اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تصویب اقدامات تهاجمی توسط کره شمالی برای بازدارندگی از جنگ

کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم کره شمالی با حضور رهبر این کشور تصمیم گرفت تا تدابیر «مهم و کاربردی» برای استفاده تهاجمی از بازدارندگی جنگی را اتخاذ کند.

تصویب اقدامات تهاجمی توسط کره شمالی برای بازدارندگی از جنگ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت کره شمالی در آستانه برگزاری رزمایش نظامی مشترک بزرگ آمریکا و کره جنوبی، اقداماتی را برای بازدارندگی از جنگ تصویب کرد.

رسانه دولتی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) بامداد یکشنبه گزارش داد که پیونگ‌یانگ تصمیم گرفته تا تدابیر مهم و کاربردی برای استفاده تهاجمی از بازدارندگی جنگی را اتخاذ کند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این تصمیم در نشست بزرگ کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگر کره شمالی و با حضور «کیم جونگ اون» رهبر این کشور تصویب شد.

در این گزارش بدون اشاره به ماهیت اقدامات مذکور آمده است: «این نشست گام‌های مهم کاربردی را برای استفاده مؤثرتر، قدرتمندتر و تهاجمی‌تر از بازدارندگی جنگی کشور در مقابله با وضعیت کنونی اتخاذ کرد که اقدامات تحریک‌آمیز جنگی توسط آمرکیا و کره جنوبی در حال نزدیک شدن به خط قرمز هستند».

این در حالی است که با افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره و نزدیک شدن به موعد برگزاری رزمایش بزرگ کره جنوبی و آمریکا، سران سئول و پیونگ‌یانگ درباره هرگونه اقدام تحریک‌آمیز به یکدیگر هشدار دادند. (جزئیات بیشتر)

پیش از این نیز خواهر رهبر کره شمالی و وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای‌های جداگانه با بیان اینکه آمریکا عامدانه به افزایش تنش‌ها با پیونگ‌یانگ ادامه می‌دهد، هشدار دادند که رهگیری موشک‌های این کشور به‌مثابه اعلان جنگ است.

این هشدارها بعد از آن است که مقام‌های آمریکا و کره جنوبی طی نشست خبری مشترک در سئول اعلام کردند که رزمایش نظامی ۱۱ روزه برای مقابله با تهدیدات کره شمالی، ۲۰ اسفند آغاز می‌شود.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول