اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سمرقند میزبان نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری

بیست و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان گردشگری جهانی سازمان ملل متحد روزهای 16 تا 20 اکتبر سال جاری میلادی در شهر «سمرقند» برگزار می‌شود.

سمرقند میزبان نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بیست و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان گردشگری جهانی سازمان ملل متحد(UNWTO) روزهای 16 تا 20 اکتبر سال جاری میلادی در شهر «سمرقند» برگزار می‌شود.

دولت ازبکستان مصوبه‌ای را در مورد برگزاری در سطح بالای بیست و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در شهر «سمرقند» تصویب کرد.

در این مصوبه «سازماندهی بیست و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در شهر «سمرقند» در سال 2023 میلادی در سطح بالا و اقداماتی برای کسب مقام «پایتخت گردشگری سازمان همکاری اقتصادی» در سال 2024 میلادی و اقدامات لازم برای برگزاری این مراسم‌ها در سطح بالا تعیین شده است.

برای مهمانان خارجی شرکت کننده در این مراسم‌ها برنامه ریزی شده راهنمای ویژه‌ مطلع در مورد «سمرقند» تنظیم شود.

علاوه بر این، این مصوبه تهیه و توزیع گسترده مطالب عکس و ویدئویی منعکس کننده سبک زندگی مردم ازبکستان، مرکز گردشگری بین المللی «جاده ابریشم سمرقند» و آثار میراث فرهنگی، زیرساخت‌های گردشگری، اکوتوریسم و ​​همچنین مطالب تبلیغاتی به موضوع «سمرقند - دروازه گردشگری ازبکستان جدید» و موضوعات دیگر را در نظر دارد.

در این نشست یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ازبکستان یعنی شهر «شهرسبز» به عنوان نامزد برای کسب مقام پایتخت گردشگری سازمان همکاری اقتصادی در سال 2024 میلادی معرفی می‌شود.

گفتنی است، در بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی UNWTO در شهر «مادرید» که از 30 نوامبر تا 3 دسامبر سال 2021 میلادی برگزار شد، ازبکستان حق میزبانی بیست و پنجمین نشست این سازمان را کسب کرد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول