اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تمرکز کمیته امداد بر ایجاد اشتغال دانش‌بنیان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: در راستای تحقق بخشیدن به شعار سال به دستور مقام معظم رهبری، در مجموعه امداد نیز مشاغلی که ایجاد می‌شود تولید محور بر مبنای دانش‌بنیان و دانش‌محور است و در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان‌های مختلف از جمله دانشگاه آزاد منعقد کرده‌ایم.

تمرکز کمیته امداد بر ایجاد اشتغال دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان در اولین کنفرانس ملی مدیریت و کارآفرینی در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در جازموریان یکی از رسالت‌های کاری مجموعه کمیته امداد را بحث محرومیت‌زدایی دانست و اظهار کرد: این نهاد به‌عنوان یک دولت کوچک تلاش می‌کند در تمام عرصه‌ها به‌صورت میدانی در کنار مردم باشد و مشکلات آنها را پیگیری کند.

 وی ادامه داد: یکی از مواردی که کمیته امداد در بحث توانمندسازی مددجویان به‌دنبال آن است، بحث اشتغال پایدار با درآمد ثابت برای مددجویان و محرومان است.

 مدیرکل کمیته امداد استان کرمان خاطرنشان کرد: این نهاد در راستای تحقق بخشیدن به شعار سال به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌ آفرین، بنا بر این شد در مجموعه امداد نیز مشاغلی که ایجاد می‌شود تولیدمحور بر مبنای دانش‌بنیان و دانش‌محور باشد و در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان‌های مختلف از جمله دانشگاه آزاد منعقد کرده‌ایم که در قالب این تفاهم‌نامه بحث استفاده از توانایی‌های علمی و ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد در جهت اشتغال آفرینی و دانش‌بنیان بودن کارهای اشتغالزایی کمیته امداد است.

 مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: خوشبختانه طی یک سال گذشته سه رویداد کارآفرینی برگزار کردیم که در قالب این رویداد هزار نفر از دانشجویان و نخبگان تحت حمایت ایده‌هایی را به دبیرخانه این رویداد ارسال کردند و خروجی خوبی داشت که نمونه آن اختراعاتی از فرزندان مددجویان تحت حمایت بود.

 عسکری‌نژاد ادامه داد: در این رویداد بنا داریم از ظرفیت‌های علمی دانشگاه آزاد در بحث کارآفرینی استفاده کنیم و بنا داریم دانش کارآفرینی را به کار بگیریم و از این ظرفیت استفاده کنیم برای اینکه بتوانیم طرح‌های اشتغالزایی را به شکل بهتری برگزار کنیم.

 مدیرکل کمیته امداد استان کرمان خاطرنشان کرد: در این همایش مسیر کار علمی و دانش‌بنیان بودن شغل توسط دانشگاه آزاد از طریق مقالاتی که در این زمینه به دبیرخانه همایش ارسال شده مشخص می‌شود و کمیته امداد به‌عنوان نهادی که بحث اصلی محرومیت‌زدایی را بر عهده دارد این مسیر مشخص شده علمی را دنبال می‌کند.

 وی در ادامه به خدمات انجام شده در شهرستان رودبار جنوب و بخش جازموریان در سال جاری اشاره و بیان کرد: ۹۸۰۰ خانوار با ۱۳ هزار و ۹۳۰ نفر در شهرستان رودبار جنوب تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که ۴۶۰۰ نفر در بخش جازموریان تحت حمایت این نهاد هستند.

 عسکری‌نژاد ادامه داد: همچنین امسال ۸۱۰ طرح اشتغال با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در شهرستان رودبار جنوب توسط این نهاد اجرا شده که ۳۵۰ مورد آن با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان مربوط به بخش جازموریان است.

 مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در ادامه از احداث ۵۵۰ واحد مسکونی در سال جاری در شهرستان رودبار جنوب خبر داد و گفت: ۲۰۰ مورد از این واحدهای مسکونی در بخش جازموریان احداث شده است.

وی اظهار داشت: در راستای صیانت از نهاد خانواده طی سال جاری ۷۷۵ مورد جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت در شهرستان رودبار جنوب پرداخت شده است که ۳۱۵ مورد مربوط به بخش جازموریان بوده است.

 این مسؤول از حمایت این نهاد از ۱۱۱۵ دانش‌آموز و ۴۴۴ نفر دانشجو در شهرستان رودبار جنوب خبر داد و بیان کرد: اینها نمونه‌ای از خدمات کمیته امداد است که در راستای رسالت اصلی خود که امید آفرینی، و خدمت به مردم محروم است انجام شده و این را جزء افتخارات خود می‌دانیم.

 وی در پایان ضمن تقدیر از همراهی و همکاری خوب خیران با این نهاد گفت: ۱۲۰۹ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد رودبار جنوب قرار دارند که توسط ۱۳۵۱ حامی خیر حمایت می‌شوند

پایان پیام/۳۷۶۳/ب/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول