اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

ثبت رکورد جهانی در پروژه انتقال برق ایران و پاکستان/ درهای جدیدی برای توسعه روابط 2 کشور باز می‌شود

وزیر انرژی پاکستان گفت: اتصال شبکه برق ایران و پاکستان، همکاری میان 2 کشور را ارتقا می‌دهد و درهای جدیدی را برای تعمیق همکاری بین ایران و پاکستان بازگشایی می‌کند.

ثبت رکورد جهانی در پروژه انتقال برق ایران و پاکستان/ درهای جدیدی برای توسعه روابط 2 کشور باز می‌شود

خرم دستگیرخان وزیر انرژی پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ضمن اشاره به انعقاد قرارداد تجاری تبادل برق بین ایران و پاکستان گفت: تکمیل پروژه خط انتقال برق بین ایران و پاکستان در 9 ماه یک رکورد عالی است و علت اینکه طرح مذکور با این سرعت به پیش رفت، اعتبار و اعتماد روسای جمهور ایران و پاکستان است.

وزیر انرژی پاکستان با اشاره به اهمیت پیگیری طرح انتقال برق ایران و پاکستان با  ظرفیت 200 مگاوات از سوی عالی‌ترین مقامات سیاسی دو کشور گفت:  برای رئیس‌جمهور پاکستان و رئیس‌جمهور ایران مهم بود که توافقات و قراردادهای مشترک حوزه برق تنها به گفت‌وگو ختم نمی‌شود و نتایج آن روی زمین عملیاتی می‌شود.

*خط انتقال برق ایران و پاکستان درهای جدیدی برای ارتباط در حوزه انرژی را باز می‌کند

وی افزود: من مراتب قدردانی خود را از همتای خودم در ایران را اعلام می‌کنم که در این راه شریک بسیار مطمئنی بودند و می‌گویم، مهم این است که پروژه خط انتقال ایران و پاکستان و قرارداد تجاری منعقد شده، به طور مستقیم به مردم پاکستان کمک می‌کند.

دستگیرخان در تشریح دستاوردهای قرارداد تجاری تبادل برق ایران و پاکستان تاکید کرد: اتصال شبکه برق ایران و پاکستان، همکاری میان دو کشور را ارتقا می‌دهد و درهای جدیدی را برای تعمیق همکاری بین ایران و پاکستان بازگشایی می‌کند.

این مقام پاکستانی در تشریح دستاورد خط تبادل برق ایران و پاکستان بیان کرد: خدای متعال را شاکرم، ما را در انجام کارهایی یاری می‌کند که نتیجه آن تامین برق روزانه مردم پاکستان است.

*برقی که خانه مردم ما را روشن می‌کند، نتیجه همکاری مستقیم با ایران است

وی ادامه داد: به همکار محترمم، وزیر نیروی ایران یادآور شدم، هر روز عصر که فرا می‌رسد و برقی که خانه مردم در گوادر را روشن می‌کند، نتیجه همکاری مشترک با ایران در حوزه برق است.

دستگیرخان با اشاره به شوق خود برای تداوم همکاری با ایران در حوزه برق گفت: تکمیل خط انتقال برق ایران و پاکستان بیانگر اشتیاق ما برای توسعه روابط و تکمیل پروژه‌های دیگر در حوزه انرژی است.

پایان پیام/ ت 1932

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول