اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تصویب ۳۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان جنوبی

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به ۳۱ مصوبه سرمایه گذاری خارجی در استان گفت: ۱۲ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است.

تصویب ۳۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی ذاکریان مدیر کل اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای توسعه اقتصادی و معرفی مزیت‌های نسبی موجود و اختصاص زمین به برای سرمایه گذاری اطلس سرمایه‌گذاری استان رونمایی و فعال شده است.

وی افزود: این اطلس در پی تعامل دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی در حوزه زیست محیطی با قابلیت تحلیلی‌ در ۱۰۰ لایه هدف‌گذاری و گنجانده شد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی تصریح کرد: در اطلس سرمایه‌گذاری سطح استان در حفاظت از اطلاعات محرمانه دقت لازم صورت گرفته است و سرمایه‌گذار فقط لکه‌هایی مجاز را مشاهده می‌کند.

ذاکریان یادآور شد: خروجی اطلس سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی مبنای مجوزدهی‌ آسان و تجمیع اطلاعات برای سرمایه‌گذاران در پروژه‌های زیرساختی و اقتصادی و توسعه‌ای است.

وی با اشاره به ۳۱ مصوبه سرمایه‌گذاری خارجی با اعتبار یک میلیارد و ۲۳۷ میلیون دلار در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از این مبلغ ۲۴۹ میلیون دلار در دولت سیزدهم بوده است که ۲۴ درصد رشد دارد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی گفت:  امسال ۵ طرح سرمایه گذاری خارجی در استان با اعتبار ۷۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار مصوب شده که ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار جذب شده است.

ذاکریان متذکر شد: از ۲۴۹ میلیون دلار مصوب شده سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی تاکنون ۹۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار جذب شده است.

وی اظهار کرد: کنسانتره چدن‌ خوسف، سنگ آهن زیرکوه، نساجی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، انبار‌ ویژه ماهیرود، استخراج معدن زغال سنگ طبس از مهمترین پروژه‌های سرمایه‌گذاران خارجی در استان با افزایش اعتبار سه میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی افزود: کشورهای چین، ترکیه، افغانستان، ایرانیان مقیم انگلیس، پاکستان و عراق به ترتیب بیشترین سرمایه‌گذاری اقتصادی، صنعتی و زیربنایی را در استان داشته‌اند.

ذاکریان با اشاره به تسهیلات تبصره ۱۸ اشتغالزایی و کارآفرینی در خراسان جنوبی گفت: با تاکید ریاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اولین استان بدون بیکار با رایزنی‌های انجام شده تسهیلات استان از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با ۳ هزار و ۳۰۰‌ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با اشاره به هزار و ۳۴۷ طرح‌های مختلف اشتغالزایی با اعتبار ۹۵۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ یادآور شد: اعتبار اولیه این طرح‌ها ۷۴۳ میلیارد تومان بوده که ۲۹ درصد افزایش ناشی از سهم شناور ملی است.

وی اموال غیر منقول خراسان جنوبی را ۳۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اموال منقول استان ۷ میلیارد تومان است.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول