اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

بزرگ‌ترین رزمایش سئول-واشنگتن آغاز شد

علی‌رغم هشدارهای پی در پی کره شمالی، امروز (دوشنبه) سئول و واشنگتن بزرگ‌ترین رزمایش مشترک خود در پنج سال اخیر را آغاز کردند.

بزرگ‌ترین رزمایش سئول-واشنگتن آغاز شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کره جنوبی و ایالات متحده امروز (دوشنبه) در حالی بزرگ‌ترین رزمایش‌های نظامی مشترک خود در پنج سال اخیر را آغاز کرند که «پیونگ یانگ» هشدار داده است که چنین رزمایش‌هایی به عنوان «اعلام جنگ» تلقی می‌شود.

وبگاه «چنل نیوز ایژیا» در این خصوص گزارش کرد، واشنگتن و سئول می‌گویند که رزمایش آمریکا و کره جنوبی تحت عنوان «سپر آزادی» قرار است از روز دوشنبه به مدت حداقل 10 روز ادامه داشته باشد و مدعی شده‌اند که به دلیل اقدامات تهاجمی کره شمالی،‌ این رزمایش بر «محیط امنیتی در حال تغییر» متمرکز است.

طبق این گزارش، ارتش سئول در ماه جاری میلادی در اقدامی بی‌سابقه فاش کرد که پیش از رزمایش سپر آزادی، ارتش کره جنوبی و نیروهای ویژه واشنگتن، رزمایش‌های نظامی «چاقوی ساج» را که شامل شبیه سازی حملات دقیق به تأسیسات کلیدی در کره شمالی است برگزار کردند.

رزمایش‌های مشترک کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا خشم کره شمالی را برانگیخته است و تأکید کرده است که تسلیحات اتمی و برنامه‌های موشکی آن برای دفاع از خود است.

رزمایش مشترک سئول و واشنگتن در شرایطی آغاز شده است که رسانه‌های شرق آسیا بامداد دوشنبه از شلیک آزمایشی یک پرتابه توسط ارتش کره شمالی خبر دادند.‌(جزئیات بیشتر)

از طرف دیگر، شماری از شهروندان کره جنوبی روز یکشنبه نزدیک دفتر ریاست جمهوری این کشور در شهر «سئول» پایتخت کره جنوبی تظاهرات ضد آمریکایی برپا کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول