اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کتاب نقش سپیدان در دفاع مقدس در دست تدوین است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سپیدان گفت: کتاب نقش سپیدان در دفاع مقدس در دست گردآوری و تدوین است که در این خصوص با تشکیل ۱۰ کارگروه، تدوین این کتاب ارزشمند در دست اقدام است و ان شاء الله در نیمه اول سال ۱۴۰۲ به چاپ می رسد.

کتاب نقش سپیدان در دفاع مقدس در دست تدوین است

عبدالرضا آرمون در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: ۲۲ اسفند ماه ۱۳۵۸ فرمان تاریخی حضرت امام خمینی ره مبنی بر تاسیس بنیاد شهید صادر و بنیاد شهید امور ایثارگران به عنوان یادگاری از امام خمینی در تاریخ انقلاب اسلامی به جای ماند.

رئیس بنیاد شهید سپیدان در خصوص نحوه ساماندهی گلزارهای شهدای شهرستان و وضعیت فعلی آنها گفت: همه گلزار های شهداء شهرستان سپیدان در حال حاضر ساماندهی شده اند که بخش عمده‌ای از محل هزینه های آن از دو درصد نفت درآمد نفت و گاز اختصاص یافته که در این خصوص کمال تشکر و قدردانی را از همه مسئولین مربوطه دارم.

عبدالرضا آرمون در خصوص وضعیت فرهنگی شهرستان سپیدان گفت: اگرچه قضاوت در مورد وضعیت فرهنگی به طور کلی وظیفه بنیاد شهید نیست، اما در بخش ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فضای فرهنگی سپیدان معطر به عطر شهیدان است و جوانان عزیز ما پیروی از شهدا را سیره خود می دانند و گزارش هایی از قرائت وصیت نامه شهدای عزیز شهرستان سپیدان در مراسمات صبحگاه مدارس بخش های مرکزی و همایجان داریم که بسیار امیدوار کننده و نشان دهنده عشق جامعه فرهنگی و دانش آموزی به شهید و شهادت است.

آرمون تدوین کتاب نقش شهرستان سپیدان در دفاع مقدس را یکی از اقدامات مفید در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواند و افزود: کتاب نقش سپیدان در دفاع مقدس در دست گردآوری و تدوین است که در این خصوص با حمایت فرماندار محترم شهرستان سپیدان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپیدان و همه پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت با تشکیل ۱۰ کارگروه، تدوین این کتاب ارزشمند در دست اقدام است و ان شاء الله در نیمه اول سال ۱۴۰۲ به چاپ می رسد.

رئیس بنیاد شهید سپیدان پیشکسوتان جهاد و شهادت را به عنوان گنجینه ای ارزشمند دانست و تاکید کرد: اگرچه پیشکسوتان جهاد و شهادت و همرزمان شهدا تا حد زیادی دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده‌اند اما امروز نیز انتظار می‌رود در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیجی وار تلاش کنند و یاد و خاطرات شهدا و ایثارگران را سینه به سینه به نسل های بعد از انقلاب منتقل نمایند تا این فرهنگ ارزشمند به صورت زنده منتقل گردد.

عبدالرضا آرمون در خصوص آمار شهدای سپیدان نیز گفت: شهرستان سپیدان ۲۵۳ شهیده والا مقام را به انقلاب اسلامی هدیه نموده که از این تعداد، دو شهید مدافع حرم، یک شهید مدافع وطن، سه شهید منا، ۱۶ خانواده دو شهیدی، یک خانواده سه شهیدی و یک خانواده ۵ شهیدی می باشند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول