اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

خریداری 5 واحد ورشکسته تولیدی آذربایجان‌شرقی توسط سرمایه‌گذار خارجی

استاندار آذربایجان‌شرقی از همکاری دستگاه قضایی استان در بحث احیای واحدهای راکد تشکر کرد و گفت: امسال ۵ واحد ورشکسته تولیدی توسط سرمایه‌گذار خارجی خریداری و به چرخه تولید بازگشتند.

خریداری 5 واحد ورشکسته تولیدی آذربایجان‌شرقی توسط  سرمایه‌گذار خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرم در جمع مدیران تولیدکنندگان آذربایجان شرقی
 با قدردانی از هماهنگی، همدلی و همکاری بخش‌های خصوصی، دولتی و دستگاه قضایی استان برای رفع موانع تولید در سال ۱۴۰۱،  اظهار کرد: در سایه این تلاش‌ها روند فعالیت‌های اقتصادی در استان رو به رشد است و باید تلاش کنیم این روند در سال جدید هم ادامه یابد.

وی افزود: احیای واحدهای تولیدی راکد و حل مشکلات توسعه‌ای برخی واحدها، جزو اهداف استان در سال ۱۴۰۱ بود که در سال جدید هم پیگیری خواهد شد.

خرم از همکاری دستگاه قضایی استان در بحث احیای واحدهای راکد تشکر کرد و گفت: امسال ۵ واحد ورشکسته تولیدی توسط سرمایه‌گذار خارجی خریداری و به چرخه تولید بازگشتند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برنامه‌های دولت برای ثبات بازار سرمایه و ارز، گفت: تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، نوسازی ماشین‌آلات فرسوده صنایع و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و ورود به درگاه تجارت الکترونیک از اولویت‌های استان در سال جدید خواهد بود.

وی افزود: میزان صادرات استان در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱.۵ میلیارد دلار بود که امیدوارم با اهتمام جدی بخش خصوصی و تلاش مسئولان در سال جدید شاهد رونق بیش از پیش تجارت و صادرات در استان باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، ابراز امیدواری کرد اعضای جدید این هیات با هماهنگی و انگیزه بیشتر و بهتر و با استفاده از تجارب گذشته، زمینه اعتلا و پویایی بیشتر اتاق تبریز را فراهم کنند.

در این جلسه پیش‌نویس پیشنهادی قانون نوسازی و بازسازی صنعت و معدن تصویب و برای بررسی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارجاع شد.

بررسی مسائل و مشکلات سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور از دیگر موضوعات این جلسه بود.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول