اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تجلیل از ۲۲۰ خانواده شهدای قرچک بمناسبت روز شهدا

همزمان با ۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا، از ۲۲۰ خانواده شهید قرچک توسط مسؤولان شهرستان تجلیل و تکریم بعمل آمد.

تجلیل از ۲۲۰ خانواده شهدای قرچک بمناسبت روز شهدا

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، همزمان با ۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا، دیدار مسئولان شهرستان قرچک با خانواده معزز شهدا با حضور در منزل شهیدان انجام شد، همچنین صبح امروز طی مراسمی در سالن اجتماعات فرمانداری، از ۲۲۰ خانواده شهید قرچک، تجلیل و تکریم بعمل آمد. 

 

علیرضا فاتحی نژاد فرماندار قرچک در مراسم تکریم خانواده معظم شهدا اظهار کرد: ۲۲ اسفند به فرمان ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) به منظور تجلیل و تکریم از خانواده شهدا نامگذاری شد، ۲۲ اسفند رمز جاودانگی جمهوری اسلامی ایران بوده و است.

وی گفت: استقلال و آزادی جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا است، باید همواره قدردان شهدا باشیم، باید از پدران و مادران شهدا تجلیل و تکریم کنیم، مسوولان وظیفه دارند جایگاه والای شهدا را به نسل جدید تبیین کنند.

فرماندار قرچک افزود: خانواده شهدا از مسوولان طلب مادی ندارند، با نگاه به وصیت نامه شهدا می‌توانیم ببینیم که شهدا ولایت مدار و در خط ولایت بودند.

وی افزود: با توجه به گزارشات ارائه شده توسط مسوولان در استان تهران، بنیاد شهید شهرستان وضعیت مطلوب دارد، در دولت سیزدهم ترویج فرهنگ و ایثار شهادت در شهرستان قرچک باید به نحو احسن انجام گیرد تا در استان الگو باشیم.

فاتحی نژاد خاطرنشان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه نشان دادند که نمی‌توانند پیشرفت این کشور را ببینند، در این مسیر سعی می‌کنند سنگ اندازی کنند ولی به لطف شهدا همیشه از این بحران ها عبور کردیم و در مسیر توسعه قرار گرفتیم.

وی تاکید کرد: دیدار از خانواده معظم شهدا را در دیدارهای ماهانه خود قرار دهید، شک نکنید شهدا چراغ راه هدایت و روشنگری هستند و می‌توانند هدایت کنند و هدایت گر باشند.

فرماندار قرچک در پایان گفت: همه مسوولان امروز در رزمایش سلام شهید دیدار با خانواده شهدا را انجام می‌دهند و از ایثارگری ها آنها که فرزندان خود را تقدیم انقلاب کردند تقدیر می‌کنیم.

 

شهدا از نظر ماهیت و هویت بی نظیر هستند

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک در مراسم تجلیل از خانواده شهدا، اظهار کرد: در روزهای اخیر که ما نیاز بیشتری به توجه خاصی از قوت و قدرت نظامی داریم که مقام معظم رهبری فرمودند قدرت ما شهدا هستند، اگر امروز در مقابل دنیا ایستاده ایم به برکت خون شهدا است که ما را به پیروزی رساندند و پیروز شدیم.

وی گفت: شهدا از نظر ماهیت و هویت بی نظیر هستند، گاهی وقتی زندگی نامه برخی از شهدا را می‌خوانیم و می‌بینیم به غیر از معصومین دیگر قشر این چنینی نداریم اما شهدا هستند که راه ائمه را ادامه دادند و امروز هر چه داریم از شهدا داریم.

امام جمعه قرچک افزود: باید به دو مهم اهتمام داشته باشیم که یکی تبعیت از ولایت و دومی پایبندی به آرمان های شهدا است‌.

 

حفظ نام و یاد شهدا برای همه ما یک تکلیف الهی است

آزمان کادری رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قرچک نیز در این مراسم با بیان اینکه شهدا در راه مبارزه با باطل به درجه رفیع شهادت نایل آمدند اظهار کرد: ایران سرزمین دلاور مردان مرد ایران زمین است و حفظ نام و یاد شهدا برای همه ما یک تکلیف الهی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قرچک افزود: امروز بمناسبت ۲۲ اسفندماه از ۳۷ والدین شهدا، ۱۵ نفر از پدران شهدا، ۹۰ نفر از مادران شهدا و ۷۵ نفر از همسران شهدا تجلیل می‌شود.

 

پایان پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول