشریح شرایط جاری استان قزوین و شهرستان آبیک پرداختند کردند که بیان آنها خالی از لطف نیست.

عزم خوبی برای رفع مشکلات آبیک وجود دارد

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در این مراسم با اشاره به نقش بارز مردم و جایگاه  شهرستان آبیک در عرصه های اقتصادی، فرهنگی،صنعتی، اجتماعی و غیره اظهار کرد: در گذشته باید به شهرستان آبیک توجه بیشتری می شد که این مهم اتفاق نیفتاده اما در دولت سیزدهم این امر تحفق یافته که اتفاقات خوبی را در آینده در این شهرستان شاهد خواهیم بود.

وی افزود: آبیک فقط برای آبیک نیست بلکه نقطه ای در مسیر اصلی و شریان اصلی قرار دارد که عدد قابل توجه و غیرقابل باوری از ترددها در این شهرستان رخ می دهد که میانگین روزانه یک میلیون تردد از مسیر این شهرستان به سمت استان های مختلف صورت می گیرد.

استاندار قزوین با اشاره به توجه ویژه تر به شهرستان آبیک از سال گذشته و رفع نقایص و مشکلات این شهرستان و تلاش برای توسعه این شهرستان ادامه داد: برای تحقق این مهم عزم و اراده خوبی وجود دارد و هر که خدمتگزارتر باشد، محبوب و مورد تایید مردم است.

اعلایی اضافه کرد: ورود خیر به شهرستان آبیک و آغاز پروژه الحاقی توفیق الهی است که نصیب وی شده و مهم تر از تمکن مالی، بصیرتی است که خدای متعال نصیب ایشان کرده است و مجرای نزول خیرات برای بندگان شده که توفیق ارزشمند محسوب می شود.

مکاتبات متعدد برای ارتقاء بیمارستان شهدا

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمارستان شهدا را می توان یک مرکز درمان بستر دانست، گفت: پیگیری‌های متعددی از تیرماه سال ۹۹ برای ارتقای یمارستان شهدای آبیک صورت گرفت که از سوی مسئولان مطرح می شد تا پروژه ای زخمی نشود امکان پیگیری آن وجود ندارد و دولت به این مهم ورود نمی یابد.

وی افزود: طبق مکاتبات صورت گرفته با رئیس جمهور و پیگیری های متعدد مجمع نمایندگان و دیدار با وزیر بهداشت و سفر ایشان به استان قزوین در دو نوبت، وضعیت بیمارستان شهدای آبیک پیگیری شد و از سوی تمام معاونین وزیر بهداشت اعم از معاونین درمان، توسعه و آموزش در شهرستان آبیک حضور یافته و بازدید ها و پیگیری های متعددی شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: از سوی وزیر بهداشت و معاونین ایشان برای تجهیز پروژه الحاقی بیمارستان شهدا و تخت های دیالیز و تجهیزات مورد نیاز قول مساعد داده شده است.

آبیک در مسیر پیشرفت است

لطف الله سیاهکلی مرادی دیگر نماینده مردم قزوین،  آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آبیک در مسیر پیشرفت قرار گرفته، اذعان کرد: قرار گرفتن این شهرستان در مسیر توسعه بیانگر یک نماینده عالی خوب در شهرستان است.

وی افزود: در خصوص وضعیت معادن شهرستان آبیک و تصفیه خانه فاضلاب شهر آبیک هم پیگیری‌های مختلفی صورت گرفته که به متایج خوبی خواهد رسید که از فرماندار شهرستان آبیک درخواست شده از ظرفیت رسانه ها برای بیان خدمات دولت استفاده کند.

این نماینده مجلس یا بیان اینکه سوگیری دولت به بازار آرامش می بخشد، تصریح کرد: این فرمایش رئیس‌جمهور که همسایگان ایران خویشاوندان ما هستند، همچون آب روی آتش بود که در حال حاضر، صادرات غیر نفتی بیش از ۵۰ میلیارد دلار آرامش خوبی را ایجاد کرده است.

این نماینده مجلس اذعان کرد: رابطه نزدیک  همسایگان با جمهوری اسلامی سبب می شود با استفاده از فرهنگ غنی اسلامی برای ظهور منجی عالم بشریت آماده شود و به عدالت برسیم.

پیگیر مسائل درمانی شهرستان هستیم

عبداله دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه رفع هرچه بیشتر و زودتر کمبود های بهداشتی و درمانی در استان قزوین به ویژه در مناطق محروم در دستور کار قرار دارد، افزود: شهرستان آبیک از محروم ترین شهرستان های استان قزوین است که دغدغه بهداشت و درمان شهرستان فکر و ذهن ما را مشغول کرده است و به طور مستمر پیگیر مسائل درمانی این شهرستان هستیم تا بتوانیم از شرمندگی در برابر مردم کم کنیم.

وی با اشاره به حضور خیر پروژه الحاقی بیمارستان شهدای آبیک و ارائه رزومه فعالیت های خود در عرصه بهداشت و درمان افزود: پیگیر هستیم هر چه زودتر پروژه بیمارستان شهدای آبیک ساخته شود تا به مردم این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان خدمات شایسته تری ارائه شود و خیالمان از بابت این رفع مشکل شهرستان راحت باشد.

تکمیل پروژه الحاقی بیمارستان از سوی دولت

حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک هم با اشاره به حضور و خدمت یک ساله خود در این شهرستان و وجود مشکلات بهداشت و درمان و گلایه مردم از این وضعیت گفت: مردم برای بدیهی ترین امور مجبور هستند به هشتگرد و ساوجبلاغ بروند که اذیت می شدند.

وی با بیان اینکه بعد از حل مشکل آب شهر آبیک، حل موضوعات مرتبط با بهداشت و درمان در دستور کار قرار گرفت، افزود: با پیگیری های صورت گرفته از سوی استاندار قزوین و نمایندگان مجلس در خصوص بیمارستان شهدای آبیک، در سفر وزیر بهداشت به شهرستان آبیک به همراه رئیس جمهور به استان، ایشان با سخنگوی دولت تماس گرفتند و قول مساعد داده شد پس از ساخت 30 تا 40 درصدی پروژه الحاقی بیمارستان، نسبت به تکمیل پروژه از سوی دولت اقدام می شود.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر هفت متخصص در رشته های اعصاب و روان، داخلی، اطفال، بیهوشی و... جذب بیمارستان شهدا شده اند.

بیمارستان آبیک وضعیت نامطلوبی دارد

مهدی ابویی خیر بیمارستان شهدای آبیک هم در این مراسم با اشاره به ۲۰ سال فعالیت در مجمع خیرین سلامت و حوزه های درمان و بهداشت اظهار کرد: در شرایط تحریم دولت دریافت و پرداخت دارد و نمی‌توان بیشتر از این توقع داشت که طرح‌های توسعه در کشور باید با ورود مردم و ترجیه منافع ملی بر منافع شخصی اتفاق افتد.

وی افزود: روحیه خیری، کارآفرینی و کمک به دیگران را باید در مهاد کودک و مدارس نهادینه کرد که باید گفت با همراهی و مشارکت مردم می توان تحریم ها را از میان برداشت.

این خیر افزود: هیچ گاه نباید ناامید باشیم و چیزی به عنوان متوقف شدن نباید داشته باشیم.

ابویی با اشاره به بازدید سرزده از بیمارستان دولتی شهدای آبیک و ابراز تاسف از وضعیت نامطلوب این بیمارستان، علت اصلی مشکل این بیمارستان را نبود پزشکان متخصص دانست و بیان کرد: اگر بهترین تخت های بیمارستانی،  درمانگاه ها و فضاهای درمانی داشته باشیم اما اگر پزشک متخصص به ویژه بیهوشی و متخصصین مهم جذب نشوند کار بیمارستان ابتر خواهند ماند.

وی ادامه داد؛ ارتقاء شهرستان آبیک در زمینه بهداشت و درمان نیازمند کار جهادی بوده چرا که آبیک واقعاً منظوم است این در حالی است که مهریز با ۵۶ هزار جمعیت بیمارستان ۳۷۶ تخت خوابی با هشت اتاق عمل دارد اما شهرستان آبیک در ۹۰ کیلومتری پایتخت وضعیت بیمارستانی نامطلوبی دارد که جای تاسف دارد.

این خیر با بیان اینکه بعد از دریافت نقشه های پروژه الحاقی بیمارستان، دو هفته تجهیز کارگاه صورت می گیرد، افزود: یک ماه گودبرداری این پروژه اجرایی می‌شود و پس از آن فونداسیون و سقف های بیمارستان اجرایی می‌شود که باید گفت در چهار طبقه این پروژه احداث می‌شود و از ظرفیت خیران دیگر هم باید استفاده شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول