اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

نشست نوروزی ایرانیان خارج از کشور ۲۳ و ۲۴ اسفند در تهران

رئیس دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: نشست نوروزی ایرانیان خارج از کشور ۲۳ و ۲۴ اسفند با حضور بیش از ۱۵۰ تن از ایرانیان خارج از کشور در تهران برگزار می‌شود.

نشست نوروزی ایرانیان خارج از کشور ۲۳ و ۲۴ اسفند در تهران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «رضا عامری» رئیس دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با اشاره به رویکرد متقابل تقویت ارتباط دولت با ایرانیان خارج از کشور و تداوم همفکری و رایزنی درباره مسائل مورد اهتمام مشترک اظهار داشت: نشست نوروزی ایرانیان خارج از کشور در تاریخ ۲۳ و ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۱۵۰ تن از ایرانیان در تهران برگزار می‌شود. 

وی افزود: ترکیب مهمانان شرکت کننده در این نشست که از ۶۴ کشور جهان، عازم تهران هستند بیانگر عمق توجه و علاقمندی فرهیختگان ایرانی مقیم خارج، برای ارتباط با ایران و ایفای نقش سازنده در توسعه کشور است. 

عامری با اشاره به اینکه ایرانیان شرکت کننده در این نشست، با مقامات عالی کشورمان در فضایی صمیمی به گفت‌وگو و تبادل نظر خواهند پرداخت، خاطرنشان کرد که شاکله اصلی مهمانان مدعو را پزشکان، اساتید دانشگاه، نویسندگان، فعالان اقتصادی و تجاری و ایرانیان فعال در امور خیریه و انساندوستانه، شخصیت‌هایی که نزد جامعه ایرانیان در کشور میزبان شناخته شده هستند، تشکیل می‌دهند. 

وی افزود: این مهمانان علاوه بر حضور در جلسات همایش مذکور، در برنامه‌های جانبی تدارک دیده شده، از جمله بازدید از مراکز علمی و فناوری نوین شرکت خواهند کرد. 

عامری با اشاره به اینکه جامعه ایرانیان در کشورهای مختلف جزو خوشنام‌ترین، تحصیل کرده ترین و مؤثرترین جمعیت‌ها به شمار می‌روند و از احترام و اعتبار نزد مردم دیگر کشورها برخوردارند، گفت : بسیاری از این هم‌وطنان، در ترددهای مستمر خود به داخل کشور ابراز آمادگی می‌کنند تا از دانش و تجربه بدست‌ آمده خود در  خارج، در راستای توسعه ملی کشورمان بهره‌برداری شود.

پایان پیام/ ت 1992

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول