اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

جهش ۲ برابری تولید در دیم‌زارهای لرستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: در حال حاضر ۲۰۰ کیلوگرم در هر هکتار افزایش تولید داریم که تا پایان ۱۴۰۴ تلاش خواهیم کرد این میزان را به ۲ برابر افزایش دهیم.

جهش ۲ برابری تولید در دیم‌زارهای لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی ظهر امروز در جلسه بررسی اقدامات انجام شده در راستای عملیاتی نمودن شعار محوری سال، اظهار کرد: حوزه جهاد کشاورزی حوزه دانش‌بنیان است و هر اقدامی در این سازمان انجام شود، به‌نحوی دانش‌بنیان محسوب می‌شود.

وی، راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری و مزارع و دهکده‌های نوآوری، مبارزه با آفات و بیماری‌ها، اجرای طرح‌های الگوی کشت ک کاشت دانه‌های روغنی را از جمله کارهای انجام شده در راستای تحقق شعار سال عنوان کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به احداث ۳۵ هکتار گلخانه در استان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، افزود: تلاش خواهیم کرد تا پایان سال ۱۴۰۲ حداقل ۳۵ هکتار دیگر به ظرفیت‌های گلخانه‌ای استان اضافه کنیم.

شاهرخی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ تن ضایعات زیتون در استان داریم، گفت: دستگاهی در حوزه دانش‌بنیان طراحی شده تا از این ضایعات در جیره موادغذایی استفاده شود.

وی ادامه داد: در استان همچنین ۶۰۰ هکتار سطح کشت زعفران داریم که در حال حاضر ۳ کیلو در هر هکتار درر مزارع کمتر از سه سال کشت، برداشت می‌شود که این نوید تولید بالا در استان را می‌دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه از ۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی استان بیش از ۴۳ هزار هکتار آن زیر کشت الگوی قراردادی است، گفت: در زمینه جهش تولید در دیمزارهای استان نیز پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

شاهرخی بیان داشت: در حال حاضر ۲۰۰ کیلوگرم در هر هکتار افزایش تولید داریم که تا پایان ۱۴۰۴ تلاش خواهیم کرد این میزان را به ۲ برابر افزایش دهیم.

وی به فراهم کردن تسهیلات خرید ۳۰ دستگاه کمباین اشاره و خاطرنشان کرد: این اقدام به جهت اتلاف محصول صورت گرفته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول