اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

عربستان سفر زائران کشورهای عربی خلیج فارس را تسهیل کرد

عربستان این‌بار در جدیدترین تصمیم خود، سفر زائران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به این کشور را تسهیل کرد تا آن‌ها در کنار سفر به شهرهای زیارتی، بتوانند به راحتی در سایر شهرهای عربستان حضور پیدا کنند.

عربستان سفر زائران کشورهای عربی خلیج فارس را تسهیل کرد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، عربستان پس از اجرای برنامه‌های مختلف به منظور جذب گردشگران خارجی و مطرح کردن نام خود در سطح بین‌المللی، این بار سعی دارد شهروندان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را ترغیب کند تا به این کشور سفر کنند.

برای این منظور هم تسهیلاتی در نظر گرفته تا این افراد بدون نیاز به مراجعه به سفارتخانه، از طریق سامانه نسک بتوانند برای سفر به عربستان اقدام کنند.

تشرف زائران به مسجدالحرام

بر همین اساس، شهروندان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و اقوام درجه یک آن‌ها که در هر نقطه‌ای از جهان حضور دارند، می‌توانند به صورت انفرادی یا خانوادگی از طریق سامانه نسک اقدام کرده و با هزینه محدودی سفر به عربستان را تدارک ببینند. برای افرادی که از این طریق عازم عربستان می‌شوند، ۳۰۰ ریال سعودی به عنوان هزینه بیمه و درمان اخذ می‌شود.

این تصمیم سعودی‌ها در کنار افزایش جذب گردشگران خارجی برای رسیدن به چشم‌انداز ۲۰۳۰، اقدامی برای تطهیر خود و بهبود روابط با کشورهای عربی این منطقه است. چرا که پس از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، بسیاری از شهروندان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، سفر به عربستان را محدود کرده و آنجا را مقصدی برای سفر تفریحی انتخاب نکردند و سفر آن‌ها محدود به انجام عمره مفرده بود.


یکی از مراکز خرید عربستان با آکواریومی منحصر بفرد

البته جام جهانی ۲۰۲۲ نیز که نفرت مسلمانان از رژیم صهیونیستی در برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف منعکس شد، سعودی‌ها به تکاپو افتادند تا با اجرای برنامه‌هایی تصویر عربستان را در جهان بهبود دهند و به نوعی می‌توان گفت جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر زمینه‌ساز‌ تحولاتی در تصمیم‌های سعودی‌ها شد؛ تا جایی که حتی پس از آن عربستان اقدام به جذب ستارگان فوتبال جهان همچون رونالدو شد تا خود را در مرکز توجه قرار داده و از این طریق جذب گردشگران خارجی را تقویت کند.

بر اساس جدیدترین تصمیم عربستان، زائران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که به صورت انفرادی یا خانوادگی و البته خارج از چارچوب کاروان‌ها از طریق سامانه نسک ثبت‌نام کرده و عازم عربستان می‌شوند، در کنار زیارت مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) و اماکن تاریخی و مذهبی مکه مکرمه و مدینه منوره، می‌توانند به سایر شهرهای عربستان سفر کنند و محدودیتی برای آن‌ها پیش‌بینی نشده است.

مسجدالحرام از گران‌ترین اتاق‌های مکه که بیش‌تر زائران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در آن اسکان پیدا می‌کنند

علاوه بر این، به گفته یک منبع مطلع، سعودی‌ها به منظور تسهیل سفر زائران این کشورها اقداماتی پیش‌بینی کرده‌اند که هزینه اسکان آن‌ها در شهرهای غیرزیارتی کاهش یابد؛ به طوری که افراد در صورت سفر به شهرهای غیرزیارتی عربستان، مشمول ۲۵ درصد تخفیف در اسکان می‌شوند. همچنین ماشین‌هایی برای تردد افراد ‌‌و سفر به شهرهای مختلف این کشور به همراه راهنما پیش‌بینی شده است.

سعودی‌ها برای جذب گردشگر اقدامات مختلفی در ماه های اخیر اجرایی کردند که افزایش مدت اعتبار ویزای زائران از یک ماه به سه ماه و امکان سفر به شهرهای مختلف این کشور از جمله آن‌هاست. البته تبلیغات مختلف برای سفر به شهرهای غیرزیارتی و حضور افرادی در مسیر زائران مسجدالحرام به منظور جذب گردشگر یا حتی ویزای رایگان چهار روزه در زمان خرید بلیت پرواز با شرکت‌های هواپیمایی سعودی نیز که در هفته‌های اخیر بیش‌تر هم شده است، تاکنون چندان نتوانسته مؤثر واقع شود. با این وجود، همچنان تلاش و برنامه‌هایی برای افزایش تعداد گردشگران خارجی در این کشور ادامه دارد.

همجنین با برقراری روابط سیاسی ایران و عربستان و ازسرگیری عمره مفرده برای ایرانیان نیز سالانه میلیون‌ها‌ نفر به تعداد گردشگران مذهبی این کشور افزوده خواهد شد و این اقدام می‌تواند نقش مؤثری در تحقق چشم‌انداز ۲۰۳۰ سعودی‌ها و رسیدن تعداد زائران به ۱۰۰ میلیون نفر داشته باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول