اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

افتتاح 5 ایستگاه مترو تا پایان سال/ برنامه‌های مترو برای پنجشنبه آخر سال

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از افتتاح پنج ا یستگاه مترو تا پایان سال جاری خبر داد.

افتتاح 5 ایستگاه مترو تا پایان سال/ برنامه‌های مترو برای پنجشنبه آخر سال

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در جمع خبرنگاران در خصوص ساماندهی دستفروشان در مترو گفت: جلساتی در این زمینه داشته‌ایم و تلاش می‌کنیم که بساط‌گستری را جمع‌آوری کنیم تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود و رفت و مردم تسهیل شود.

به گفته درستی، از ورود دستفروشان با بار حجیم غیر متعارف به واگن‌ها جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه 24 سال است که مترو خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: 250 کیلومتر مترو با 144 ایستگاه داریم و تا پایان سال جاری 5 ایستگاه دیگر افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود.

درستی با بیان اینکه فراز و فرودهای زیادی داشته‌ایم گفت: بیش از 10 میلیارد سفر در 24 سال گذشته داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه 2200 حرکت در روز داریم، گفت: این میزان حرکت حدود 54 هزار کیلومتر است و مرزهای آبی و خاکی ایران کمتر از 9 هزار کیلومتر است. یعنی ما روزی 6 دور، دور ایران می‌زنیم. 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در خصوص تمهیدات مترو در روزهای آخر سال، گفت: ما همیشه در اسفند ماه روزهای سختی را به لحاظ ازدحام مسافران تجربه می‌کنیم چرا که در اسفن استقبال مسافران افزایش چشمگیری می‌یابد و روزهای پنجشنبه و جمعه نیز تعداد مسافران در اسفند به مراتب افزایش می‌یابد.

وی درباره پنجشنبه و جمعه آخر سال گفت: مردم بنا به یک سنت دیرین به زیارت اهل قبور می‌روند،هر ساله مترو برای پنجشنبه و جمعه آخر سال تمهیدات خاصی را داشته و امسال نیز تلاش می‌کنیم در قسمت جنوبی خط 1  تمهیداتی را بیندیشیم تا با توان حداکثری ناوگان اجازه ازدحام در سکو و ایستگاه‌ها را ندهیم.

درستی در خصوص سرفاصله قطارهای مترو گفت: در حال حاضر سرفاصله قطارها 4 دقیقه است و امکان کاهش آن را نداریم اما در ساعات پیک قطارهای اضافه خواهیم داشت.

وی در خصوص ورود آقایان به واگن خانم‌ها گفت: در مترو واگن مختص آقایان نداریم بلکه ۱.۵ واگن اول و آخر مترو مخصوص بانوان است و برای عدم ورود آقایان به واگن بانوان نیازمند همراهی آقایان هستیم اما مابقی واگن‌ها برای عموم است نه اینکه واگن‌های میانی برای آقایان باشد بلکه برای همه مردم است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول