اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

امضای قرارداد تجاری تبادل برق بین ایران و پاکستان

امروز قرارداد تجاری تبادل برق بین ایران و پاکستان در تهران امضا شد، در این مراسم، وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران گفت: زیرساخت انتقال برق میان ایران و پاکستان به ظرفیت 200 مگاوات برق‌دار شده و قرارداد تجاری برای تبادل برق امروز امضا شد.

امضای قرارداد تجاری تبادل برق بین ایران و پاکستان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم انعقاد قرارداد تجاری برق بین دو کشور ایران و پاکستان صبح امروز با حضور وزرای ایرانی و پاکستانی برگزار شد.

در این نشست علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، با تشریح اهمیت توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه اظهار داشت: در حوزه اقتصاد همکاری‌های بسیار مثبتی بین دو کشور برادر ایران و پاکستان برقرار است به نحوی که در حال حاضر مبادلات تجاری ما و پاکستان از 2 میلیارد دلار فراتر می‌رود.

وزیر نیرو ضمن تشریح اقدامات ایران در حوزه دیپلماسی برق گفت:‌ اتصال شبکه برق ایران به کشورهای همسایه در گام اول زمینه ارتقاء پایداری شبکه را فراهم می‌کند و زیرساختی برای تأمین برق پایدار به حساب می‌آید.

وی افزود: در این حوزه اقداماتی نظیر اتصال شبکه برق ایران به ترکیه، روسیه و سایر کشورهای همسایه انجام شده یا در دست انجام است.

وزیر نیرو در تشریح پروژه اتصال شبکه برق ایران و پاکستان گفت:‌ عملیات طراحی و اجرای سطح انتقال برق ایران و پاکستان به ظرفیت 200 مگاوات در کمتر از 9 ماه اجرایی شد و رکورد بی‌نظیر در زمینه سرعت ساخت این پروژه به ثبت رسید‌، آزمایش‌های لازم برای برقراری ارتباط برقی انجام شده و خط هم اکنون برق‌دار است.

وزیر نیرو اضافه کرد:‌ این زیرساخت مدرن در آینده‌ای نزدیک به صورت رسمی با حضور رؤسای جمهور ایران و پاکستان افتتاح خواهد شد.

وی تأکید کرد: قرارداد تجاری میان ایران و پاکستان منعقد شده و امیدواریم این اقدام مقدمه توسعه روابط بین ایران و پاکستان در حوزه انرژی باشد.

این مقام مسؤول با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور گفت: ایران و پاکستان در کنار ظرفیت‌های مشترک تمدنی و مذهبی از دیرباز در طول زمان‌های مختلف ویژگی‌های فرهنگی مشترک بسیاری داشته‌اند و همین مسأله امروز به روابط مثبت میان دو کشور بدل شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول