اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آخرین وضعیت شنا و واترپلو اصفهان بعد از کرونا/ درخشش اصفهانی‌ها در لیگ‌های کشوری

رئیس هیأت شنا استان اصفهان در مورد عملکرد این هیأت در سال جاری و وضعیت شنای اصفهان صحبت کرد.

آخرین وضعیت شنا و واترپلو اصفهان بعد از کرونا/ درخشش اصفهانی‌ها در لیگ‌های کشوری

پیمان گرامی رئیس هیأت شنا استان اصفهان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان در خصوص عملکرد هیأت شنا در سال جاری اظهار داشت: در لیگ برتر شنا آقایان سوم شدیم و اگر از استان‌های دیگر شناگر می‌گرفتیم، می‌توانستیم قهرمان هم شویم اما با شناگران اصفهانی حضور داشتیم تا در سال‌های آینده موفق باشیم.

وی ادامه داد: به دلیل کرونا رده‌های پایه را از دست داده بودیم اما در رده زیر ۱۰ سال سکو به دست آوردیم تا به روزهای طلایی بازگردیم، امیدوارم در سال‌های آینده رده‌های میانی را نیز ترمیم کنیم تا در همه رده‌ها بتوانیم رتبه اول ایران باشیم.

گرامی با بیان اینکه اصفهان از سال آینده می‌تواند در بین ۳ تیم برتر کشور باشد تصریح کرد: در شنای بانوان، استان اصفهان ۱۰ سالی بود که سکو نداشت اما در المپیاد استعدادهای برتر روی سکو رفتیم.

رئیس هیأت شنا استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای اولین‌بار در تاریخ واترپلو اصفهان در باشگاه‌های کشور قهرمان و در لیگ نایب‌قهرمان شدیم که اتفاق بی‌نظیری بود همچنین در واترپلو بانوان با اقتدار بین ۲ تیم برتر ایران هستیم.

وی افزود: در شیرجه شرایط خوبی نداریم زیرا پایگاه مناسبی نداریم اما امیدواریم با استعدادیابی و برنامه ۳ ساله بتوانیم در شیرجه نیز پیشرفت کنیم.

گرامی در مورد تعداد شناگران اصفهانی گفت: حدود ۷۵۰۰ ورزشکار داشتیم اما در زمان کرونا به حدود ۷۰۰ شناگر رسیدیم، اکنون ۱۰۱ مدرسه شنا تأسیس شده و در حال تأسیس داریم و حدود ۵۴۰۰ شناگر بیمه‌شده ورزشی در اصفهان داریم.

رئیس هیأت شنا استان اصفهان در ادامه بیان داشت: ۱۰ دوره میزبان مسابقات کشوری شنا و ۶ دوره میزبان لیگ‌های واترپلو بودیم، سامانه جامع استعدادیابی راه‌اندازی شده و پیش‌بینی می‌کنیم به حدود ۲۰ هزار شناگر ساماندهی شده برسیم.

وی همچنین عنوان کرد: مهرشاد افقری و متین سهران از اصفهان به مسابقات جهانی اعزام شدند، در بازی‌های کشورهای اسلامی نیز بدنه تیم ملی شنا اصفهانی بودند؛ برای بازی‌های آسیایی پیش رو آماده می‌شویم و پیش‌بینی می‌کنیم چند شناگر اصفهانی در این مسابقات داشته باشیم.

گرامی با بیان این‌که هیأت شنا اصفهان ۳ سال گذشته هیأت برتر کشور بوده است، گفت: در دوران کرونا که درآمدی وجود نداشت و بعد از کرونا از محل آموزش‌ها درآمدهایی به دست آمد اما در حال تسویه بدهی‌ها هستیم و امیدواریم در سال آینده بتوانیم هیأت شنا را به صورت خودگردان اداره کنیم.

رئیس هیأت شنا استان اصفهان در پایان تأکید کرد: شنا مدال‌های زیادی در مسابقات آسیایی و المپیک دارد، یک شناگر می‌تواند مدال‌های متعددی در ماده‌های مختلف بگیرد، امیدواریم مسؤولان از این نظر توجه بیشتری به این رشته کنند چراکه می‌شود در مقایسه با رشته‌هایی مانند فوتبال، با بودجه کمتر مدال‌های بیشتری کسب کرد.

پایان پیام/۶۳۰۹۰/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول