اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نظرسنجی انتخاب «برترین ورزشکار» اصفهان کلید خورد

نظرسنجی انتخاب برترین ورزشکار استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ شروع شد.

نظرسنجی انتخاب «برترین ورزشکار» اصفهان کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به روال سال‌های گذشته البته با وقفه‌ای به دلیل تأثیر کرونا بر فعالیت‌های ورزش قهرمانی، در روزهای پایانی سال با نظرسنجی انتخاب بهترین ورزشکار اصفهان با شما همراه هستیم.

قهرمانان اصفهانی امسال در مسابقات جهانی، آسیایی و بازی‌های کشورهای اسلامی خوش درخشیدند و کار برای انتخاب گزینه‌های نهایی نظرسنجی بسیار سخت بود و سعی شد براساس تعداد مدال کسب شده و همچنین درجه اهمیت مسابقات گزینه‌های نظرسنجی مشخص شوند.

برای نظرسنجی برترین ورزشکار اصفهان سراغ اهالی ورزش (ورزشکاران، مربیان، داوران، پیش‌کسوتان، مدیران و اصحاب رسانه) رفته و نظر آن‌ها را جویا می‌شویم، همچنین نظرسنجی عمومی صفحات مجازی خبرگزاری فارس اصفهان قرار داده می‌شود.

نظرسنجی فارس برای انتخاب برترین ورزشکار اصفهان در سال ۱۴۰۱، تا روزهای پایانی اسفندماه ادامه پیدا خواهد کرد و سپس نظریات تجمیع شده و به اطلاع مخاطبان همراه رسانده می‌شود.

رسول معتمدی؛ مدال‌های طلای آسیا و کشورهای آسیایی را درو کرد

وزنه‌بردار اصفهانی تیم ملی که سابقه قهرمانی و کسب مدال طلا در جهان را دارد، سال عجیبی را پشت سر گذاشت، معتمدی در رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی آسیا که در منامه بحرین برگزار شد در حرکات یک‌ضرب، دو‌ضرب و مجموع موفق به کسب ۳ مدال طلا شد.

این وزنه‌بردار اصفهانی همچنین در بازی‌های کشورهای اسلامی که در قونیه برگزار شد روی تخته رفت و بازهم در یک‌ضرب، دوضرب و مجموع به مدال طلا دست یافت تا اولین اصفهانی باشد که در این مسابقات ۳ مدال طلا می‌گیرد.

البته معتمدی در جریان لیگ وزنه‌برداری دچار مصدومیت شده و دست خود را به تیغ جراحان سپرد، این وزنه‌بردار که یکی از شانس‌های کسب مدال طلا برای کشورمان در قهرمانی جهان کلمبیا محسوب می‌شد، غایب باشد، با این وجود معتمدی در رنکینگ جهانی وزنه‌برداری با رکورد ۴۰۰ کیلوگرم رتبه نخست دسته ۱۰۲ کیلوگرم را به خود اختصاص داد.

فرزانه فصیحی؛ رکوردشکنی و کسب اولین مدال طلای دوی سرعت بانوان

فصیحی عضو تیم ملی دو و میدانی کشورمان پس از این‌که به مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اعزام نشد از تیم ملی خداحافظی کرد اما دوباره به میادین بازگشت و رکوردها را یکی پس از دیگری جابجا کرد، فصیحی که سابقه حضور در المپیک ۲۰۲۱ را نیز در کارنامه دارد، سال پرباری را پشت سر گذاشت.

دختر باد در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا و در دوی ۶۰ متر به مقام اول این رقابت رسید و مدال طلا را کسب کرد؛ فصیحی در مرحله مقدماتی هم رکورد ۷.۲۳ ثانیه را ثبت کرد و رکورد ملی کشورمان در این ماده که با زمان ۷.۲۵ ثانیه در اختیار خودش بود را نیز بهبود بخشد.

فصیحی همچنین با ثبت زمان ۱۱:۲۴ ثانیه در رقابت دوی ۱۰۰ بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی رکورد ملی این ماده که با زمان ۱۱:۴۴ ثانیه در دست خودش بود را شکست و در فینال با ثبت حد نصاب ۱۱/۱۲ ثانیه به مدال نقره دست یافت.

احسان حاج‌صفی؛ بیشترین کاپیتانی و بازی در جام جهانی را به ثبت رساند

حاج‌صفی که یکی از ۵ بازیکن تیم ملی فوتبال با بیشترین تعداد بازی ملی است، پانزدهمین سال حضور در تیم ملی را پشت سر گذشت و چند رکورد منحصر به فرد را به نام خود ثبت کرد که به نظر نمی‌رسد این رکوردها به زودی توسط بازیکنی دیگر فتح شود.

حاج‌صفی که در تیم آاک یونان توپ می‌زند برای سومین بار با تیم ملی فوتبال به جام جهانی رفت و با مسعود شجاعی، کریم انصاری‌فرد و علی‌رضا جهانبخش از نظر تعداد حضور در جام‌های جهانی فوتبال رکورددار شد.

وی همچنین تنها بازیکن ایرانی است که ۹ بازی در جام جهانی انجام داده است و آمار ۶۹۵ دقیقه بازی در جام‌های جهانی را به‌نام خود ثبت کرده است که بیشترین دقایق حضور یک ایرانی در بازی‌های جام جهانی محسوب می‌شود.

حاج‌صفی اما یک رکورد جذاب دیگر به ثبت رساند و برای پنجمین‌بار بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال در جام‌های جهانی را به بازو بست و از این نظر تاریخ‌ساز شد، حاج‌صفی توانست از علی پروین و جواد نکونام پیشی بگیرد، علی پروین، اولین کاپیتان ایران در ادوار جام جهانی، در جام جهانی ۱۹۷۸ طی هر سه دیدار دو گروهی بازوبند را در اختیار داشت؛ سال ۲۰۱۴ نیز کاپیتان ایران طی سه بازی یک نفر ثابت بود، این وظیفه را در برزیل، جواد نکونام به عهده داشت.

گلنوش سبقت‌الهی؛ اولین مدال طلای تیمی تپانچه به دست آمد

بانوی تیرانداز کشورمان که در اسلحه تپانچه فعالیت می‌کند و سابقه حضور در المپیک ۲۰۱۶ را در کارنامه دارد، دوباره سال درخشانی را پشت سرگذاشت و امیدوار است بتواند در بازی‌های آسیایی و المپیک پیش رو نیز حضور پرافتخاری داشته باشد.

سبقت‌الهی امسال ۳ جهانی مدال گرفت، تیم ملی تپانچه در مسابقات جهانی برزیل با ترکیب گلنوش سبقت‌الهی از اصفهان به همراه هانیه رستمیان و الهام هریجانی در فینال این رقابت‌ها موفق شدند تایلند را با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ شکست دهند و صاحب مدال طلا شوند، این اولین مدال طلای جهانی تیمی ایران در تپانچه بود.

وی همچنین در مسابقات جهانی میکس تپانچه در برزیل در کنار جواد فروغی به مدال برنز دست پیدا کرد، در مسابقات قهرمانی جهان در مصر نیز در فینال تپانچه بادی ۱۰ متر تیمی زنان، تیم ایران با ترکیب هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌الهی و مینا قربانی صاحب مدال برنز شد.

یونس خدایی؛ تنها تالوکار ایرانی با ۳ مدال طلای جهانی

امسال هشتمین دوره مسابقات ووشو قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان در ‌اندونزی برگزار و ملی‌پوشان پسر و دختر ایران با کسب ۱۳ مدال طلا، ۵ نقره و ۵ برنز مقتدرانه قهرمان جوانان جهان شدند.

در این رقابت‌ها یونس خدایی تالوکار ۱۴ ساله اصفهانی تیم ملی، بهترین نمایش را داشت و توانست 3 مدال طلا در فرم‌های نن گوئن، نانچوان و نن دائو تالو به‌دست آورد و تنها تالوکار ایرانی باشد که در مسابقات جهانی ۳ مدال طلا می‌گیرد.

پایان پیام/۶۳۰۹۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول