اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

نگاه مخاطبان به پادرمیانی بی‌محل سلبریتی‌ها/ اقدامی برای دیده شدن بیشتر و تعظیم به آن طرف!

مقوله‌بندی کامنت‌های مخاطبان فارس نشان می‌دهد که عموم مخاطبان از رفتار(به اصطلاح پادرمیانی) این دو سلبریتی‌ بسیار عصبانی شده‌اند و از این رو عموم کامنت‌ها با لحنی تند و انتقادی علیه آن‌ها نوشته شده‌اند و این موضوع آشکارا نشان از فاصله‌ای برناگذشتی بین نگاه مردم با رویکرد سلبرتی‌ها دارد.

نگاه مخاطبان به پادرمیانی بی‌محل سلبریتی‌ها/ اقدامی برای دیده شدن بیشتر و تعظیم به آن طرف!

خبرگزاری فارس ـ گروه سینما: هفته گذشته دو تن از سلبریتی‌های سینما و تلویزیون که ایشان نیز همچون دیگر مشاهیر این حوزه‌ها از صفر تا صد اعتبار و شهرتشان را از سینما و تلویزیون این مملکت و با پول این مردم کسب کردند، در اقدامی ناخوشایند برای گرفتن رضایت از اولیاء شهید عجمیان به منزلشان رفتند. در گزارشی که به همین منظور و در هفته گذشته با عنوان «آقایان سلبریتی اگر از مادر شهید عجمیان رضایت گرفتید از ملت ایران هم بگیرید» منتشر شد، شرح این ماجرا آمد. با فاصله کوتاهی از انتشار این گزارش، کامنت‌ها و واگویه‌های دلی مردم در ذیل گزارش مذکور یکی پس از دیگری نمایان شد. وجود عناصری مشترک در بین اکثریت کامنت‌ها و اینکه نگارنده و رسانه با این پیام‌ها بیش از پیش بر درستی مسیر خود امیدوار و دلگرم می‌شود، لازم نمود تا این سخنان و حرف دل قشری از مردم را با هم مرور و بررسی کنیم.

ذکر این نکته مهم و ضروری است که مقوله‌بندی کامنت‌های مخاطبان فارس نشان می‌دهد که عموم مخاطبان از رفتار(به اصطلاح پادرمیانی)  این دو سلبریتی‌ بسیار عصبانی شده‌اند و  از این رو اکثر کامنت‌ها با لحنی تند و انتقادی علیه آن‌ها نوشته شده‌اند و این موضوع آشکارا نشان از فاصله‌ای دور و برناگذشتی بین نگاه مردم با رویکرد سلبرتی‌ها دارد.

*نقش‌هایی که از شخصیت اصلی بازیگران دور است

یکی از مخاطبین خبرگزاری فارس ذیل گزارش مذکور نوشت:
این رامبد که در خندوانه اینقدر از کالای ایرانی حمایت می‌کرد و لباس‌هایی با نقشه ایران و تولید داخلی می‌پوشید، الآن این چیه که پوشیده؟ چرا بچه خودش را در کانادا به دنیا آورده؟ یا اون آقای حسینی حیف که نقش خلبان عزیزمان را شما بازی کردید، واقعا که هنرپیشه هستند و رنگ عوض می‌کنند، برای پول و خوش رقصی برای آمریکا و کانادا چه کارها که نمی‌کنند، شرمتان باد.

و باز هم دیگر مخاطب دقیقا دست روی همین موضوعات و حقیقت‌ها می‌گذارد، زهرا اسدی دراین باره نوشت:
حیف نقش‌هایی که شهاب حسینی بازی کرد مثل خلبان شهید بابایی، این آقا در این چند ماه گذشته ثابت کرد که فقط چقدر زندگی ریاکارانه‌ای داره وفقط شمائل میش رو داشتن دلیل بر گرگ نبودن نیست. چطورممکنه فیلم دردناک پرپر شدن روح ا... دید خونه پدری اون دید زندگی ساده آن‌ها را که با عرق جبین نه خیانت به ملت بچه بزرگ کردن دید .....و باز هم از اونها طلب بخشش کرد!!!! بعد هم عکس یادگاری بگیرن طوری با وقاحت و ژست خنده انگار دنیارو فتح کردن......خدا خود ناظر بر اعمال و نیات همه ماست، ایمان به روز رستاخیز و عدالت مانع از هر رفتار کوته فکرانه ما میشه، دنیای برخی از سلبریتی‌های کنونی این مملکت دنیای منهای ایمان به روز جزا و عدالت الهیست. دنیای فانی رو اینقد با اعمال نابخردانه و ظلم دو دستی نچسبیم خدا عاقبت همه جوونای مارو ختم به خیر کنه. و بصیرت و آگاهی به همه سلبریتیهایی که ادعای علامه بودن دارن بده.

*همه مخاطبین متفق‌القول خشمگین از اقدام رامبد و شهاب حسینی

یکی دیگر از مخاطبان در همین باره نوشته است: سلام. رامبد جوان که منفور و بی موقعیت بود.... چه حرکت نفرت انگیزی! ان شاءالله به زودی عزیزاشون مورد حمله وحشیانه قرار بگیرن و کشته بشن، ببینیم خودشون چیکار می‌کنن!
و دیگری نوشت: خدایا ما را با سلبریتی‌های وقیح و پر رو و بی ادب و بیسواد و دین ستیز و وطن ستیز محشور مفرما. سلبریتی محبوب و وطن دوست و دیندار حسابشان جدا است.

*وسط بازی سلبریتی‌ها برای همه مردم آشکار شده/ این دو نفر در این مدت ۵ ماهه یکی به نعل زدند و یکی به میخ

حاج حسین یکی دیگر از مخاطبان فارس در کامنتش نوشته است: این دو نفر در این مدت ۵ ماهه یکی به نعل زدند و یکی به میخ و هم خواستند از درآمدهای داخلی محروم نشوند و هم مزدوران ساکن خارج از کشور و اربابان استکباری و صهیونیستی و سعودی ازش ناراضی نشوند و اینها از لبخندهای ریاکارانه آنها محروم نشوند اما حنای سلبریتی‌ها دیگر رنگ ندارد و اعتماد ملت را از دست دادند. آن‌ها آبروی نداشته خود را خواستند هزینه کنند تا داعشیان جنبش فواحش را از مجازات برهانند اما هم پاسخ غیرتمندانه و عزتمندانه خانواده سید شهید عجمیان عالی بود و هم جنبه عمومی این پرونده به گونه‌ای است که هیچ راهی برای بخشودگی تروریست‌های خونخوار و ددمنش وجود ندارد. ننگ بر سلبریتی‌هایی که حتی توان درک چنین جنایاتی را هم ندارند که به جای مطالبه مجازات برای قاتلان در صدد بخشودگی آنان، برآمده‌اند.

کاربری با نام مستعار «حافظه تاریخ» نوشته است: سلبریتی‌ها مطمئنند که همقطاران شرورشان که آتش بیاران جنبش فواحش بودند و هستند، از مجازات در امانند که به خودشان اجازه می‌دهند دست به چنین جسارتی بزند.

*حمایت از تروریست‌ها؟ حتی یک بار محکوم نکردید!

مخاطب دیگری نوشته است: حتی دریغ از یک محکومیت، اینطور به نظر می‌رسه با این کارشون می‌خوان بگند حق با تروریست‌ها بوده شما کوتاه بیا ،از این به بعد هرکجا یک تروریست گرفتار بشود این جماعت می‌بینیم ،اتفاقا خوب بزارید راهشون مشخص بشود و برای مردم بیشتر شناخته بشوند.

*این‌ها مشهور هستند و نه محبوب/ کاش این افراد و همکارانشان اغتشاشات را تشدید نمی‌کردند

مخاطبی به نام ایرج نوشته است: باسلام این افراد نمی‌دانند اینها مشهور هستند و نه محبوب. البته کاش اینها شرم می‌کردند. ای کاش قبل از شهادت این عزیز این افراد و همکارانشان باعث تشدید اغتشاشات نشده بودند. خدایا اگر قابل هدایت هستند هدایتشان فرما واگر نیستند......

یکی دیگر از مخاطبا به این نکته اشاره کرده است که: هر بار این خبر را به هر نحوى مى‌شنوم و خنده زهر آگین جوان و همراهش را مى‌بینم بیشتر از کارشان که جز چهره زشت نفاق است متنفر مى‌شوم.

*نباید در مورد این متوهمین این همه اغماض شود

یکی دیگر از مخاطبان نوشته است: عجب !! این جماعت به اصطلاح سلبریتی با این رفتارهای به ظاهر انسان‌دوستانه به سراغ پدر و مادری داغدار می‌روند تا با سؤ استفاده از جایگاه خود، قاتلان بی‌رحم و درنده‌ای را که این جوان مؤمن و برازنده ایرانی را که هیچ گونه عمل خلافی جز کمک به هم‌نوعان خودشان نداشت و او را به فجیع‌ترین وضع به شهادت رساندند !!! مجبور کنند تا رضایت بدهند که این قاتلان را از مرگ حتمی که حقشان قصاص هست نجات دهند، شرمتان باد. سلبرتی‌های پر رو و بی‌عقل باید در کنار کسانی باشند که برای امنیت آن‌ها حتا از جان و مال و دار و ندارشان می‌گذرند تا جامعه در آرامش باشد و نه با آن‌هایی که مردم کشورشان را می‌کشند و با دشمنان ایران همصدا می‌شوند! البته جمهوری اسلامی نباید در مورد این متوهمین این همه اغماض کند و این‌ها را بخاطر حمایت از قاتلان مردم ایران مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

*تشبیه داعشی برای قاتلین شهید عجمیان، عبارت رایج بین کامنت‌ها

محمد ابراهیم یکی دیگر از مخاطبان خبرگزاری فارس نوشته است: ای‌کاش یکی از بستگان این سلبریتی‌های مغز نخودی به این صورت نه ! خیلی خفیف‌تر توسط اشرار وطن فروش و آن دکتر بی‌شرف و همسرش برخورد می‌شد تا ببینم بازهم این مفت خورهای بیخیال دین و مملکت چنین حرکت زشت و ناپسندی انجام می‌دادند و اجازه می‌دادند کسی برای حمایت از این داعشی‌های وحشی به طرفشان بیاید؟؟!!

در عدد قابل توجهی از کامنت‌ها به درستی به این نکته اشاره شده که این دو سلبریتی دو منظوره این کار را انجام داده‌اند و آن را دوسر برد حساب کرده‌اند. به ضن خود یا این کار انجام میشده و رضایت می‌گرفتند یا با مظلوم‌نمایی خود، چهره قشر انقلابی که فرزندشان را ازدست داده‌اند، خشن و قصی‌القلب نشان داده می‌شد.

و مخاطب دیگری نوشت: سلام و مغفرت الهی بر شهید عزیز ما شهید عجمیان و خانواده ایشان. این جرم و جنایت قابل گذشت نیست. دستگاههای مسئول لطفا دنبال انگیزه این دو نفر از این کار باشند. اگر تنها برای دیدار می‌رفتند یک موضع بود ولی الان مسئله گذشت را مطرح کرده‌اند که مضحک است. احتمالا این دو نفر فکر می‌کنند وارد بازی دو سر بردی شده‌اند که یا رضایت می‌گیرند و یا با مظلوم نمایی چهره خشن از قشر انقلابی نشان می‌دهند. البته اینها خیال باطلی است و باعث نفرت مردم انقلابی از این افراد و چهره نفاق آنها می شود و همین الان هم بشدت محبوبیت این دو نفر کم شده است.

کاربر دیگری نوشته است: خدا صبر بده به همه از حماقت این سلیبریتی‌ها

یکی دیگر از مخاطبان فارس نوشته است: ما اگه این رامبد ‌جوان و شهاب حسینی و ترانه علیدوستی و امثال اینا رو نخواییم ببینیم دیگه ،باید کیو‌ بببنیم؟ اینا رو ما مردم معروف کردیم بردیم بالا، حالا هم فراموششون کردیم به سلامت برن دیگه بر نگردن ،گیری کردیم ،چند سال پول بیت‌المال رو دادن برای یه برنامه بیخود مثل خندوانه با اون مثلا همرفیق اینا چیه به خورد‌ ملت میدن اونم یه سری آدم که تو زندگی شخصی خودشون‌ موندن، این اول راه افتاد این خائنا رو از زندان با وثیقه آزاد کرد حالا راه افتاده رضایت بگیره. 

مخاطبی با نام حسن نوشته است: ای کاش به اندازه یک میلیاردم یک عدد جو اخلاق شهید بابائی در شهاب حسینی اثر می‌کرد و او در کنار ضد انقلاب قرار نمی‌گرفت.

مخاطب دیگری در پاسخ به حسن نوشته است: اینا بازیگرن. یعنی ادا درآر. هیچ ربطی به شخصیتی که بازی می‌کنن ندارند.

یکی دیگر از مخاطبان فارس نوشته است: خونخواه شهید عجمیان فقط خانواده وی نیستند ما مردم هم خواهان اعدام قاتلین پلید هستیم.


*تشبیه قاتلین به شمر و یزید/ فاصله دید مردم با سلبریتی‌ها نسبت به موضوع

محمدطاها از دیگر مخاطبانی است که پای یادداشت منتشر شده در خبرگزاری فارس نوشته است: با این حساب شهاب حسینی و رامبد جوان هم اگه زمان امام حسین هم بودند حتما میرفتن پیش امام سجاد و حضرت زینب می‌خواستند که یزید و شمر و عمر و ببخشید،..... اینا دیگه کی هستن ،عجب رووویی دارن، شما اگه انسان هستید یکبار هم به دور از فضای سمی بین هنرمندان ،جرءت می‌کردید و طرف مظلوم رو می‌گرفتین.

همچون برخی کامنت‌های فوق و کامنت‌های بعدی، برخی از مخاطبین همچنان بر این مساله اذعان دارند که بخش قابل توجهی از این اقدامات سلبریتی‌ها برای خوشایند کشورهای غربی و بویژه معاندین انقلاب انجام می‌پذیرد چراکه اکثرا یا اقامت آن کشورها را نیز دارا هستند و یا به صورت مکرر در رفت و آمد به این کشورها هستند و در این قضایا می‌بایست نگاهی هم به آن‌جا و علایق و پیگیری‌هایشان داشته باشند.
 

*اینها از خون شهید مایه میذارن که وقتی میرن آمریکا پیش اربابشون تحسین و تمجید بشن

مخاطب دیگری با اشاره به این نکته که حرکت این دو سلبریتی مصرف خارجی داره نوشته است: اینها از خون شهید مایه میذارن که وقتی میرن آمریکا پیش اربابشون تحسین و تمجید بشن. برای شهاب حسینی و رامبد جوان مهم نیست چندتا ایرانی و با چه قساوت و بیرحمی داعش‌وار شهید بشن، مهم اینه که قاتل‌های آنها که پادوهای آمریکا هستن بخشیده بشن. بعد آمریکا به این سلبریتی‌ها میگه آفرین «گود بوی» خوب از حقوق بشر دفاع کردید. شهدا بشر نیستند اما پادوهای کفتار صفت آمریکا بشر هستند.

و در ادامه کاربری دیگر بر این نکته تاکید داشته است که «رامبد می‌خواد دوباره خندوانه را راه بندازه دنبال توجیه برگشتش برای ضد انقلاب است باور کنید ارزش برنامه راز بقا از خندوانه بیشتر است.»

دو نفر دیگر از مخاطبان نوشته‌اند: شهید عجمیان فرزند ایران است و باید عاملین ترور این شهید مظلوم اعدام شوند.
چطور بخودشان اجازه دادن پا در مکان شریف خانه شهید بگذارند! این دو مگر آبروئی دارند که بخودشان اجازه دادن از این غلطها بکنن!؟ اینها که حامی اغتشاش‌گران و به عبارتی حامی قاتلین شهید بودن با چه توجیهی رفتن منزل شهید!؟ خودشون مجرمند و فکر کردن زرنگند با این بازیها خودشان را از داغ ننگ وطن فروشی و خیانت به نظام اسلامی تطهیر کنند!

یکی دیگر از مخاطبان به این نکته اشاره داشته که: اون موقع که مظلومانه شهید شد یه تسلیت نگفتید جوونمردا الان اومدین رضایت می‌گیرین. خداوند به این خانواده قهرمان اجر جزیل عنایت کند و ما را به حرمت این شهیدان مظلوم ببخشد. این آقایان با چه رویی واسطه شده‌اند آیا آن صحنه چندش آور را ندیدند یا خودشان را به نادانی زده‌اند؟


* سلبریتی کمکی به حل مشکلات جامعه نمی‌کند

مخاطبی با نام ندا نوشته است: باید در کنار اعدامی‌ها چند تا سلبریتی بی مغز هم اعدام می‌کردند به خدا قسم هر کشور دیگری بود حتما سلبریتی اغتشاشگر رو هم به بدترین شکل می‌کشت تا درس عبرت شود... این جماعت بیسواد سیاسی بزدل عین زمان قاجار وطن فروش شده‌اند و به اسم روشنفکری خزعبلات در فیلم‌هایشان تحویل نسل جوان می‌دهند فیلم‌های بی‌ریشه بی‌محتوا بی‌ارزش و فقط سیاه‌نمایی و دور از واقعیت ها.... سلبریتی کمکی به حل مشکلات جامعه نمی‌کند فقط تنش خیانت و فساد اخلاقی را ترویج می‌کند و برای دیده شدن هر جنایتی حاضر است مرتکب شود...خانه فقر شهید عجمیان و کاخ علی کریمی نماد بین حرف و عمل و حزب حق و طرف باطل است.

در ادامه کاربری به نام محسن به این نکته اشاره داشته است که: بهترین بازیگر برای من شهاب حسینی بود و همیشه یادم هست چطور از قرآن و اسلام دفاع میکردن و لذت می‌بردم اما اکنون آدم دیگری شده است. از منافقین حمایت می‌کند از براندازی حمایت می‌کند. تو از چشم من یک نفر افتادی.

نکات دیگری که مخاطبان دراین باره نوشته‌اند به شریح ذیل است:
اگر این دو بازیگر در کشور دیگری همین موضع گیری رو در آن کشور داشتن به اشد مجازات محکوم می‌شدند.

مخاطبی به نام جواد با آرزوی سلامتی برای خانواده شهید نوشت: بنده نیز با نظر پدر بزرگوار این شهید کاملا موافق هستم. بنده نیز به عنوان یک شهروند ایرانی، این افراد را نخواهم بخشید.

یکی دیگر از نکات مشترکی که در اغلب کامنت‌ها به چشم می‌خورد مساله دوتابعیتی بودن اینچنین سلبریتی‌ها و حتی بچه‌دار شدنشان در خارج از کشور و تفاوت سطح زندگی آن‌ها با سطح زندگی فقیرانه خانواده شهید عجمیان و دیگر ایثارگران انقلاب است و تناقض این رفتار با میهن پرستی.

مخاطبی با نام سیدحمید درباره این موضوع نوشته است:
حالا اگه فرزند خودشون بود که به این شکل وحشیانه به شهادت می‌رسید گوش فلک رو کر میکردن برا قصاص ولی مساله اینجاس از این آدم‌های ظاهرا (هنرمند) همچین فرزندانی تربیت نمیشه مخصوصا بچه رامبد جوان که تو کانادا بدنیا اومده و خواستگاه این افراد همون کشورهای غربیه.

سعید دراین باره نوشت: این‌ها قصدشان خوش خدمتی به دشمن است تا بتونن براخودشون اون طرف جا باز کنند. شهادت عجمیان دل ملیونها ایرانی با غیرت راسوزاند سهم عجمیان از امکانات کشور چه بود و سهم اینها چقدره؟
این سلبریتی‌ها خجالت نکشیدند برای نجات خبیث‌ترین افراد پادرمیانی کردند و دوباره داغ آن جوان نازنین را در دل خانواده‌اش تازه کردند سلام و درود خدا بر شهید عجمیان و خانواده معظم این شهید.

مخاطبی با نام صادق  نوشت: باسلام این عناصر تجسد نفاق پیچیده و رذالت هستند نه وطن را درک کرده‌اند و نه از کرامت انسانی دریافتی دارند چرا از وطن درک ندارند؟ چون انسانی که «حب الوطن من الایمان» را بفهمد کاری نمی‌کند که تجزیه طلب‌ها برایش اشتیاق نشان می‌دهند. از منافع ملی خود دفاع می‌کند. کرامت انسانی ندارند چرا؟ چون اگر داشتند حتما برای شهدای مدافع امنیت و مرزبانان هم آهی می‌کشیدند.

مخاطبی به اسم کلهر خواستار برخورد قانونی با این جماعت سلبریتی شده است و به این نکته اشاره داشته که تا با این سلبریتی‌ها قانونی برخورد نشود آش و کاسه همین میشه.

از دیگر موارد مشترک بین خواست مردم در واکنش به این مساله، عدم رضایت و تاکید بر قصاص قاتلین شهید عجمیان است.
یکی از مخاطبان نوشته است: تمام ایران هم رضایت بدهد بنده نوعی رضایت نخواهم داد و قطع و یقین هم قاتلین رضایت گرفته و هم این دو سلبریتی ملعون را تک به تک یافته و به سبک فیلم گوزن‌ها به قعر جهنم ارسالشان خواهم نمود که کمترین وظیفه در برابر آن شهید گلگون کفن‌مان است...
و مخاطبی دیگر نوشت:
به عنوان یک ایرانی و یک بختیاری از خانواده شهید سید روح الله عجمیان به ویژه پدر و مادر شهید به خاطر کار قبیح این 2 نفر عذرخواهی می‌کنم.

*چرا این سلبریتی‌ها یک بار هم از مظلوم دفاع نمی‌کنند؟

یکی از مخاطبان نوشته است: سلبریتی جون، بد نمیشه اگه یه بار هم در زندگی از مظلوم دفاع کنید. به خدا یه کم حیا و خجالت هم خوب چیزیه. رفتید خونه شهید می‌گید جنایتکارها رو عفو کنید؟؟ خیلی عجیبه که قتل عمد از قبل برنامه‌ریزی شده اصلا این سلبریتی‌ها رو تکون نمیده. به خدا خیلی بی‌رحمید. این فیلم نبودها، قتل عمد صحرای کربلایی بود. می‌فهمید چی میگم؟؟؟

و یکی دیگر از مخاطبان نوشت: برای روح الله (شهید مظلوم بسیجی ) فرقی نمی‌کرد سر از تن مبارک‌اش توسط یک داعشی جدا شود و یا با تیر مستقیم یک تک تیرانداز به شهادات برسد و یا اینک بدن‌اش را صلیب وار بر زمین بکشند و‌ سپس قطعه قطعه‌اش کنند، برای روح‌الله‌ها، فقط اسلام و دفاع از راه و مرام و‌ مکتب پاک مولایشان امام حسین علیه سلام‌ ارزشمند است. روح الله مانند ابا عبدالله ع و یاران با وفای آن حضرت مرگ سرخ شهادات را برگزید تا در کنار مقتدای خود تا ابد در بهشت برین جای گیرد، درک روح الله ها برای اهل زمین و نفس پرستان سطحی نگر خیلی سخت است. اما روح‌الله حتما روح‌الله است. اگر مسئولین فرهنگی هنری نظام‌ اسلامی خوش سلیقگی می‌کردند و نمادی از مظلومیت این شهید والامقام طراحی و اجرا می‌کردند، بطور قطع روح شهیدان شادتر می شد.  به ارواح پاک و مطهر تمامی شهیدان خصوصا شهید مظاوم بسیجی شهید سید روح الله عجمیان صاوات. اللهم صل علی محمد و آل محمد ص و عجل فرجهم.
 

*اگر از اینها بود برای ریگی هم بخشش می‌خواستند

یکی دیگر از مخاطبان نوشته است: به معنای واقعی کلمه تنها چیزی که میشه به این جماعت نسبت داد باید جلوی این قشر متوهم همه چیز دانی گرفت وگرنه برای امثال عبدالمالک ریگی هم بخشش میخوان.

سلبریتی‌ها از همین قماش هستند ازشون انتظاری نیست ولی قوه قضائیه چرا کار را تموم نمی‌کنه؟ منتظر چی هست؟!

*سلبیریتی‌ها این کارها را برای دیده شدن بیشتر انجام می‌دهند

دیده شدن بیشتر از دیگر نکاتی است که بیشتر مخاطبان فارس بدان اشاره داشته‌اند. و این نشان از شناخت درست مردم از مفهوم و ماهیت  پدیده‌ای به اسم سلبریتی است.
یکی از کاربران که همچون دیگر مخاطبان لحنی عصبانی نسبت به رفتار این سلبرتی‌ها داشته با لحنی انتقادی نوشته است: وقتی محاکمه و مجازات این کفتاران وحشی و درنده را به علل مختلف تعطیل می‌کنند.. فرصت به دست این کاسبان بی هنر می‌دهید که برای دیده شدن این غلط‌ها را بکنند.
و دیگری نوشت: هر چی میکشیم از این جماعت بیسواد و پر مدعا است...

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول