اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

امضای ۴ تفاهم‌نامه همکاری در سفر مسؤولان دانشگاه آزاد به پاکستان

مسؤولان دانشگاه آزاد به منظور توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی و امضای چند تفاهم‌نامه به پاکستان سفر کردند.

امضای ۴ تفاهم‌نامه همکاری در سفر مسؤولان دانشگاه آزاد به پاکستان

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در راستای تحقق بسته کاری ارتقاء جایگاه بین‌المللی و الهام بخشی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با پاکستان، هیأتی متشکل از علی سروری مجد مشاور ریاست دانشگاه و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها، جلال درخشه معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد و مسعود اکبری زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان به این کشور سفر کردند.

علی سروری مجد مشاور ریاست دانشگاه و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها در تشریح اهداف سفر به پاکستان گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی ارتقاء جایگاه بین‌المللی و الهام بخشی است، مقدمات سفر به کشور پاکستان فراهم شد تا بتوانیم تعاملات بین‌المللی و رتبه دانشگاه در سطح بین‌الملل را افزایش دهیم و به مرجعیت علمی در میان کشورهای اسلامی دست یابیم.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال ارتقاء جایگاه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در نظام آموزش عالی کشور و آموزش‌های بین‌المللی هستیم، اظهار کرد: به همین منظور در سفر به پاکستان برای جذب دانشجویان غیرایرانی برای تحصیل حضوری در واحدهای مشهد و زاهدان، توسعه و تقویت شبکه های مناسبات فراملی دانشمندان و پژوهشگران و همکاری بین المللی و زمینه‌های دیگر همکاری تعاملات مثبتی انجام شد.

سروری مجد با اشاره به گزارش ارائه شده از اهم فعالیت‌ها، اقدامات و دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با رؤسای دانشگاه‌های اقراء، علامه اقبال لاهوری و دانشگاه محمدعلی جناح، افزود: رؤسای این دانشگاه‌ها خواهان گسترش تعاملات و ارتباطات در زمینه‌های گوناگون با دانشگاه آزاد اسلامی بودند.

جلال درخشه معاون امور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس هیأت همچنین با ابراز خرسندی از نتایج سفر به پاکستان گفت: معاونت امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دارای مأموریت‌هایی از جمله جذب و پذیرش دانشجویان غیرایرانی، انجام امور مربوط به تمشیت و پشتیبانی واحدهای بین‌المللی اعم از واحدهای بین‌المللی مناطق آزاد و واحدهای مستقر در کشورهای دیگر و توسعه روابط و مناسبات علمی با سایر دانشگاه‌های بین‌المللی است که سفر به پاکستان در راستای توسعه روابط و مناسبات علمی انجام شد.

وی از امضای ۴ تفاهم‌نامه کاری با دانشگاه های معتبر پاکستان و بنیاد علمی سازمان همکاری اقتصادی (اکو) خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه اقراء پاکستان با هدف توسعه همکاری‌های مشترک، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های آموزشی، فرصت‌های مطالعاتی، انجام تورهای دانشجویی و همکاری‌های علمی و پژوهشی تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با امضای این تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان را در جذب و پذیرش دانشجو از شبه قاره و توسعه روابط علمی با دانشگاه‌های پاکستان فعال کنیم. 

درخشه تأکید کرد: ان شاءالله ظرف سه ماه آینده یک برنامه اجرایی در خصوص نحوه عملیاتی کردن این تفاهم‌نامه ارائه شود. 

وی همچنین به امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه محمدعلی جناح در کراچی اشاره و تصریح کرد: این دانشگاه از دانشگاه‌های مهم و خصوصی کراچی و دارای شعبات متعددی در پاکستان است. مسؤولان این دانشگاه به شدت علاقه مند به گسترش روابط با دانشگاه آزاد اسلامی هستند. 

معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دو تفاهم‌نامه مهم دیگر با دانشگاه علامه اقبال لاهوری و بنیاد علمی سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به امضا رساندیم، گفت: دانشگاه علامه اقبال لاهوری از بزرگترین دانشگاه‌های خصوصی پاکستان محسوب می‌شود که تقریباً در سراسر این کشور دارای شعبه است. 

درخشه ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد علمی سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در پاکستان نیز با هدف توسعه روابط مشترک علمی، آموزشی و پژوهشی یادداشت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. این بنیاد متشکل از ۱۰ عضو است و دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در عرصه های علمی است. 

وی در ادامه با اشاره به حضور هیأت مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اختتامیه اجلاسیه آکادمی علوم جهان اسلام که به میزبانی پروفسور محمد اقبال چودری رئیس مرکز بین المللی شیمی و علوم بیولوژیک تشکیل شده بود، گفت: در این اجلاسیه بسیار معتبر و مهم، دانشمندان و اساتید دانشگاه‌های معتبر جهان اسلام حضور داشتند، استقبال بسیار خوبی از هیأت دانشگاه آزاد اسلامی به عمل آمد.

معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همچنین دیدارهای خوبی با سید محمدعلی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، احسان خزاعی رایزن فرهنگی سفارت ایران، حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران و سعید طالبی نیا رئیس خانه فرهنگ ایران در کراچی داشتیم. 

وی با ابراز رضایت از نتایج سفر مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به پاکستان، اظهار کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های بی‌نظیر و علاقه‌مندی بسیار خوبی برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه‌های پاکستان وجود دارد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول