اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

سردار بابا احمدی: سال آینده قرارگاه‌های محله اسلامی در 19200 محله کشور راه‌اندازی می‌شود

دبیر مهرواره محله همدل گفت: در راستای تشکیل قرارگاه‌های محله اسلامی به دستور رهبر معظم انقلاب ۱۱ هزار و ۳۳۰ محله هدف‌گذاری شد و سال آینده در 19 هزار و 200 محله اجرا می‌شود.

سردار بابا احمدی: سال آینده قرارگاه‌های محله اسلامی در 19200 محله کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا آیین اختتامیه مهرواره بانور و افتتاحیه مهرواره محله همدل با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام رضایی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج، سردار حیدر بابایی دبیر مهراوه همدل، خانم زادقاسمی دبیر مهراوه بانور، حجت‌الاسلام میرمحمدیان مدیر عامل بنیاد هدایت و جمعی از مسولان سپاه‌های استانی و حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در محل سازمان بسیج مستضعفان برگزار شد.

در این مراسم که به صورت شبکه تصویری برای استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور پخش می‌شد بعد از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران سردار بابا احمدی دبیر مهراوه محله همدل، درباره این برنامه گفت: امروز آیین اختتامیه مهراوه بانور و همینطور افتتاحیه مهرواره محله همدل را که در راستای محله اسلامی و برای نیل به جامعه اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی و به نظاره نشستن طلوع خورشید عظمی حضرت ارواحناه فدا حضرت مهدی (عج) است برگزار می‌کنیم.

وی افزود: این رویداد بزرگ به همت عزیزان در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی با مشارکت دستگاه‌های دیگر صورت می‌گیرد، این آیین ارزشمند در راستای تحقق محله‌های اسلامی است و میثاق نامه‌ای است که عزیزان در سازمان تبلیغات برای محقق کردن زمینه جامعه اسلامی شروع کردند از سال‌های قبل و این همدلی را در دستگاه‌ها به وجود آوردند.

سردار بابا احمدی ادامه داد: حضرت آقا فرمودند ۵۰ هزار قرارگاه محله اسلامی باید صورت بگیرد با محوریت و مرکزیت مساجد و هم‌افزایی همه دستگاه‌های متولی امر مسجد، از سال گذشته با تدبیر سردار سلیمانی ۱۱ هزار و ۳۳۰ محله هدف‌گذاری شد همه دستگاه‌ها بخصوص مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی بودند که پیشتاز بودند و این اقدام با میثاق‌نامه‌هایی امضا و ابلاغ شد.

دبیر مهراوه محله همدل با بیان اینکه طرح تحقق محله اسلامی مزین است به فرمان نورانی امام مسلمین که با راه‌‌اندازی قرارگاه تحول محله در سطح محله‌ها شروع شده است و نخبگان و معتمدین محله به عنوان شورای تحول محله گرد هم می‌آیند، تصریح کرد: این قرارگاه به نام سردار سلیمانی عزیز مزین است. این قرارگاه مسائل مختلف محله را احساء، آنها را اولویت‌بندی و با توجه به فراوانی، دسته‌بندی می‌شوند و از طرفی ظرفیت‌های محله هم شناسایی می‌شود. برای تحقق جامعه مردم سالار، ظرفیت‌های محله برای حل مسائل مردم به کمک می‌آیند، تا جایی که ظرفیت‌های محله توان پاسخگویی توان حل مسائل محله را ندارند ظرفیت دستگاه‌ها در سطوح مختلف به کمک می‌آیند.

وی افزود: نخستین قرارگاهی که در سطح محله شکل می‌گیرد قرارگاه اجرایی است که با مسئولیت ائمه جمعه در مراکز بخش‌ها و نایب رئیسی بخشدار و دبیری حوزه بسیج و عضویت دستگاه‌های متولی مسجد و محله فعالیت انجام می‌دهند. قرارگاه‌های شهرستانی و استانی هم با همین ترتیب تشکیل می‌شود. در هفده استان قرارگاه‌های استانی با مسولیت فرماندهی نمایندگان محترم ولی فقیه و ائمه محترم جمعه مراکز استان‌ها و نایب رئیسی استانداران محترم و دبیری فرماندهان محترم سپاه استانی و عضویت همه دستگاه‌های متولی در مسجد و محله شکل گرفته است. این حرکت ارزشمند شتاب گرفته و هدف‌گذاری‌ها برای سال ۱۴۰۲ در ۱۹ هزار و ۲۰۰ محله انجام شده است. ما به سمتی حرکت می‌کنیم که بر اساس بیانیه گام دوم اسلامی محله سالم با نشاط و ایمن و فاقد هرگونه آسیب اجتماعی و ولایی و مؤمن و مطالبه‌گر و دارای بصیرت دینی و انقلابی و دارای سبک انقلابی و اسلامی و دارای شغل پایدار داشته باشیم.

پایان پیام/ ت 1909

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول