اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

شرکت خودروسازی دستیار هوش مصنوعی را به تولیداتش اضافه می‌کند

شرکت جنرال موتورز در حال طراحی یک دستیار دیجیتال داخل خودرو بر اساس مدل های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی ChatGPT است.

شرکت خودروسازی دستیار هوش مصنوعی را به تولیداتش اضافه می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، اخبار مربوط به طراحی دستیار هوش مصنوعی توسط جنرال موتورز، اولین بار در اوایل این هفته گزارش شد و جنرال موتورز بعدا آن را تایید کرد. اسکات میلر، معاون رئیس جنرال موتورز در این مورد گفت: «ChatGPT در تولیدات جنرال موتورز به کار گرفته خواهد شد.»

این خودروساز دستیار دیجیتالی را خواهد ساخت که رانندگان را از مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو خود بی‌نیاز می‌کند. به عنوان مثال، دستیار هوشمند مذکور به شما نشان می دهد که چگونه تایر خودرو را در صورت پنچر شدن، تعویض کنید.

یکی از سخنگویان جنرال موتورز افزود: «این تغییرات فقط در مورد یک قابلیت مانند تکامل فرامین صوتی نیست، بلکه به این معنی است که مشتریان می‌توانند انتظار داشته باشند که وسایل نقلیه آینده‌ در زمینه فناوری‌های نوظهور بسیار تواناتر و تازه‌تر باشند».

این دستیار دیجیتالی متفاوت از سایر ربات‌های چت مانند Bing Chat عمل می‌کند. جنرال موتورز در حال کار بر روی افزودن یک "لایه مخصوص خودرو" به مدل های زبانی بزرگی است که ChatGPT را تغذیه می کنند. این تلاش بخشی از همکاری گسترده‌تر بین این خودروساز و مایکروسافت است. در سال 2019، این دو شرکت با یکدیگر همکاری کردند تا امکانات مذکور را بر روی وسایل نقلیه خودران نصب کنند.

جنرال موتورز اعلام نکرده که آیا نامی برای این نرم افزار انتخاب کرده یا نه، و همچنین تاریخ انتشار احتمالی آن را نیز مشخص نکرده است.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول