اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

زادقاسمی : 35 هزار نفر در مهرواره بانور شرکت کردند

دبیر «مهرواره بانور»گفت: پس از فراخوان توسط ستادهای استانی و شهرستانی از سوم مردادماه ۱۴۰۰ تا نهم آذرماه همان سال، ۳۵ هزار شرکت‌کننده در مهرواره بانور شرکت کردند.

زادقاسمی : 35 هزار نفر در مهرواره بانور شرکت کردند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا آیین اختتامیه مهرواره بانور و افتتاحیه مهرواره محله همدل با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام رضایی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج، سردار حیدر بابایی دبیر مهراوه همدل، خانم زادقاسمی دبیر مهراوه بانور، حجت‌الاسلام میرمحمدیان مدیر عامل بنیاد هدایت و جمعی از مسئولان سپاه‌های استانی در محل سازمان بسیج مستضعفان برگزار شد.

در این برنامه مریم زادقاسمی دبیر «مهرواره بانور» با اشاره به شکل‌گیری این مهرواره، گفت: دبیرخانه مهرواره بانور پس از آن تشکیل شد که فعالیت‌های مختلفی را در حوزه بانوان انجام داده بودیم. ظرفیت حوزه بانوان بزرگ و مهم بود و باید شناسایی می‌شد.

وی افزود: مهرواره بانور بر موضوعات خانواده متمرکز است. به همین سبب مشارکت بانوان کنشگر می‌توانست راهگشای بسیاری از مشکلات باشد لذا در همین راستا دبیرخانه مهرواره بانور شکل گرفت. در این طرح، ستادهای استانی و ستادهای شهرستانی با همکاری نهادهای مختلفی مانند سازمان تبلیغات، بسیج حوزه‌های علمیه خواهران، کانون‌های فرهنگی و هلال احمر و اداره کل بانوان در استان، همکاری داشتند.

زادقاسمی اضافه کرد: پس از فراخوان توسط ستادهای استانی و شهرستانی از سوم مردادماه ۱۴۰۰ تا نهم آذرماه همان سال، ۳۵ هزار شرکت‌کننده در مهرواره بانور شرکت کردند. استان‌هایی مانند همدان نتایج چشمگیری در شناسایی ظرفیت‌ها داشتند.

وی همچنین افزود: مرحله داوری از نهم آذرماه در سطوح شهرستانی، استانی و در نهایت ملی شروع شد. دو نوع داوری حل مسئله و داوری خاطره‌ها شکل گرفت. ۱۰ هزار نفر در این بخش حضور پیدا کردند. در پایان ۱۴۰ برگزیده استانی انتخاب شدند که نمایندگان برگزیده از استان‌های مرکزی، قزوین، تهران و قم در این مراسم حضور دارند.

دبیر مهرواره بانور با اشاره به اهداف این جشنواره عنوان کرد: هدف مهم مهرواره بانو، حمایت از فعالیت‌های مردمی و چگونگی هویت بخشی به این فعالیت‌ها  بود. به نظر می‌رسد استفاده از رسانه می‌تواند در این موضوع راهگشا باشد. بنابراین، مدل‌های مختلف رسانه‌ای را بررسی کردیم و نشریه الگوی سوم را برای ارتباط مخاطب تولید کردیم. تا به امروز ۱۲ شماره از نشریه منتشر شده است. خرده پویش‌های محلی در این نشریه مورد بررسی قرار می‌گیرد. علاوه بر نشریه، رادیو بانور هم با دریافت روایت‌های مهم تبلیغی بانوان شروع به کار کرد. در همین راستا ۴۳ نسخه صوتی تبدیل به محصول رسانه‌ای شده است.

زاد قاسمی در پایان گفت: نیروهای مردمی به صورت خودجوش گره‌گشای مشکلات هستند. بانوان بدون چشم داشت مادی بخشی از این سرمایه محسوب شده و مخلصانه نقش‌آفرینی می‌کنند. اگر ترجمان واقعی الگوی سوم، که مد نظر رهبر فرزانه انقلاب است در جهان تکثیر شود، الگویی است که می‌تواند نجات بخش بسیاری از زنان جهان باشد. این الگو برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) است که به رشد معنوی و علمی، خانوادگی، اجتماعی کمک می‌کند. با استفاده از این الگو زنان افسرده نمی‌شوند، احساس کمبود نخواهند داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول