اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

گلایه‌های معلمان خرید خدمات/ معلمانی که نه امنیت شغلی دارند و نه حقوق خوبی می‌گیرند

تعدادی از معلمان خرید خدمات امروز با حضور در مقابل وزارت آموزش و پرورش نسبت به وضع موجودشان اعتراض کردند.

گلایه‌های معلمان خرید خدمات/ معلمانی که نه امنیت شغلی دارند و نه حقوق خوبی می‌گیرند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، تعدادی از معلمان خرید خدمات امروز با حضور در مقابل وزارت آموزش و پرورش نسبت به وضع موجودشان اعتراض کردند. آنها نسبت به عدم پرداخت حقوق‌شان و موضوع عدم استخدام‌شان در وزارت آموزش و پرورش گلایه داشتند.

یکی از این معلمان به خبرنگار فارس گفت: معلمان خرید خدمت باید از امتیاز ویژه برای استخدام شدن در آموزش و پرورش بهره‌مند شوند زیرا به امید استخدام، سال‌های متمادی مشغول به خدمت در آموزش و پرورش بوده‌اند اما حالا که بحث استخدام در آموزش و پرورش مطرح است، دیده نمی‌شویم و اصلا فراموش شده‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر به ما گفته‌اند که اگر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنیم و قبول نشویم و یا شرکت نکنیم، از سال آینده امکان فعالیت در مدارس را نخواهیم داشت.

صادق ستاری‌فرد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش چندی پیش از ممنوعیت به‌کارگیری معلم خرید خدمات در مدارس بعد از آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر داده و اظهار کرد: در مجوزی که سازمان اداری و استخدامی برای آموزش و پرورش ارسال کرده، صراحتا اعلام کرده است که به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در شغل‌محل‌هایی که تاکنون به این طریق جذب معلم انجام شده است، مجوز جذب پیمانی 19 هزار و 861 نفر صادر شده است و افراد جذب شده از این طریق جایگزین نیروهای فصلی و موقت می‌شوند.

وی ادامه داد: بر این اساس نیروهای خرید خدماتی که تمایل به ادامه همکاری با آموزش و پرورش دارند باید در آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش شرکت کنند.

 ستاری‌فرد تصریح کرد: طبق تبصره 20 قانون بودجه هرگونه به کارگیری نیروی انسانی و تمدید قرارداد در قالب خرید خدمات آموزشی برای سال آتی مورد تأیید سازمان اداری و استخدامی نخواهد بود لذا از این افراد خواهش می‌کنیم در آزمون استخدامی 8 اردیبهشت شرکت کنند.

* معلمان خرید خدمت نه حقوق  نه بیمه دارند

یکی دیگر از معلمان خرید خدمات اظهار کرد: معلمانی که تحت عنوان خرید خدمات جذب شدند، با زحمت شبانه‌روزی در سال‌جاری تحصیلی غالبا عملکرد موفقی بعد از دو سال تعطیلی مدارس داشته‌اند اما متأسفانه تاکنون نه حقوقی دریافت کرده‌اند و نه بیمه شده و هیچ قراردادی با آنان امضا شده است.

معلم دیگری گفت: برخی افراد عنوان می‌کنند که ما معلمان خرید خدمات آموزش ندیده‌ایم؛ در حالی که هم مصاحبه برای ورود به شغل معلمی را داده‌ایم و هم دوره‌های تخصصی را گذرانده‌ایم. چندین سال هم هست که به عنوان معلم در مدارس مناطق محروم کار می‌کنیم.

وی ادامه داد: فعالیت ما در شرایطی است که حقوق مناسبی دریافت نمی‌کنیم و همین میزان حقوق کم نیز با تأخیرهای طولانی پرداخت می‌شود.

* معلمانی که امنیت شغلی ندارند

معلمان خرید خدمات عنوان می‌کنند سال‌هاست در مدارس کار کرده و تجربه کسب کرده‌اند اما به رغم همه این تجارب، با آنها مانند افرادی که داوطلب آزمون استخدامی هستند، نگاه می‌شود. 

 این معلمان می‌گویند: اگر قرار بود با آزمون استخدام شویم، چرا ۹ سال در مناطق مختلف کشور، از جمله مناطق حاشیه‌ای کار کردیم و این همه رنج و مشقت را در حالی که نه حقوق خوبی دریافت می‌کردیم و نه از بیمه مناسبی بهره‌مند بودیم و نه امنیت شغلی داشتیم، تحمل کردیم؛ در حالی که ساعت کار معلمان خرید خدمات با معلمان رسمی تفاوتی نمی‌کرد.

معلمان خرید خدماتی که به استناد شرکت در دوره‌های ضمن خدمت، شرکت در کارگاه‌ها و برخورداری از تجربه تدریس، از نیروهای پرتوان و زبده آموزش و پرورش به شمار می‌آیند. در این شرایط، معلمان خرید خدمات از بی‌توجهی به جایگاه آموزشی و خدماتی خود در رنج هستند و جذب و استخدام در آموزش و پرورش را با توجه به رنج و مشکلاتی که در طول این سال‌ها داشته‌اند حق خود می‌دانند.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول