اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

استقبال دانش‌آموزان اصفهانی از اردوهای راهیان نور

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان گفت: نوجوانان و دهه‌ هشتادی‌ها نسل امیدآفرین هستند و استقبال خوبی از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دارند چرا که پس از گذشت دو سال از شیوع کرونا و بهتر شدن وضعیت استقبال از اردوهای راهیان‌نور در استان اصفهان افزایش یافته و حدود ۱۰ هزار نفر از دانش‌آموزان به اردوهای راهیان‌نور اعزام شدند.

استقبال دانش‌آموزان اصفهانی از اردوهای راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، مهدی‌ نم‌نبات معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان در چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن و عترت قطب شمال استان، اظهار داشت: در استان اصفهان حدود یک میلیون نفر دانش آموز وجود دارند که از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر در مسابقات قرآن و نماز مرحله آموزشگاهی ثبت نام کردند که از این تعداد ثبت‌نام کننده، حدود ۲۰ هزار نفر به مرحله منطقه‌‌ای راه یافتند.

وی افزود: از حدود ۲۰ هزار نفر دانش‌آموزان شرکت کننده در مرحله منطقه‌ای، حدود ۲ هزار نفر به مرحله قطب مسابقات قرآن، عترت و نماز راه پیدا کردند، همچنین کل استان به شش قطب تقسیم شده و در حال حاضر مسابقات در قطب شمال استان در حال برگزاری است.

نم‌نبات خاطرنشان کرد: حدود ۳۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در مرحله قطبی پس از برتری در این مرحله، به مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز راه پیدا می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان تاکید کرد: نوجوانان و دهه‌ هشتادی‌ها نسل امیدآفرین هستند و استقبال خوبی از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دارند چرا که پس از گذشت دو سال از شیوع کرونا و بهتر شدن وضعیت استقبال از اردوهای راهیان‌نور در استان اصفهان افزایش یافته و حدود ۱۰ هزار نفر از دانش‌آموزان به اردوهای راهیان‌نور اعزام شدند.

وی بیان کرد: دیگر اتفاق امیدآفرینی که توسط دهه‌ هشتادی‌‌ها و نوجوانان صورت گرفت اعتکاف دانش‌آموزی بود گرچه این موضوع سال‌های قبل هم انجام شد اما در سال جاری اعتکاف دانش‌آموزی با استقبال خوب دانش‌آموزان مواجه شد و بیش از ۲۵ هزار دانش‌آموز استان اصفهان معتکف شدند.

اردستان، میزبان چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز قطب شمال استان اصفهان

احمد خاکسار مهابادی، رئیس آموزش و پرورش اردستان نیز در این مراسم، گفت: برای اولین بار است که شهرستان اردستان میزبان چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز قطب شمال استان اصفهان بوده که قطب شمال استان شامل شهرهای کاشان، آران و بیدگل، میمه، نطنز، امامزاده، زواره و اردستان است.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات که به میزبانی شهرستان اردستان در حال برگزاری است حدود ۱۵۰ دانش آموز دختر و ۱۸۰ دانش آموز پسر مقاطع متوسطه اول و دوم شرکت می‌کنند.

خاکسار یادآور شد‌: هدف از برگزاری مسابقات قرآن و عترت، شناسایی افراد مستعد در این حوزه همچنین تشویق دانش آموزان و تقویت آنان در حوزه معنوی و غیره می‌باشد.

رئیس آموزش و پرورش اردستان تاکید کرد: قرآن کلام خداوند است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر این موضوع مهم تاکید شده و ضرورت دارد که افراد با قرآن آشنا شوند و دانش‌آموزان نگاه دینی داشته باشند.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول